Exclusivitate naţională – Test cu BMW 750i xDrive

Autor: Oraan Mărculescu 20 apr. 2010 Test in premiera

Direcţia
integrală, care face din Seria 7 limuzina care virează cel mai
precis şi rapid, nu poate fi montată pe xDrive. Direcţia acestuia
este una tipică BMW, foarte bine setată dinamic, tare şi precisă.
Se simt în ea, evident, masa mare a maşinii şi dimensiunile.
Totuşi, precizia este ireproşabilă şi la fel şi feedback-ul de care
se bucură şoferul.

Chiar şi fără direcţie activă, Seria 7 este mai bun la acest
capitol decât actualul S-Klasse şi ceva mai precis decât noul A8, a
cărui direcţie se simte puţin artificială. O direcţie identic de
precisă cu a lui 7 este cea a noului XJ.

Aproape 6.000 de euro despart un model 750i de unul cu xDrive. Asta
plus un consum mai mare şi performanţe cu doar puţin mai bune.
Avantajul este clar – tracţiune mai bună indiferent de condiţiile
drumului, indiferent de cât de vitrege sunt acestea. Dacă gândim că
Integral Active Steering costă 1.950 euro pentru un 750i şi Dynamic
Drive (standard pentru xDrive) încă 2.670 euro, diferenţa dintre
cele două modele scade destul de mult.

Deci, a fi xDrive merită pentru un şofer care nu suportă deloc
pierderile de tracţiune ale unei tracţiuni spate. Pentru restul,
sincer, Integral Active Steering împreună cu Dynamic Drive-ul lui
Seria 7 poate însemna o revelaţie a limuzinelor cu tracţiune
spate.

Lumea se teme de schimbare. Poate de aceea avem acelaşi
Preşedinte. Poate de aceea unii încă merg în vacanţă la Mamaia. De
aceea BMW a revenit la formele liniştite, la modele care seamănă
între ele şi care împart mai multe lucruri decât nişte butoane prin
interior.

Fosta generaţie de BMW Seria 7 a fost un şoc pentru toată lumea,
dar până la urmă s-a vândut foarte bine. Gurile cele mai critice au
ţipat şi au tot ţipat şi Chris Bangle a trebuit să se supună şi să
accepte facelift-ul generaţiei a patra, un facelift care, sincer,
seamănă destul de mult cu această a cincea generaţie.Care, arată
destul de bine. În universul BMW, pentru că sunt foarte mulţi care
spun că noul 7 nu este nici pe departe atât de reuşit cum ar
trebui.

Personal, cred că maşinile sunt supuse serios subiectivismului, mai
ales atunci când vine vorba de achiziţionare. Deci, la fel ca în
cazul generaţiei trecute, unii vor cumpăra maşina asta pentru că le
place, unii nu o vor cumpăra pentru că urăsc felul în care arată,
iar cei din a treia categorie o vor cumpăra pentru cum se
conduce.

Formele noului 7 sunt foarte liniştite, dar parcă mult prea sobre.
În plus, toate BMW-urile încep acum să arate la fel. Sunt gata să
pariez bani buni că sunt foarte puţini cei care vor fi capabili să
diferenţieze de la distanţă noul Seria 5 de un 7. Şi un Seria 3 de
un Seria 5. Îi rog pe cei care vor critica acest lucru să se uite
înapoi la vremurile în care îl criticau pe Bangle. Aţi vrut design
mai liniştit, poftiţi, acum, design aproape bătrânesc. Pentru toată
gama.

Interiorul are aceeaşi poveste. Sobru, ergonomic, foarte
bine finisat, cu foarte puţine lucruri de criticat. Dar… Mergeţi
într-un A8 nou. Sau în XJ. Fiecare dintre acestea are o poveste
aparte, acel ceva special care se potriveşte perfect maşinii.
Interiorul lui Seria 7, însă, pare că deja este vechi.

Deşi maşina este pe piaţă de mai puţin de doi ani. În plus, nu mi
se pare normal să cheltuiesc peste 100.000 de euro pentru un Seria
7 şi să am acelaşi interior, identic, cu cel al maşinii unui client
care cheltuieşte cu 25.000 de euro mai puţin pe un Seria 5. Sau,
haideţi să privim lucrurile invers.

Pentru ce să cheltuiesc 25.000 de euro în plus pentru un 7, când
pot să îmi cumpăr un Seria 5 cu aceeaşi platformă, aceleaşi delicii
tehnice şi… acelaşi interior?! De exemplu – 530d, preţ de pornire
50.099 euro cu TVA. 730d, preţ de pornire euro, cu TVA – 75.565.
Iar pentru cele două motorizări enumerate aici, cele mai importante
dotări tehnice ale modelelor, care practic pot face diferenţa,
dinamic vorbind, faţă de un A6, un A8, un E sau un S-Klasse, nu
sunt standard. Iar preţurile sunt similare.

La Seria 5, Adaptive Drive poate fi comandat doar împreună cu
controlul electronic al amortizoarelor şi Dynamic Drive, toate
însumând 4.300 euro. Iar direcţia Integral Active Steering mai
costă şi ea, în plus, 1.750 euro. Comparativ, aceeaşi direcţie
costă la Seria 7 – 1.950 euro.

Concluzia este una singură. Cine vrea acum un Seria 7,
trebuie să plătească mai mult doar pentru că va cumpăra un Seria 7.
Nicidecum pentru că maşina este mai avansată tehnologic decât un
Seria 5. Sunt practic identice, tehnic vorbind.

Revenind la 750i xDrive, sunt şi lucruri plăcute în interior.
Schimbătorul de viteze merită menţionat, deoarece face toţi banii
datorită designului şi, evident, poziţia la volan, ajutată de
reglajele ultra-complexe ale scaunului.

Aş putea spune că BMW a inventat poziţia la volan perfectă şi, din
fericire, toţi constructorii de calibru oferă acum ceva similar.
Iar la capitolul scaune „sport”, BMW rămâne în continuare lider.
Susţinerea laterală toracică şi a coapselor este perfectă, iar
ergonomia este şi ea foarte bună. Totul este la îndemână.

Sunt curios însă cum va îmbunătăţi BMW calitatea materialelor
interioare după ce noul A8 va începe să se vândă serios şi Mercedes
va arunca pe piaţă noul S-Klasse, anunţat pentru 2012 ca fiind un
mini-Maybach în toată regula.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide