Fiat 500 by Diesel

Urbanul nu a devenit o junglă, deşi pe la noi cam aşa este în ultima vreme. Ar fi nevoie de maşini dotate cu ranforsari speciale, cu arme de foc şi artilerie uşoară pentru a fi sigur că ajungi dintr-un punct al oraşului în altul.

Fiat 500 by Diesel Fiat 500 by Diesel

Si masinile pot fi veselePe afară lumea este mai relaxată, iar ideea de Urban Survival Vehicle o putem asocia probabil cu nevoia de a ne asigura un gram de exotism în existenţa anonimă la care ne condamnă urbanul. Cu un Fiat 500 poţi fi sigur că o parte din anonimat se dizolvă, dar cum stau lucrurile când te afli la volanul unui 500 by Diesel. Pentru că era deja "uşor" să îţi configurezi un 500, nu mai puţin de 500.000 versiuni pot fi configurate, a mai apărut şi by Diesel.

O versiunea care poate fi considerată serie limitată, şi asta pentru că va fi disponibilă doi ani şi se vor construi 10.000 exemplare. Categoric cine va dori o astfel de versiune va putea pune mâna pe una, în schimb trebuie să se grăbească pentru că seria a fost lansată în septembrie 2008.

500 by DieselOricum mai există şi opţiunea 500C by Diesel care abia a fost lansată. Fiat 500 by Diesel este rezultatul efortului depus Centrul de Design Fiat, condus de Roberto Giolito - cel care a semnat designul noului model, şi Diesel Creative Team condusă de Wilbert Das. Rezultatul? O mică operă de artă. În primul rând vorbim de o vopsea specială doar pentru această serie.

Sunt disponibile două nuanţe: Green Diesel şi Bronze. Tot în categoria evident includem şi jantele de 16 inch din două bucăţi care au în mijloc logo Diesel. În cazul versiunii cu propulsor aspirat de 1.4 litri care dezvoltă 100 CP se poate opta pentru vopsirea în galben a etrierilor. În jurul maşinii veţi mai descoperi inscripţionat Diesel prin diverse locuri.

Pe hayonul spate veţi regăsi logo-ul Diesel în partea dreaptă iar în partea stângă cinci fante simulate în ornament care vor să aducă aminte de sistemul de răcire al vechiului 500 care avea propulsorul amplasat în spate. La exterior acest Fiat 500 by Diesel este o experienţă. Am rămas surprins în trafic de numărul celor care întorceau capul după buburuză, se pare că scopul de a obţine un Urban Survival Vehicle a fost atins. Oricum nu voi uita reacţia a două "colege" din trafic, una la volanul unei Seria 3 Coupe iar alta într-un Audi TT, când au dat cu ochii de buburuză.

Lumea va sti ce conduciPot recunoaşte aici că am savurat din plin momentele de invidie din ochii domniţelor. La interior lucrurile nu par la fel de impresionante precum la exterior. Acelaşi interior, dar descoperi în timp tuşele care fac diferenţa. Tapiţeria este din denim, pe lateralul scaunelor descoperi buzunare de jeans, pe măciulia schimbătorului este logo Diesel, acelaşi logo pe instrumentarul de bord colorat în galben... Şi cred că mai sunt detalii dar poate nu le-am remarcat. În rest acelaşi Fiat 500 cu propulsor 1.4 de 100 CP şi o cutie manuală cu şase trepte.

Cum este acest 500 puteţi citi aici sau într-un "altfel" de test comparativ făcut de ProMotor. Cu acest 500 by Diesel este un fel de defilare pe un podium de modă. Succesul este garantat de câte blitzuri adună sau capate întoarse pe stradă. Pot spune, cel puţin din punctul meu de vedere, că 500 by Diesel are acel ceva pe care îl cauţi la o serie limitată.

Nu este strident, un pachet estetic atent studiat şi cu poveste, nu doar nişte ornamente şi ceva fibră adăugată pe alocuri pentru un aer mai agresiv. Nu se vrea o rachetă, se vrea acelaşi Fiat 500 dar cu ceva mai mult sex appeal decât versiunea de serie. 500 byDiesel, în versiunea cu propulsor aspirat de 1.400 cmc, costă 14.000 cu TVA. Doar 495 euro mai scump decât un Fiat 500 cu aceiaşi motorizare în echiparea Sport. Versiunile by Diesel mai sunt dispăonibile şi cu propulsorul 1.2 litri la 13.000 euro cu TVA şi 1.3 Multijet la 14.385 euro cu TVA inclus.

Pentru o sumă cuprinsă între 400 şi 500 euro puteţi avea un altfel de Fiat 500. Merită diferenţa? În condiţiile în care beneficiaţi de un pachet estetic omogen atât pentru exterior cât şi interior categoric da.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.