Fiat 500 by Diesel

Autor: Constantin Ciobanu acum 10 ani Test in premiera

Si masinile pot fi veselePe afară lumea este mai relaxată,
iar ideea de Urban Survival Vehicle o putem asocia
probabil cu nevoia de a ne asigura un gram de exotism în existenţa
anonimă la care ne condamnă urbanul. Cu un Fiat 500 poţi fi sigur
că o parte din anonimat se dizolvă, dar cum stau lucrurile când te
afli la volanul unui 500 by Diesel. Pentru că era deja „uşor” să
îţi configurezi un 500, nu mai puţin de 500.000 versiuni
pot fi configurate
, a mai apărut şi by Diesel.

O versiunea care poate fi considerată serie limitată, şi asta pentru că va fi
disponibilă doi ani şi se vor construi 10.000
exemplare
. Categoric cine va dori o astfel de versiune va
putea pune mâna pe una, în schimb trebuie să se grăbească pentru că
seria a fost lansată în septembrie 2008.

500 by DieselOricum mai există şi opţiunea
500C by Diesel care abia a fost
lansată. Fiat 500 by Diesel este rezultatul efortului
depus Centrul de Design Fiat, condus de Roberto Giolito – cel care
a semnat designul noului model, şi Diesel Creative Team condusă de
Wilbert Das. Rezultatul? O mică operă de artă. În primul rând
vorbim de o vopsea specială doar pentru această serie.

Sunt disponibile două nuanţe: Green Diesel şi
Bronze
. Tot în categoria evident includem şi jantele de 16
inch din două bucăţi care au în mijloc logo Diesel. În cazul
versiunii cu propulsor aspirat de 1.4 litri care dezvoltă 100 CP se
poate opta pentru vopsirea în galben a etrierilor. În jurul maşinii
veţi mai descoperi inscripţionat Diesel prin diverse locuri.

Pe hayonul spate veţi regăsi logo-ul Diesel în partea dreaptă
iar în partea stângă cinci fante simulate în ornament care vor să
aducă aminte de sistemul de răcire al vechiului 500 care avea
propulsorul amplasat în spate. La exterior acest Fiat 500 by Diesel
este o experienţă. Am rămas surprins în trafic de numărul celor
care întorceau capul după buburuză, se pare că scopul de a obţine
un Urban Survival Vehicle a fost atins. Oricum nu
voi uita reacţia a două „colege” din trafic, una la volanul unei
Seria 3 Coupe iar alta într-un Audi TT, când au dat cu ochii de
buburuză.

Lumea va sti ce conduciPot recunoaşte aici că am savurat
din plin momentele de invidie din ochii domniţelor. La interior
lucrurile nu par la fel de impresionante precum la exterior.
Acelaşi interior, dar descoperi în timp tuşele care fac diferenţa.
Tapiţeria este din denim, pe lateralul scaunelor descoperi buzunare
de jeans, pe măciulia schimbătorului este logo Diesel, acelaşi logo
pe instrumentarul de bord colorat în galben… Şi cred că mai sunt
detalii dar poate nu le-am remarcat. În rest acelaşi Fiat
500 cu propulsor 1.4 de 100 CP şi o cutie manuală cu şase
trepte
.

Cum este acest 500 puteţi citi aici sau într-un
„altfel” de test comparativ făcut de
ProMotor
. Cu acest 500 by Diesel este un fel de
defilare pe un podium de modă. Succesul este garantat de câte
blitzuri adună sau capate întoarse pe stradă. Pot spune, cel puţin
din punctul meu de vedere, că 500 by Diesel are acel ceva pe care
îl cauţi la o serie limitată.

Nu este strident, un pachet estetic atent studiat şi cu
poveste, nu doar nişte ornamente şi ceva fibră adăugată pe alocuri
pentru un aer mai agresiv. Nu se vrea o rachetă, se vrea acelaşi
Fiat 500 dar cu ceva mai mult sex appeal decât versiunea de serie.
500 byDiesel, în versiunea cu propulsor aspirat de 1.400
cmc, costă 14.000 cu TVA
. Doar 495 euro mai scump
decât un Fiat 500
cu aceiaşi motorizare în echiparea
Sport. Versiunile by Diesel mai sunt dispăonibile şi cu propulsorul
1.2 litri la 13.000 euro cu TVA şi 1.3 Multijet la 14.385
euro cu TVA inclus
.

Pentru o sumă cuprinsă între 400 şi 500 euro puteţi avea
un altfel de Fiat 500
. Merită diferenţa? În
condiţiile în care beneficiaţi de un pachet estetic omogen atât
pentru exterior cât şi interior categoric da.

Citește și...


Comentarii
Inchide