În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60

Autor: Oraan Mărculescu 11 iun. 2010 Test in premiera

Până ca Renault să descopere toate dedesubturile regulamentului
Euro NCAP şi să câştige astfel cinci stele pentru toate modelele
gamei, toată lumea era de acord că Volvo sunt cele mai
sigure maşini din lume.

Acum, cu toată tehnologia de pe Pământ, cu maşinile din ce în ce
mai uşoare şi mai rapide, „o maşină sigură” trebuie să fie
mult mai mult decât cinci stele
, care pot deveni patru
dacă nu piuie un senzor de centură uitată. Sincer, degeaba maşina
pe care o conduc are cinci stele la impact, dacă ruliul este atât
de mare în viraje, încât trebuie să mă lupt cu o direcţie extrem de
moale pentru a nu sări de pe şosea.

Volvo ştie aceste lucruri şi, în discuţiile cu oficialii, simţi
o oarecare frustrare a faptului că oamenii comentează despre
Renault când vine vorba despre cele mai sigure maşini din lume.
Există însă o portiţă care va duce cu siguranţă Volvo pe
tronul neoficial al celei mai sigure maşini din Lume
. Cea
a tehnologiilor avansate.

Nu este doar un orgoliu nebun, Volvo doreşte că până în
anul 2020 să devină brand-ul cu cele mai puţine accidente cu răniţi
şi morţi din Lume
. Logic, nu? Cea mai sigură marcă va fi
aceea ale cărei maşini sunt cel mai rar menţionate în rapoartele de
accidente ale poliţiei.

„City Safety” este standard pe Volvo S60 şi
este gata să minimalizeze efectele accidentelor petrecute la viteze
mici în oraş. Pilotul automat cu radar este de acum capabil să
oprească maşina până la 0 km/h şi apoi să reia drumul automat,
„urmărind” traficul. Pilotul automat adaptiv este opţional şi
desigur mai există şi opţiunea pentru unui cruise control clasic,
fără radar.

Marea noutate o reprezintă, însă, „Pedestrian Detection
System”, care face parte din pachetul opţional de siguranţă
„Collision Warning”
. Aceasta din urmă atenţionează şoferul
vizual şi acustic atunci când se apropie periculos de mult de
maşina din faţă. Şoferul poate regla distanţa la care să primească
avertismentele datorită radarului care este folosit şi pentru
pilotul automat adaptiv. De aceea, în oferta de opţionale, cele
două sisteme sunt oferite la pachet.

„Pedestrian Detection” este o dotare oferită în premieră
mondială
prin modul exterm de spectaculos în care
funcţionează. Mercedes-Benz mai oferă un sistem de detecţie al
pasagerilor pentru Night Vision, dar maşina nu acţionează sau
reacţionează după ce sesizează prezenţa pietonilor.

La Volvo, camera video a fost setată special pentru a
recunoaşte forme umane
şi sistemul scanează în permanenţă
mişcările a până la şapte pietoni aflaţi în raza de acţiune a
maşinii. Sistemul funcţionează pentru pietoni cu înălţimea de peste
80 cm şi maşina va frâna automat până la oprirea completă pe loc,
dacă viteza de deplasare nu este mai mare de 35 km/h. Peste această
viteză, maşina va frâna maximum – totuşi, există toate şansele să
loveşti pietonul.

Am testat sistemul şi este extrem de eficient,
dacă te gândeşti că au fost momente în viaţa ta de şofer când nu
erai atent la o trecere de pietoni şi aproape ai lovit unul. Tocmai
pentru aceste momente de „rătăcire”, sistemul lui Volvo este foarte
eficient.

Altfel, dacă te îndrepţi cu maşina fie şi către un manechin de
copil de 80 centimetri înălţime, tentaţia de a frâna este foarte
mare. Dacă nu o faci, te simţi de parcă ai fura dintr-un magazin
privind în ochi direct un poliţist. Groaznic.

A fost foarte greu să mă obişnuiesc cu sistemul, să am încredere
în el şi să las maşina să oprească în faţa manechinului. Repet,
în mod normal nu ai cum să ajungi în astfel de situaţii
decât dacă nu eşti deloc
atent sau pietonul îţi sare pur
şi simplu în faţa maşinii. Consider că într-un trafic haotic, cum e
cel din România, acest sistem va salva multe vieţi sau
spitalizări.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide