În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60

Autor: Oraan Mărculescu 11 iun. 2010 Test in premiera

Dar nu este cazul. Construit pe fosta platformă de S60
îmbunătăţită, noul model este prezentat ca o maşină foarte
dinamică. Faţă de modelul precedent, este, într-adevăr, o maşină
foarte dinamică. Şi comparativ cu celelalte modele ale
gamei actuale, Volvo S60 este într-adevăr o maşină foarte
dinamică
.

Cea mai dinamică este, totuşi, cel mai corect spus. Direcţia şi
suspensiile au suferit cele mai multe modificări şi, evident, sunt
acum disponibile noi motorizări, mai puternice, mai economice şi
mai ecologice.

Noul Volvo S60 este oferit în Europa standard cu o
suspensie cu reglaj „Dynamic”
şi una mai moale, „Touring”,
pentru restul pieţelor. În România poţi lua maşina standard, cu
suspensia mai sportivă, sau, fără cost suplimentar, poţi comanda o
setare mai confortabilă.

Sistemul cu amortizoare controlate electronic „Four C”
este opţional şi, sincer, oferă cel mai bun echilibru de
performanţă şi confort
. Am condus atât modele echipate cu
suspensia standard sport, cât şi maşini echipate cu „Four C”.

Suspensia standard pentru România este destul de rigidă
şi aminteşte de un Seria 3 la amortizare
. De aceea,
opţionala „Four C” este binevenită. Pe modul Advanced, suspensiile
devin ceva mai tari decât cele ale modelelor standard, pe care aş
putea să le compar ca ţinută de drum cu modul Sport al lui „Four
C”.

Totuşi, sunt convins că modul Comfort va primi cele mai
multe aplauz
e. Datorită acestuia, noul S60 se comportă la
fel de confortabil ca un Audi A4, amortizarea este silenţioasă şi
ţinuta de drum este foarte plăcută pentru pasageri. Ca un masaj.
Da. Un masaj liniştit.

La confortul pasagerilor contribuie decisiv şi scaunele,
cu forma clasică Volvo, dar reproiectate pentru a oferi şi mai mult
confort
. Au reuşit acest lucru, scaunele sunt perfecte şi
chiar şi bancheta spate este foarte confortabilă. Volvo S60 are
momentan cele mai confortabile scaune din segment. Faţă de modelul
precedent, spaţiul interior a crescut şi pasagerii din spate se pot
bucura acum de mai mult loc pentru genunchi datorită unei banchete
foarte comode.

Din păcate, „S” nu vine de la Sport din cauza
direcţiei
. Deşi oficialii Volvo declară că ea a fost
îmbunătăţită substanţial, din păcate direcţia este prea moale,
artificială şi imprecisă. Şi direcţia asistată a lui A4 este
artificială, dar cea a lui S60 depăşeşte aşteptările pesimiste.

Pe viraje, în regim de rulare mai sport, feedback-ul
transmis şoferului este foarte slab
şi lipsa de precizie
este evidentă. După câteva succesiuni de viraje deja încep să te
doară încheieturile de la lupta cu volanul şi vei trece imediat
înapoi pe modul Comfort al suspensiei.

Opţional, se poate comanda o direcţie reglabilă din
meniul computerului de bord
, dar, chiar şi pe modul cel
mai sportiv, care întăreşte direcţia serios, lipsa de precizie şi
demultiplicarea lungă sunt enervante.

Păcat, deoarece altfel ţinuta de drum este foarte bună,
la nivelul celor mai evoluate modele din clasa medie
.
Atâta timp cât se rulează corect, maşina nu subvirează, amortizarea
este silenţioasă, nu există ruliu şi le dai dreptate oficialilor
care spun că acesta este cel mai dinamic Volvo. Chiar este.

La limită, S60 va subvira destul de serios, chiar dacă această
nouă generaţie vine echipată cu un sistem ESP cu o funcţie nouă,
care frânează roata de pe interiorul virajului şi transmite mai
multă putere către cealaltă pentru a elimina orice subvirare. Din
păcate, sistemul nu prea face faţă realităţii şi vei derapa
serios faţa maşinii dacă întreci limita
.

Acest lucru este valabil şi pentru versiunile cu
tracţiune integrală, care practic se comportă mai bine ca
tracţiunea faţă doar la plecările în forţă de pe loc
.
Sistemul AWD este disponibil standard pentru noul T6 şi opţional
pentru diesel-ul cel mai puternic D5. Toate celelalte versiuni sunt
echipate doar cu tracţiune faţă şi momentan sistemul AWD nu este
nici măcar opţiune.

Să vedem cum se comportă motorizările noului Volvo
S60.

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide