Infiniti FX30d S

Autor: Andrei Nan 08 iul. 2010 Test in premiera

Preţurile pentru modelul Infiniti FX30d este: GT 57.100
euro, GT Premium – 62.800 euro, S – 59.600 euro, S Premium – 65.300
euro. (TVA inclus)

Specificaţii tehnice

Viteză maximă: 212 km/h; 0-100 km/h: 8,3 secunde; consum mediu:
9 l/100 km; consum mediu în test: 11,5 l/ 100 km; emisii CO2: 238
g/km

Dimensiuni (L/l/h): 4.870/1.930/1.680 mm; Ampatament: 2.890 mm;
Rezervor: 90 litri; Volum portbagaj: 410 litri.

Motor: V6 turbodiesel; cilindree: 2993 cmc; Putere maximă: 238
CP/3.750 rpm; Cuplu max: 550 Nm/ 1.750-2.500 rpm

Transmisie: cutie de viteze automată cu şapte trepte, tracţiune
integrală.

Anvelope: 265/45R21W

Fiind o marcă care a debutat în Statele Unite ale
Americii, Infiniti a mizat mereu pe motoarele pe benzină
.
Mari şi puternice. Dar faptul că Infiniti vrea să cucerească şi
piaţa premium europeană a ridicat o problemă. Europenii iubesc
motoarele diesel. Chiar şi pe maşinile scumpe. Aşa că Infiniti nu
putea să rămână un consumator de motorină în gamă. Nici măcar
Subaru nu a rezistat în Europa fără un turbodiesel.

Aşa că primul propulsor diesel Infiniti îşi face debutul.
Este încredinţat pentru început SUV-ului FX urmând ca în
viitorul apropiat motorul diesel să echipeze şi modelele EX şi
M.

Dar să ne concentram asupra modelului FX. Este unul dintre cele
mai arătoase SUV-uri premium. Capota lungă, roţi mari şi o
atitudine fioaroasă. Iar acum avem un motor diesel sub acea lungă
capotă. Este vorba de un turbodiesel V6 de 3.000 cmc provenit din
familia de motoare Renault Nissan. A fost însă modificat serios de
Infiniti şi dezvoltă acum 240 CP şi 550 Nm. Viteza maximă este de
212 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 8,3
secunde. Constructorul se laudă cu un consum mediu de 9 l/ 100 km,
dar în viaţa de zi cu zi, cifra este ceva mai mare. Puterea
motorului este transmisă în mod normal către roţile din spate prin
intermediul unei cutii automate cu şapte trepte. Dacă condiţile de
drum o cer repartiţia către punţi se schimbă până la 100% pe puntea
faţă.

Infiniti mai introduce şi un sistem de prevenire a
părăsirii accidentale a benzii de rulare în premieră europeană.
Sistemul detectează banda de rulare şi îl avertizează pe cel de la
volan când o părăseşte fără a semnaliza. În caz extrem intervine şi
frânează roţile pentru a readuce maşina pe drumul cel bun.

FX30d este disponibil în două variante de echipare: GT
şi S plus versiunile Premium, iar Infiniti se aşteapă ca 85% din
vânzările modelului FX în Europa să fie varianta
diesel.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide