Iveco Massif nu este un vehicul comercial aşa cum v-aţi aştepta, ci este un tot-teren foarte capabil, ideal pentru escapade pe terenuri vitrege, care nu neglijează componenta fun.

Iveco Massif Iveco Massif
Iveco MassifFenomenul off-road a înregistrat o domesticizare în ultimii ani, modelele cu abiilităţi de teren adevărate, capabile să ofere experienţe în sălbăticie nealterate de sisteme cu un creier electronic propriu, devenind o raritate în oferta constructorilor şi pe şosele. Revigorarea vine însă de unde ne-am aştepta mai puţin, Iveco fiind constructorul care se întoarce la origini cu Massif, un adevărat Spartacus într-un segment neglijat în ultima vreme.

Iveco Massif este rodul colaborării dintre Santana Motors şi Iveco şi se anunţă un produs versatil, atât cu întrebuinţări comerciale, cât şi recreaţionale sau chiar militare. Modelul este disponibil în patru versiuni de caroserie: Station Wagon în 3 sau 5 uşi, Pick Up şi Autoşasiu. În România au fost lansate doar varianta Pick Up şi Station Wagon şi de calităţile lor am putut să ne convingem pe un traseu accidentat în cadrul evenimentului organizat de Iveco România privind extinderea în segementul utilitarelor de teren.

Iveco Massif Prima impresie este că vehiculul îşi merită pe deplin denumirea purtată, fiind impozant prin dimensiuni şi forme spartane. Cu o înălţime de 2 metri, în cazul Pick Up, şi 2,05 m pentru Station Wagon, modelul va privi de sus aşa zisele modele cu pretenţii off-road. De asemenea, lungimea trădează originile comerciale, măsurând 4,55 metri Pick Up-ul şi 4,72 m în cazul Station Wagon. Este un model şi cu greutate, având o masă maximă autorizată de 3.050 de kilograme.

Lăsând la o parte pedigree-ul comercial, Massif convinge în primul rând prin abilităţile off-road, fiind mai adaptat pentru ieşirile în natură decât pentru monotonul job de cărăuş. Pentru a îşi permite expediţiii acolo unde roţile altor vehicule nu îşi lasă amprenta, vehiculul vine dotat cu tracţiune integrală semi-permanentă şi o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În configuraţia 4x2 este acţionată, bine]n'eles, puntea spate, iar opţional se poate alege un diferenţial autoblocabil. Şasiul este format din lonjeroane cu secţiune închisă şi împreună cu arcurile pe foaie parabolice permite destule excentricităţi, dar cel mai bine se comportă în sălbăticie, la drum întins nefiind o opţiune confortabilă.

Dar nu îl poţi învinui pentru aşa ceva, Massif este făcut pentru a frământa noroaiele şi a escalada stâncile şi, graţie propulsoarelor de 3 litri HTI şi HTP de 146 CP, respectiv 176 CP, se achită cu brio de această sarcină. Am avut ocazia să testăm ambele motorizări, cea de 146 CP fiind "inima" modelului Pick Up, ]n timp ce vârful de gamă anima modelul Station Wagon. Cuplul de 350 Nm reprezintă o altă valoare concludentă pentru capacitatea acestui model de a se descurca în natură. Capitolul dinamică este câştigat de Station Wagon, dar diferenţele sunt atenuate de masa mai mică a versiunii cu benă.

Iveco MassifInteriorul este în armonie cu exteriorul, fiind funcţional fără a fi auster, dar lasă deoparte artificiile stilistice. Totuşi, la prima vedere pare uşor îngrămădit şi varianta Pick Up duce lipsă de spaţii de depozitare. Sistemul de navigaţie touch-screen cu altimetru şi giroscop este singurul element high-tech, fiind menit pentru a descuraja sedentarismul.

Preţurile pentru Iveco Massif încep de la 25.000 de euro şi ajung până la 35.000 de euro în funcţie de specificaţiile clienţilor. Comenzile pentru acest model au demarat, însă importatorul din România preconizează că vor fi onorate după a doua jumătate a anului. De asemenea, poate fi considerat chiar un vehicul exclusivist, deoarece targetul  de v\ny[ri pentru acest model va fi de 30 de unităţi.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.