Jaguar XF

Autor: Constantin Ciobanu acum 12 ani Test in premiera

Jaguar XF trebuie degustat de pe locurile faţă, deşi sigla de pe grilă poate sugera că atuurile felinei s-ar regăsi pe bancheta din spate. Pot spune că la volan senzaţia este extraordinară, ceva ce nu am întîlnit pînă acum în acest segment sau în cel superior. Tabloul de bord este extrem de simplu, doar două ceasuri care încadrează un mic display.

Nu eşti asaltat cu toate informaţiile pe care le pot inventa inginerii şi de care la un momendat de plictişeşti şi uiţi de existenţa lor. Acestea există şi pot fi accesate pe displayul central al sistemului de navigaţie şi audio-video. Consola centrală este extrem de simplă, elegantă şi cu o dispune simetrică şi ergonomică a comenzilor.

Este prima dată cînd nu m-au deranjat inserţiile de lemn din interior, pentru că nuanţa acestora este fericit asortată cu tonurile celorlalte materiale. Înainte de a porni propulsorul descoperi că există viaţă în Jaguar, că maşina trăieşte.

Butonul de start/stop “pulsează” într-o lumină roşie, asemeni unei inimi care pompează sînge prin organism. Spectacolul începe cînd te hotărăşti să “resuscitezi” XF-ul. Selectorul cutiei automate – Jaguar Drive Selector – răsare, gurile de ventilaţie se deschid…maşina se transformă în cea viu.

Poziţia la volan este corectă, vizibilitatea este avantajată şi de oglinzile laterale de mari dimensiuni. Modelul avut în test era echipat cu propulsorul V6 diesel de 2.7 litri care dezvoltă 207 CP la 4.000 RPM şi 435 Nm la 1.900 RPM. Acesta reuşeşte să poarte cele 1.771 kg ale maşini pînă la 100 km/h în 8,2 secunde, şi să permită o viteză maximă de 229 km/h.

Cutia automată cu şase trepte este extrem de rapidă în schimbări, iar în cazul în care alegi să schimbi manual treptele de viteză prin intermediul padelelor de pe volan încerci senzaţia unei cutii automate cu dublu ambreiaj. Frînele sunt de încredere, oferind o stabilitate pe traiectorie impresionantă în cazul unor frînări de urgenţă de la 180-200 km/h.

Suspensiile sunt uşor rigide, surprinzător dar poate Jaguar doreşte să comunice al mesaj cu XF. Direcţia este precisă dar lipsa de feed-back la volan răpeşte uşor din plăcerea condusului.

Jaguar XF este un model extrem de matur care va scoate ceva fire albe în capul rivalilor germani.Jaguar poate este singurul constructor care s-a luptat de la egal, în ceea ce priveşte designul, cu feria creaţională a designerilor italieni. Nu cred că este un model în istoria firmei care să poată fi caracterizat ca fiind urît.

Jaguar XFIar acum la răscruce de drumuri mai surprinde încă o dată, extrem de plăcut. Noul XF a surprins lumea şi asta pentru că şi-a asumat rolul de a arăta auditoriului noua faţă a mărcii britanice. Noul model îl scoate la pensie pe S-Type, adică pe cel care avea sarcina de a lupta cu elita din segmentul mare.

Din punct de vedere al designului maşina este un cocktail extrem de interesant. Privită doar partea frontală, aceasta sugerează un automobil sport.

Capota lungă şi plonjată este dominată de nervuri accentuate, partea frontală este dominată de grila în centrul căreia levitează sigla Jaguar iar grupurile optice uşor supradimensionate îmbracă şi colţurile faţă.

Privită din lateral, partea frontală este delimitată de restul caroseriei prin intermediul gurilor laterale de ventilaţie, detaliu specific modelelor sport şi care a devenit o tradiţie la Jaguar, putînd fi întîlnite atît pe sportivul XK dar şi pe luxosul XJ. Al doilea volum al caroseriei, cel care reprezintă habitaclul este uşor subdimensionat la prima vedere.

Pare o metamorfoză a unui coupe într-un sedan. Portierele faţă sunt generos dimensionate comparativ cu cele spate care sunt mici şi care pot duce cu gîndul la un acces dificil la locurile spate.

Oricum linia plongată spre spate a plafonului este în armonie cu secţiune zveltă şi puternică a părţii frontale. Designul părţii spate completează sugestia de coupe şi poate conduce cu ideea şi spre un hatchback.

Deşi designul poate duce cu gîndul la o privare a funcţionalităţii de dragul frumosului, accesul în maşină este extrem de lejer, chiar şi în spate. În schimb accesul la portbagajul imens de 540 litri este uşor greoi datorită deschiderii mici şi adîncimii acestuia.

Spaţiul interior este generos iar confortul şi senzaţia de bine este amplificată de calitatea materialelor şi a finisării.

Citește și...


Comentarii
Inchide