Oricît m-aş chinui, nu pot trece cu vedera faptul că Jaguar nu se mai află în curtea celor de la Ford. A ajuns în curtea celor de la TATA, producătorul care a lansat cea mai ieftină maşină din lume, Nano.

Jaguar XF Jaguar XF
Jaguar poate este singurul constructor care s-a luptat de la egal, în ceea ce priveşte designul, cu feria creaţională a designerilor italieni. Nu cred că este un model în istoria firmei care să poată fi caracterizat ca fiind urît.

Jaguar XFIar acum la răscruce de drumuri mai surprinde încă o dată, extrem de plăcut. Noul XF a surprins lumea şi asta pentru că şi-a asumat rolul de a arăta auditoriului noua faţă a mărcii britanice. Noul model îl scoate la pensie pe S-Type, adică pe cel care avea sarcina de a lupta cu elita din segmentul mare.

Din punct de vedere al designului maşina este un cocktail extrem de interesant. Privită doar partea frontală, aceasta sugerează un automobil sport.

Capota lungă şi plonjată este dominată de nervuri accentuate, partea frontală este dominată de grila în centrul căreia levitează sigla Jaguar iar grupurile optice uşor supradimensionate îmbracă şi colţurile faţă.

Privită din lateral, partea frontală este delimitată de restul caroseriei prin intermediul gurilor laterale de ventilaţie, detaliu specific modelelor sport şi care a devenit o tradiţie la Jaguar, putînd fi întîlnite atît pe sportivul XK dar şi pe luxosul XJ. Al doilea volum al caroseriei, cel care reprezintă habitaclul este uşor subdimensionat la prima vedere.

Pare o metamorfoză a unui coupe într-un sedan. Portierele faţă sunt generos dimensionate comparativ cu cele spate care sunt mici şi care pot duce cu gîndul la un acces dificil la locurile spate.

Oricum linia plongată spre spate a plafonului este în armonie cu secţiune zveltă şi puternică a părţii frontale. Designul părţii spate completează sugestia de coupe şi poate conduce cu ideea şi spre un hatchback.

Deşi designul poate duce cu gîndul la o privare a funcţionalităţii de dragul frumosului, accesul în maşină este extrem de lejer, chiar şi în spate. În schimb accesul la portbagajul imens de 540 litri este uşor greoi datorită deschiderii mici şi adîncimii acestuia.

Spaţiul interior este generos iar confortul şi senzaţia de bine este amplificată de calitatea materialelor şi a finisării.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.