Kia Venga test în România

Autor: Constantin Ciobanu 23 iul. 2010 Test in premiera

Poziţia
la volan este înaltă, poate o idee cam înaltă. Dar poate fi trecut
cu vederea, doar este un MPV. În acelaşi timp această poziţie
înaltă la volan contribuie la eliberarea unui spaţiu pentru
locurile din spate. În funcţie de nivelul de echipare şi nuanţele
alese pentru interior vei descoperi că singura pată de culoare de
pe consola centrală este panoul de comandă pentru sistemul de
climatizare. Iar în cazul în care eşti atent la drum, vei confunda
anumite comenzi ce pe consola centrală cu cele ale
climatizării.

Iar
poziţia înaltă din scaunele faţă face uneori accesul dificil la
spaţiul de depozitare dintre acestea care este la nivelul podelei.
Este o mică gaură între scaunele faţă. Cam atât despre sincopele de
la interior, cele ergonomice. Am condus doar versiunile echipate cu
motorizări diesel în cadrum lansării de presă din România. Până la
Covasna am avut sub capotă 1.4 CRDi. Se simte o nevoie de ceva mai
multă putere în cazul depăşirilor ceva mai curajoase.

Dar nu te obligă nimeni la acte de eroism. Cred că este cel mai
potrivit propulsor pentru Venga. În condiţiile unui rulaj a
jumătate din traseu într-un regim civilizat cu respectarea
limitelor de viteză iar a celei de a doua jumătăţi într-un regim cu
20% mai alert plus o coloană de o oră prin Buşteni…am ajuns la
destinaţie cu un consum mediu de 6 litri. Categoric se poate obţine
mai bine. Suspensia pare o idee cam rigidă dar este agreabilă.

Frânele nu mi-au dat emoţii. Direcţia este precisă, dar parcă
este o idee cam mult demultiplicată. La toate acestea trebuie
adăugat faptul că propulsorul este extrem de silenţios pentru un
diesel. La întoarcere am avut sub capotă 1.6 CRDi. Diferenţele sunt
evidente imediat cel puţin la capitolul reprize. Descoperi relativ
timpuriu şi faptul că acest 1.6 CRDi este mult mai gălăgios decât
frăţiorul mai mic.

Iar într-un regim de condus ceva mai alert decât la plecare am
obţinut cu acest propulsor un consum mediu de 6,8 litri. Versiunile
diesel pot fi comandate şi în configuraţia „low power” – 77 CP
pentru 1.4 litri şi 115 CP pentru 1.6 litri. Din punct de vedere al
comportamentului Venga este un model mai mult decât corect, nu ai
parte de surprize neplăcute.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide