Kia Venga test în România

Autor: Constantin Ciobanu 23 iul. 2010 Test in premiera

Versiune:
1.4/ 1.6 CRDi

Motor: L4 diesel, Euro 5, 1.396/ 1.582 cmc, 90/ 128 CP@ 4.000
rpm, 220/ 260 Nm@ 1.900-2.750 rpm

Performanţe: 0-100 km/h -14,5/ 11,1 sec., viteza maxima 167/ 185
km/h

Consum: urban 5,6 – 5,8 l/100 km, extraurban: 4,3 – 4,4 l/100
km, mediu 4,7 – 4,9 l/100 km, Consum în test: 6 – 6,8 l/100 km,
emisii CO2 – 117 – 119 g/km

Preţ bază: 12,852 euro cu TVA

Dotari standard: coloană direcţie reglabilă pe înălţime şi
adâncime, servodirecţie, parbriz cu protecţie UV, geamuri electrice
faţă

Dotări opţionale: trapă electrică panoramică – 735euro, cablu
iPod – 13 euro, Navigatie; harta navigatie; 6 difuzoare (inclusiv 2
difuzoare pentru frecvente inalte); USB+AUX; bluetooth; camera
video vedere in spate – 871 euro

Preţ final model testat: 19.135 euro cu TVA.

Se
pare că producătorii alunecă încet spre eşec cu reţeta de succes a
clasei compacte. Au dorit să ofere mai mult în această clasă –
confort, siguranţă, lux, imagine, design, putere… Inevitabil în
aceste condiţii ajungi să creşti în dimensiuni. Şi uite aşa
descoperi cu un minim de documentare că un Golf 3 are acelaşi
ampatament cu ultimul Polo – 2.71 metri. Iar dimensiunile sunt în
linii mari cam aceleaşi.

Maşinile au crescut în dimensiuni, dar nu am observat ca oamenii
să se trasforme în Gulliveri, poate doar în orgolii. Deci un
segment care a depăşit cu 2,2 procente clasa compactă are nevoie de
mai multe declinări. Asta este şi Kia Venga, o declinare a clasei
mici, subcompacte, B, cum doriţi să o numiţi. La prima vedere ai fi
tentat să crezi că acest segment al MPV-urilor de clasă mică este
cam aerisit, dar Venga are de luptat cu Citroen C3 Picasso,
Opel Meriva, Ford Fusion, Honda Jazz, Nissan Note, Renault Grand
Modus
.

Grupul
Hyundai-Kia abordează puţin altfel problema.Dacă marea majoritate
tind spre globalizare, spre inventarea modelului care să identifice
nevoile clientului, indiferent de meridian, grupul koreean acordă
atenţie fiecărei pieţe. Venga este un model desenat, dezvoltat şi
construit în Europa.

Spre deosebire de Sportage care în privinţa designului se
inspiră de la conceptul Kue, Venga este o versiune de serie
a conceptului No 3
. O continuare a consolidării imaginii
de marcă şi în acelaşi timp o comunicare subliminală către client a
faptului că este un grup puternic care îşi permite materializarea
ideilor.




Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide