Mazda 3 - Test in Spania

ProMotor a fost invitat în premieră la Mazda 3 Sneak Peak, un eveniment media restrâns, în cadrul căruia am avut ocazia de a testa în premieră noul model compact japonez.

Mazda 3 - Test in Spania Mazda 3 - Test in Spania

Printre zecile de ştiri proaste şi veşti foarte proaste din lumea auto, s-au strecurat la începutul acestui an şi comunicate cât de cât optimiste, care ne dau dacă nu încrederea într-un viitor strălucit, cel puţin speranţa în ziua de mâine.

Am vorbit şi vom mai vorbi destul de mult despre criza economică ce sugrumă industria auto, dar acum ne vom opri, pentru că trebuie să ne concentrăm asupra lansării unui model foarte reuşit, care ne aminteşte că, totuşi, maşinile sunt unele dintre cele mai frumoase creaţii ale omenirii.

Iar faptul că unui constructor ca Mazda i-a mers destul de bine anul trecut nu poate decât să ne încânte. În primul rând, emoţional vorbind, pentru că, fiind implicat într-o industrie în suferinţă, te bucuri atunci când vezi strălucirea unei lumini care, cândva, abia dacă avea forţa de a emite ceva raze până în Europa. În al doilea rând, pentru că, dacă unui constructor dintr-o alianţă îi merge bine, automat şi “fratelui” său îi va fi bine. Iar pe noi, românii, ne interesează direct ca lui Ford să îi meargă cât mai bine. Craiova ştie de ce.

În Europa, după încheierea socotelilor la 2008, acestea demonstrează o creştere de 9,3 procente pentru Mazda comparativ cu anul 2007. 342.800 de maşini şi-au găsit posesor european, această cifră acoperind 2% din piaţa Bătrânului Continent.

Şi la nivel global, deja de ani buni, Mazda stă satisfăcător la capitolul vânzări, astfel că a început să producă maşini care să fie comercializate pe toate continentele fără a suferi modificări importante de la o ţară la alta. Vorbim de aşa-zisa maşină “globală”, pe care toţi constructorii care nu o oferă deja o visează într-o zi în gama lor de modele.

Cea mai nouă creaţie globală este Mazda3 sau, după cum ar spune constructorul ei, “cel mai bine vândut model al nostru pe plan mondial”. Mai exact, una din trei maşini vândute de Mazda anul trecut a fost un 3.

Fosta generaţie, construită pe platforma lui Ford Focus ca fruct al alianţei proaspăt create, a reprezentat un real succes pentru Mazda, în cinci ani de carieră fiind vândute 472.000 de unităţi doar în Europa. Cea mai importantă piaţă de aici a fost Rusia, cu aproape 100.000 de exemplare comercializate, urmată de Germania, Marea Britanie şi alte state occidentale îndrăgostite de produsele japoneze.

În toată cariera sa, fosta generaţie de Mazda3 şi-a găsit în România 1.500 de adepţi, o cifră destul de importantă pentru un brand despre care mulţi auziseră doar din “surprizele” gumei Turbo.
Fiind un model atât de important, Mazda a investit serios în 3, care a parcurs cei mai mulţi kilometri din istoria echipei de testare a maşinilor Mazda noi.Mai precis, pentru cei care speră că vor câştiga vreodată la vreun quiz show, noua Mazda 3 a rulat peste 1,2 milioane de kilometri până când constructorul a decis că poate să o treacă pe mâna clienţilor.

Până la aceştia din urmă, însă, un grup restrâns de oameni din media am fost invitaţi în premieră în Spania, pentru un prim contact direct cu maşina. Spre surprinderea tuturor, la eveniment au fost prezente toate motorizările şi ambele versiuni de caroserie care vor fi comercializate peste tot pe glob – hatchback în cinci uşi şi sedan.

Din punctul de vedere al dimensiunilor, maşina este foarte apropiată de fosta generaţie. Chiar şi profilul îi e extrem de asemănător cu al fostului model, la vremea sa un adevărat exponent al curentului Zoom-Zoom.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.