Mazda3 Sedan 1.6 CD – EXTERIORUL (I)

Autor: Cosmin Iordache 21 mai 2009 Test in premiera

VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN

După o perioadă de scanare a liniiilor acestui model ajungi la concluzia că dinamismul este trăsătura dominantă, deşi vorbim de un sedan. Secretul constă în liniile care converg spre un punct central al părţii frontale. Atenţie, această versiune nu dă doar impresia de fluiditate, ci chiar este, având un coeficient aerodinamic, mai mic decât al versiunii hatchback şi unul dintre cele mai mici din a sa clasă. Deci nu este o părere doar, ci un fapt probat în tunelul de vânt.

Spuneam anterior de elementele grefate de la fraţi şi surori şi aplicate într-o manieră evolutivă. Astfel se poate observa că în partea frontală, acel rânjet "Why so serious?" exprimat de grila în  5 puncte aminteşte de  noua Mazda MX-5. Bosajele umflate şi blocurile faţă migdalate emană spiritul RX-8, iar partea inferioară a spoileruluui, cu cele două fante mici spre extremităţi, este o  "marcă înregistrată" Mazda6 .Din păcate, acest interesant detaliu, care conferă sportivitate, este mai jos decât majoritatea bordurilor din Bucureşti şi trebuie maximă atenţie pentru a nu îi "ştirbi" zâmbetul.

Spatele este inconfundabil preluat de la fratele mai mare şi chiar ai impresia, aşa cum spuneam, că în faţa ta se află un 6 uitat în uscător.  Există însă două tipuri de spate, unul cu două evacuări şi spoiler mai agresiv şi unul cu una singură, mai paşnic, europenii îl primesc pe cel mai cuminţel, celălalt fiind destinat doar pieţei americane. O altă discriminare este faptul că americanii vor primi stopuri cu LED-uri în timp ce europenii se pot mulţumi, doar cu becurile tradiţionale la lămpile din spate.  Lina geamurilor este una ascendentă terminându-se destul de sus în partea posterioară. Este un exerciţiu interesant şi gâdilă egourile avide de sportivitate, dar are ca neajuns vizibilitatea destul de slabă la manevrele cu spatele. Noroc că există senzorii de parcare…

Per total avem în faţă unul dintre cele mai aspectuoase modele compacte disponibile pe piaţă. Poţi  să îl adori din prima, să îi arunci priviri mirate, dar nu poţi să îl deteşti, având acea notă de distincţie şi exotism care îţi atrage atenţia şi te scoate din banal.

Oare interiorul să fie pe măsura exteriorului? Acest aspect îl  punem sub zoom, în episodul următor.

 

VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN

 "Dragă, au micşorat Mazda 6!" asta este prima reacţie pe care o ai când vezi noua Mazda3 Sedan. Văzută de la distanţă în trafic, în special din spate, Mazda3 Sedan poate trece foarte uşor drept Mazda6. Apropierea de acest model face însă ca impresia de deja-vu să nu mai pară aşa de convingătoare, ba chiar uşor îţi dai seama că ai în faţă o Mazda3 care a preluat tot ce era mai bun de la actualele surori de gamă şi a construit cu aceste elemente o evoluţie foarte firească şi foarte agreabilă a fostei generaţii.

Pentru că am adus aminte de acest aspect, să deschidem cartea de istorie automobilistică şi să vorbim puţin despre o comparaţie între generaţii. Mazda3 a apărut iniţial în 2003, pe o platformă comună cu Ford Focus şi Volvo S40, în două tipuri de caroserie, cu 5 uşi respectiv 4 uşi. Acest model a atins 2 milioane de unităţi şi este cel mai bine vândut model Mazda din istorie. Deci pe umerii noului model apasă destul de multe aşteptări.

Conceptele precum Kyora, Kabura sau Furai, expuse de atunci, nu a au rămas doar simple idei de salon şi au emulat direcţiile pe care noi le vedem astăzi pe modelele de stradă. Mulţumim astfel lui Laurens van den Acker, designerul şef al niponilor, cel care nu lăsat să se irosească aşa multe idei bune şi le-a imprimat, într-o formă sau alta, pe modele de serie pe care noi l-am testat.

Revenind la Mazda3 Sedan, aceasta respectă regulile creşterii în dimensiune şi este mai lungă, cu aproape 9 centimetri, dar la fel de lată şi aproape la fel de înaltă ca modelul pe care îl înlocuieşte. Cei 9 centimetri par la prima strigare foarte mult pentru un schimb de generaţii. Dar, dacă ne aducem aminte, în 2003 niponii au spus că au marketat acel model ca şi "un coupe style", în timp ce curentul model este, fără doar şi poate, un sedan rasă pură. 

Paradoxal, acest model pare chiar mic pus lângă majoritatea concurenţilor "notchback" din gamă. Într-adevăr nu este printre cele maai mari din clasă dar totuşi în spatele acestei iluzii stau nişte artificii stilistice bine conturate. Să vedem deci despre ce este vorba…,

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide