Mercedes-Benz CLC

Noul Sportcope al lui Mercedes se numeşte CLC. Vă prezentăm în premieră naţională primul test.

Mercedes-Benz CLC Mercedes-Benz CLC

“Mercedesul pe care ţi-l poţi permite” – aşa este promovat noul CLC într-un spot TV. La prima vedere, aşa este: preţurile pleacă de la 23.990 de euro, ceea ce e chiar foarte puţin pentru un coupe Mercedes. Asta dacă te mulţumeşti cu un motor Diesel de 122 CP, cuplu de 270 Nm disponibil de la 1.600 RPM şi dotare-standard (altfel, destul de rezonabilă). Cifrele nu sună rău, dar vorbim totuşi de Mercedes aici. Pentru clienţii bucureşteni ai colosului auto de la Stuttgart, nu cred că există “versiune de bază Mercedes” (scuze, cred că tocmai am făcut un pleonasm...).

Noi, românii, vrem de la Mercedes tot ce ne poate da. Eventual, tot ce ne poate da şi AMG. Acesta este spiritul în virtutea căruia, atunci când mi s-a ivit ocazia să testez noul CLC, m-am urcat degrabă în vârf. În vârful de gamă: motor V6 de 3,5 litri, 270 de cai-putere, cuplu de 350 Nm începând de la 2.400 RPM.

E plictisitor să testezi o maşină pe autostradă. Mai ales pe autostrăzile din Austria, unde toţi şoferii se întrec în a fi unul mai corect decât celălalt. Ca şi ei, stau în scaun, cu piciorul pe acceleraţie: în faţă am un camion, pe stânga mă depăşeşte o blondă care cu o mână îşi ţine telefonul, iar cu cealaltă gesticulează (Chevroletul Spark are pilot automat şi n-am prins eu de veste?)... în dreapta las în urmă un cuplu impasibil de pensionari, aflaţi într-un vechi Volvo T5... Şi plouă...

După ce aflu la ce sunt bune toate butoanele de pe bord şi consola centrală şi după ce fac trapa panoramică să culiseze silenţios înainte-înapoi, decid că e cazul să mă împrietenesc cu acceleraţia. La urma-urmei, maşina asta ajunge la 100 km/h în 6,3 secunde. Cât îi trebuie să urce de la 120 la 250?... Probabil cam tot atât, dar pe la 230 la oră autostrada mi se pare subit foarte îngustă şi decid s-o las mai moale. E clar însă că CLC-ul putea ajunge fără să clipească până la 250 km/h. Zgomot exterior la aceste viteze? Nici vorbă.

Habitaclul este complet izolat fonic, iar motorul, pe care mi-aş fi dorit să-l aud (de aceea nici nu am pornit încă supersistemul audio cu surround), pare să toarcă silenţios chiar şi când turometrul bate spre 5.000 RPM. Maşina se ţine bine şi după ce ies de pe autostradă şi intru pe un drum cu multe viraje – scaunele sport oferă un sprijin lateral excelent.

Din 2001 încoace, coupeurile sportive din Clasa C au fost atât un succes de vânzări, cât şi un important instrument de fidelizare: s-au vândut nu mai puţin de 320.000 de exemplare în toată lumea, 70% dintre clienţi cumpărându-şi pentru prima dată un Mercedes, iar 43 la sută optând apoi pentru unul dintr-o clasă superioară. De altfel, dacă Mercedesul poate fi un automobil accesibil, de ce n-ar intra şi în graţiile tinerilor?

CLC, mezinul familiei de coupeuri, ţinteşte drept către proaspeţii posesori de permis de conducere, pe care îi atrage cu preţul, cu sistemul de infotainment COMAND APS (cu unitate DVD, display color de 6,5 inci şi hard-disc de 4 GB pe care se pot stoca nu mai puţin de 1.000 de MP3-uri) şi nu în ultimul rând cu lookul nonşalant – ce altceva decât jemanfişism tipic adolescentin transmite fundul ridicat obraznic al CLC-ului?

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.