Mercedes-Benz E-Klasse

Autor: Dan Vache 13 mai 2009 Test in premiera

Interiorul este o foarte plăcută surpriză, dar nu din punctul de vedere al spaţiului destinat pasagerilor. Acesta nu este foarte mare, deşi din exterior ai spune că te vei urca în ceva de nivelul unui S-Klasse. Cei doi pasageri din faţă nu au totuşi nici un fel de probleme, dar dacă, pe locul şefului, în dreapta spate, trebuie să stea cineva, scaunul din faţa sa trebuie culisat spre faţă pentru a-i oferi spaţiu suficient pentru picioare.

La umeri şi cap spaţiul este corect, mai ales că, odată cu această nouă generaţie, pentru E poate fi comandată o banchetă spate cu două locuri individuale, mai bine spus cu două fotolii. Acestea sunt capitonate special, la fel ca noile scaune (luxury cu ventilaţie, încălzire şi funcţie opţională “multicontour” disponibile în premieră pentru noul E, fiind preluate de la S şi CL).

Capitonajul special înseamnă că scaunele sunt extrem de moi şi deci foarte confortabile. Am mers cu maşini echipate cu scaunele sport, dar şi cu versiuni cu noile scaune multicontour şi diferenţele sunt destul de mari în termeni de confort, deci preţul de 619 euro în plus pentru scaunele cu autoconturare în funcţie de viraje nu este o aberaţie.

Tabloul de bord nu vine cu vreun artificiu de design inutil şi doar noul sistem de climatizare constituie o noutate. Poziţia de conducere este similară cu cea a fostului model – joasă şi confortabilă. Pentru toate motorizările de la şase cilindri în sus, este disponibilă cutia de viteze cu şapte rapoarte cu selecţie electrică la volan, la fel ca la S, ML, CL sau GL.

Motorizările în patru cilindri vin cu transmisie cu şase rapoarte şi un selector clasic, pe consola mediană.Noul E este echipat cu un arsenal complet de dotări high-tech care, chiar dacă au început să fie adoptate de foarte mulţi constructori, sunt oferite cu mici diferenţe pentru fiecare marcă în parte.

Mercedes oferă astfel un asistent electronic pentru faza lungă, avertizare prin vibraţii în volan la depăşirea marcajelor de drum sau atenţionare pentru unghiul mort. Tot la opţionale trebuie amintit şi faptul că, încă de la lansarea comenzii pentru maşina nouă, poţi să ţi-o pregăteşti pentru taximetrie, cu diverse opţionale.

Sau, contra sumei de aproximativ 40.000 de euro, poţi să îţi blindezi noul E la gradul 3, adică, dacă te atacă cineva prin oraş cu un Magnum 44 sau cu o grenadă NATO antipersonal, scapi. Cel mai important este faptul că blindajul poate fi comandat pentru orice motorizare, deoarece adaugă doar 300 kg la masa proprie standard a maşinii.

Ei bine, poate micul tău CDI nu mai este atât de rapid până la 100 km, dar cel puţin trăieşti dacă superi pe cine nu trebuie şi acesta nu are bani de mai mult de Magnum 44.Fără îndoială, pentru noul E-Klasse, cele mai importante noutăţi sunt motorizările.

Propulsoarele în patru cilindri sunt complet noi – şi vorbesc aici despre E220 CDI cu 170 CP sau E250 CDI cu biturbo şi 204 CP. Ambele propulsoare vin echipate standard cu transmisie manuală cu şase rapoarte şi chiar mă întreb cine ar fi suficient de automotivat pentru a se zgârci şi a rămâne cu o cutie manuală, care pentru un E-Klasse este ca o pereche de jante pe 15 pe un Lamboghini.
 

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide