Mitsubishi Outlander

Cine vrea performanţe off-road bune de la un SUV compact, accesibil, va trebui să se orienteze către Land Rover Freelander, în timp ce pe asfalt Honda CR-V pare să n-aibă rival. Dar Mitsubishi nu se lasă.

Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander

Outlander, chiar dacă n-a ieşit cîştigător în comparativul ProMotor cu 5 SUV-uri (alături de Land Rover Freelander, Honda CR-V, Chevy Captiva şi Hyundai Santa Fe), a punctat foarte bine la cele două capitole pe care le-am considerat esenţiale: comportamentul on, respectiv cel off-road.

La primul s-a clasat după CR-V şi Freelander doar din cauza propulsorului diesel de origine VW, cam zgomotos şi slab la turaţii mici. Odată tăvălit prin noroaiele îngheţate, SUV-ul nipon a făcut cinste şcolii pe care a reprezentat-o, demonstrînd, încă o dată, că puzderia de trofee Dakar au fost cîştigate pe merit. OK, n-a triumfat nici aici – Freelander fiind un pic mai bun –, dar un lucru este cert: Outlander a reprezentat o cale de mijloc foarte solidă.

Lansat prima oară în Japonia (octombrie 2005), 4x4-ul asiatic a marcat începutul unei noi ere, prin prisma faptului că a fost, la acea dată, prima platformă globală Mitsubishi. Dar acest lucru nu reprezintă un extraordinar merit dacă maşina nu se vinde, iar la acest capitol oficialii mărcii au vrut să fie foarte bine înţeleşi: Outlander este un mare succes.

Se pare că planul original de 113.000 de unităţi pe an a fost depăşit într-o clipită, noua ţintă fiind poziţionată considerabil mai sus, la 180.000 de bucăţi. Reuşita este cu atît mai importantă cu cît 70% din vînzările totale au fost reprezentate de nivelurile superioare de echipare, ceea ce înseamnă că marja de profit este considerabilă.

Cum stăteam tolănit în fotoliul din sala de conferinţe, apreciam faptul că partea de PR pur a prezentării s-a axat pe cifre concrete în locul unor ode, puţin zis enervante, despre calităţi nebănuite nici chiar de către cei mai mari moguli din jurnalismul mondial. Chiar mă bucuram la auzul succesului repurtat de japonezi, pentru că regretam momentul cînd, iniţial, desconsiderasem această maşină, iar ulterior descoperisem că-i mult mai bună decît credeam.

Deci părerea mea nedreaptă fusese infirmată de realitate, dar mici neajunsuri tot mai umbreau un verdict pozitiv dat din toată inima. Mărul discordiei era, fără tăgadă, motorizarea diesel de 2 litri, care nu se putea bate cu cele mai bune din clasă atunci cînd venea vorba de rafinament, caracteristică de cuplu sau putere. Apoi interiorul, deşi interesant desenat şi bine finisat, pica examenul din cauza plasticelor mult prea tari, dar mai ales fade ca prezenţă vizuală.

Situaţia nu era contrabalansată nici măcar de variabilitatea excelentă, dată de faptul că – pe lîngă că se rabata (volumul mişcîndu-se între 218 şi 1.691 de litri, cu un punct intermediar de 774 sau 882 litri, în funcţie de configuraţie: cu 5 sau 7 locuri) – bancheta putea fi înclinată la diferite unghiuri, confortul pasagerilor fiind de zile mari. Un pic slab şi nerafinat, plus uşor ieftin în anumite detalii, Outlander nu era cel mai cel, dar valorile sale, se pare, au convins.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.