Vine un moment în viaţă când o mapă de presă devine un mănunchi de hârtii care nu mai contează. Când sentimentele înlocuiesc orice argument bazat pe date tehnice. Hubba-hubba-hubba. Am condus Nissan GT-R.

Este dimineaţă şi e mult prea devreme pentru a încerca să-mi explic ce dracului am aşteptat atât de mult pentru a scrie articolul ăsta. De obicei totul începe prin a răsfoi acea mapă plictisitoare de presă de unde aflu cele mai utile informaţii pentru cei care, în loc să caute sentimentele din spatele volanului, se îneacă în date tehnice. Tehnic vorbind, o maşină te poate face să te îneci doar dacă îi ceri acest lucru. Încearcă să bei un suc acidulat şi apasă brusc acceleraţia la podea.

Manâncă un sandwich şi în timpul ăsta depăşeşte un tir cu treapta a şasea pe un drum virajat. Ouch. O să te super-îneci. Apropo de “super-îneci”, am observat că în drumul nostru către distrugerea completă a limbii române, mai nou se folosesc expresiile cu “super-bla-bla”. De la deja învechitul “super-tare” la “super-plictisit”, “super-haos”, “super-mâncat” până la tot ceea ce este legat de corp, mediu înconjurător, familie, viaţă, evenimente, trăiri – totul primeşte un “super” înainte.

Chiar şi “super-înecat”. Pentru cei care până acum nu ştiau ce este de fapt, cum se pronunţă, cu ce se mănâncă şi cum se conduce, Nissan a creat acel “super-car” care te poate “super-îneca” dacă la volanul lui faci altceva decât a fost el învăţat să facă. Să fie condus. Nissan GT-R. Tuşesc, mă lovesc puternic peste spate şi continuăm.

Maşina asta este “wow”. Şi caracterizarea începe să fie valabilă atunci când vezi maşina live, stai lângă ea, te roteşti în jurul ei, atingi caroseria în locurile în care ţi se pare că ar fi teoretic imposibil ca o bucată de aluminiu să ia formele respective şi toate acestea ştiind că în Europa deja s-au comandat 1.500 de unităţi. Sau că aşa arată maşina de stradă care a coborât sub 7 minute 30 pentru un tur de circuit la Nurburgring. Hm, ţi se pare aiurea că maşina la care tocmai te holbezi are volan pe dreapta?! Revino-ţi! 950 de unităţi din cele 1.500 au fost comandate în Anglia.

Toţi cei care şi-o vor cumpăra vor avea, înainte de toate, acea maşină care îţi provoacă fiori în fiecare dimineaţă când o priveşti şi îţi şopteşti: “Deci cam cum arată maşina MEA...”. Proporţional vorbind, GT-R este o maşină mare, dar designul cu linii ascuţite disimulează foarte bine dimensiunile, care le depăşesc pe cele ale unui 911 Turbo. GT-R este o maşină mare. Dar este foarte joasă, are jante pe 19 inci, anvelope furate parcă de pe o maşină de FIA GT, e lată şi scundă. Arată de parcă stă încordată şi dacă o atingi se va năpusti într-o direcţie pe care i-o indici. Orice direcţie. Numai să plece odată de pe loc.

Ideea de “arată ca şi cum ar merge chiar dacă staţionează” este aici doar o replică fără sens. Atunci când stă, GT-R arată de parcă ar fi “prinsă” în podea prin intermediul roţilor, emană o tensiune ce te face să-ţi încordezi toate simţurile şi să începi să înţelegi că, odată urcat la volan, nu ai de-a face cu un 350Z mai mare. Nu, nu, maşina asta este mult mai mult decât atât. Interiorul transmite şi el acelaşi sentiment de tensiune care te va fixa în scaun în timp ce te holbezi la el – un interior pe cât de simplu, pe atât de eficient-ergonomic.

Strict pe partea ergonomică, singurele butoane care vor trebui acţionate şi te vor interesa din tot interiorul sunt cele trei comutatoare pentru setarea amortizoarelor, a cutiei de viteze şi a sistemului electronic de control al stabilităţii. Sunt amplasate pe consola centrală orientată către şofer şi nu ai cum să le ratezi. Un mic sfat: dacă vrei să-ţi demonstrezi că eşti în stare de 0-100 km/h în 3,7 secunde, apasă primele două comutatoare în sus şi pe al treilea în jos şi eşti gata pentru “launch control”. Apeşi frâna puternic şi accelerezi. Turaţia va fi păstrată constant, la nivelul de la care maşina va pleca în forţă. Auch. Mami. Toate testele au demonstrat că oricine poate scoate 3,5 secunde de la 0 la 100 km/h cu maşina asta.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.