Noul Mercedes Benz Vito/ Viano – test în premieră

Autor: Constantin Ciobanu 14 sept. 2010 Test in premiera

Am descoperit acest model prin primăvară, l-am avut la
test preţ de o săptămână. A fost o cutie cu surprize, Vito pentru
mine, la acel moment. O plimbare până la Humburg pentru a descoperi
noua generaţie Vito şi Viano. Pentru moment să disecăm Vito.

În primul rând vorbim de un şasiu nou mai robust. În acelaşi
timp atât axa faţă cât şi spate mai au în comun cu generaţia
precedentă doar soluţia tehnică. Pe puntea faţă s-a păstrat
suspensia independentă, dar total redesenată pentru a îmbunătăţi
răspunsul. În acelaşi timp vorbim de o nouă direcţie. Iar acest
lucru se simte din prima secundă la volan.

Este mai precisă şi cu un grad de asistare ceva mai
ridicat raportat la vechea generaţie. Vechea direcţie era uşor
greoaie, cel puţin la manevrele de parcare sau de manevrare la
viteze reduse. Nu mai trăieşti cu senzaţia că eşti şofer de camion.
Aceiaşi politică a fost adoptată şi pentru puntea spate, cu
menţiunea că acum a crescut capacitatea de încărcare cu
până la 100 kg în funcţie de versiune
.

Puntea spate permite calibrarea în funcţie de versiunea aleasă –
Vito furgon, mixt sau microbuz. Noul Vito vine şi cu sistemul de
frânare revizuit. Impresionează prin numărul sistemelor electronice
venite în echiparea standard pentru asistarea sistemului de
frânare. Este vorba despre EBD, ABS, ASR, BAS, iar
în cazul în care modelul este comandat din fabrică cu cârlig de
remorcă, maşina vine echipată cu TSA – sistem de asistenţă
a stabilităţii remorcii la frânare
. O altă noutate este
cutia de viteze manuală cu 6 trepte denumită ECO
Gear
.

Noua cutie contribuie şi ea la reducerea consumului prin
alegerea unui raport de 0,675 pentru treapta a şasea. În acelaşi
timp prima treaptă este extrem de scurtă, cu un raport de 5,076.
Utilă în cazul pornirilor din rampă cu maşina încărcată, chiar şi
cu remorcă ataşată. Întreaga gamă de propulsoare respectă normele
Euro 5.

Motorizarea de bază, un diesel de 2.143 cmc cu patru cilindri în
linie, cu nume de cod OM 651 este disponibilă în trei versiuni de
putere – 110 CDI, 113 CDI şi 116 CDI. Se poate
opta pentru un propulsor diesel V6 de 2.987 cmc care
dezvoltă 224 CP la 3.800 rpm şi 440 Nm între 1.400 şi 2.800
rpm
. Pentru cei care iubesc benzina, chiar şi în segmentul
comercialelor uşoare, Mercedes oferă Vito 126. Un propulsor
V6 de 3.498 cmc care dezvoltă 258 CP la 5.900 rpm şi un
cuplu de 340 Nm de la 2.500 la 4.000 rpm
.

Motorizările diesel sunt extrem de agreabile în utilizare.
Şi am descoperit la Hamburg că un Vito poate fi şi mai pritenos
dacă este echipat cu o cutie automată. Chiar şi propulsorul diesel
V6 permite obţinerea unor consumuri medii extrem de bune. Rutele de
test au fost preponderent urbane, cu puţine secţiuni de autostradă,
dar care la final de săptămână erau ceva mai dificil de străbătut
decât un oraş aglomerat.

O porţiune de 6-7 km acoperită cu o viteză medie de 5-10 km/h.
Oricumvorbim despre un consum mediu de 10-11 litri pentru versiunea
V6 diesel. Cine doreşte benzină trebuie să fie pregătit sufleteşte
pentru valori inflaţioniste. Să nu vă mire valori de 22 l/100 km.
Într-un regim economic spre extrem se poate obţine 9 l/100 km în
regim urban. Vito oferă şi versiuni cu tracţiune integrală pentru
motorizările 113 CDI şi 116 CDI.

Gama de comerciale uşoare de la Mercedes se laudă mai nou
cu un nou logo apărut pe caroserii. Tehnologia
BlueEFFICIENCY
a debutat pe această gamă la ca studiu în
2008 la IAA Commercial Vehicle. Acum este o realitate pentru
motorizările diesel şi contribuie la o reducere a
consumului între 0,2-0,3 litri la 100 km şi 6,75 grame CO2/
km
. O economie care în cazul transportatorilor se
simte.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide