Noul Opel Astra, testat în premieră la Frankfurt

Autor: Constantin Ciobanu 23 oct. 2009 Test in premiera

Opel Astra, foarte reusitaCred că este cea mai agitată
perioadă din istoria clasei compacte. Golf 6, Megane 3, Mazda3 plus
alte câteva modele care tot se pot lăuda cu un facelift. Şi parcă
lipsea un nume, Astra, un nume fără de care nu poţi concepe acest
segment.

Am plecat uşor circumspect la „drive-ul” de presă
cu

noul Opel Astra
, la
Frankfurt
. Am luptat uşor cu mine pentru a lăsa acasă
eventuale simpatii sau slăbiciuni pentru un model sau altul. În
primul rând, vroiam să fiu sincer cu mine. Şi, uşor, am început
să-mi aduc aminte de Astra pe care am avut-o acum ceva vreme la
redacţie în
test de anduranţă
.

Eram măcinat atât de curiozitate umană şi jurnalistică, dar în
acelaşi timp şi de ce răspuns a găsit Opel în acest segment, în
condiţiile în care Astra are de jucat rolul vieţii sale în
actualele condiţii economice.

Astra atrage mult din spatePrin urmare, faţă în faţă nu
noul Opel Astra. Parcă nu e o maşină la fel de exotică
precum în imagini
. O linie plăcută, o caroserie cu detalii
atent studiate. Oricum, când vine vorba de a comenta designul unei
maşini, subiectivismul joacă un rol imens. Noul Opel Astra este o
maşină care place vizual, dar care nu provoacă nici un foc de
artificii.

Acum, fiind sinceri, lucrul este valabil în segment şi în cazul
modelelor concurente cu 5 uşi. Privită din spate, maşina
câştigă procente bune în simpatie
, poate din acest unghi
Opel Astra sugerează cel mai bine sportivitatea prin care este
caracterizat designul. Şi nu este nici o urmă de ironie în cele
spuse. Astra chiar arată bine privită din spate şi în mers.

Astra isi mascheaza dimensiunileDesignul este evident că
vine ca o continuare a poveştii care a început cu
Opel Insignia
. Un lucru remarcabil la această linie de design
este faptul că reuşeşte eficient să mascheze
dimensiunile
. Noua Astra are, comparativ cu vechea
generaţie, un ampatament mai mare cu 71 mm şi un ecartament
faţă/spate care a crescut cu 56, respectiv 70 mm. O creştere
serioasă în dimensiuni, dar care nu te jenează, pe care nu o
percepi.

Spre exemplu, pentru a camufla înălţimea maşinii şi a sugera
linia de coupe, a fost cromată linia laterală care delimitează
suprafaţă vitrată. Astfel ai percepţia unui model cu o înălţime
mult mai mică. Interesant este că Opel Astra oferă şi opţiunea unor
roţi de 19 inch, care, evident, erau pe modelele testate. În acest
caz, maşina este împlinită din punct de vedere al liniei, dar
mă întreb cum arată oare cu nişte jante normale de 16
inch
.

Noul Opel Astra este o masina foarte reusita ca design, avand o linie placuta si detalii atent studiate

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide