Porsche 911 GT3 RS

Deşi e foarte greu, trebuie să încep acest text cu o concluzie: Porsche 911 GT3 RS este una dintre cele mai fascinante maşini ale momentului. Un adevărat pursînge, GT3 RS nu e o maşină de oraş ci un diavol al pistei, un premiant de 5 stele.

Lîngă Stuttgart, la Zuffenhausen, maşinile Porsche sînt la fel de dese precum Loganurile la Mioveni. Aşa că, dacă te afli în zonă la volanul unui 911, ai toate şansele să treci neobservat. Dacă, însă, 911-le tău este un GT3 RS, atunci s-a zis cu liniştea. Te vor claxona camionagiii, copiii îţi vor face cu mîna, fetele vor zîmbi şăgalnic, iar bărbaţii se vor uita la tine cu invidie.

De un portocaliu intens, cu un eleron mare cît fundul Tamarei Buciuceanu, cu un lateral dominat de un abţibild uriaş cu ”GT3 RS”, nou-venitul în tabăra 911 este o adevărată apariţie. Model destinat în special alergatului pe circuit, GT3 RS este versiunea dopată a ”banalului” GT3, o versiune adresată pasionaţilor hardcore, care se presupune că au în garaj măcar un 911 Turbo pentru traficul de zi cu zi. Noi însă nu am testat maşina pe circuit, ci chiar pe stradă şi autostradă – o escapadă mai plină de adrenalină decît orice aventură pe o pistă de F1.

Numai în trafic, depăşind un camion sau frînînd la o trecere de pietoni, poţi afla în condiţii maxime de stres de ce e în stare o maşină. Şi GT3-ul RS poate mult, dovedind din plin o sumedenie de calităţi. Frînele cu discuri uriaşe de 350 de milimetri, din carbon, te lipesc de şosea ca şi cum ai fi uns cu superglue, stopînd maşina instant chiar şi atunci cînd circuli cu viteze prea puţin legale. Pneurile Michelin Pilot Sport Cup cu dimensiunea de 19 ţoli sînt cele folosite şi de BMW pe M3 CSL, însă, conform inginerilor de la Porsche, au o compoziţie puţin diferită, în vederea unui comportament mai bun pe teren uscat. Deci frîne perfecte, pneuri adaptate şoselei – toate atuurile pentru a face dintr-o maşină cu un motor în şase cilindri cu răcire cu apă şi cu o capacitate de 3,6 litri şi 415 cai-putere, plus tracţiune spate, o adevărată jucărie pentru adulţi.

Cu un ecartament mai mare decît la GT3, GT3 RS este o maşină ceva mai stabilă, datorită în primul rînd caroseriei, care este mai lată cu 4,4 centimetri decît la celelalte versiuni 911. În plus, este mai uşoară cu 20 de kilograme faţă de GT3, datorită renunţării la sistemul de aer condiţionat şi folosirii unui eleron din carbon, mai uşor. Nici hayonul nu e din sticlă, pentru că Porsche a mai salvat 3 kilograme înlocuindu-l cu un plexiglas. Cu 1.375 de kilograme, RS este o veritabilă sportivă, cele douăzeci de kilograme în minus oferind o acceleraţie de 4,2 secunde pînă la 100 km/h (cu 0,1 secunde mai repede decît în cazul lui GT3).

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.