Premieră în România: Mercedes-Benz E500 Cabrio

Autor: Tudor Bratu 29 apr. 2010 Test in premiera

E500 este pentru mine, versiune perfectă pentru Cabrio. Şi
cred că acest lucru îl vor gândi toţi cei care citesc datele
tehnice şi toţi cei care au auzit vreodată cum sună un V8 aspirat
Mercedes-Benz. Nu mai spun despre cei care au condus motorul acesta
sub orice altă caroserie… Sau despre cei care s-au întrebat
vreodată cum ar fi să conducă un C500.

Practic, E500 Cabrio asta este. Un C-Klasse ranforsat cu un motor
V8 de 388 CP. Aspirat, cu un cuplu motor maxim de 530
Nm.Acceleraţia 0-100 km/h necesită doar 5,3 secunde iar viteza
maximă este de 250 km/h datorită unui limitator electronic.
Resursele de putere ale maşinii sunt mari, foarte mari pe alocuri,
în funcţie de treapta de viteză în care te afli.

Cutia de viteze este rapidă în schimbarea treptelor şi acestea sunt
suficiente în număr de 7, deşi foarte probabil acest motor va primi
în curând o versiune cu 8 trepte pentru eficientizarea consumului.
Este nevoie de acest lucru deoarece E500 Cabriolet consumă în oraş
între 17 şi 20 de litri pentru 100 km parcurşi.

În funcţie de trafic, evident. În regim extra-urban,
consumul poate fi de 12 litri pentru 100 km rulaţi, dar doar dacă
se rulează în regim de croazieră, fără excese de acceleraţie.
Astfel, cu rezervorul de 66 litri plin, poţi ajunge liniştit la o
autonomie de peste 500 km. Ceea ce este foarte acceptabil.

Motorul V8 aspirat face din acest cabriolet o maşină sport
veritabilă. Dacă nu ai grijă rulezi imediat cu peste 150 km/h, iar
sunetul motorului este superb mai ales dacă rulezi cabrio.
Rigiditatea caroseriei este foarte bună şi în ciuda unei mese
proprii de 1.844 kg, E500 Cabriolet nu scoate nici un sunet ciudat
şi nedorit de torsionare a caroseriei, pe viraje sau pur şi simplu
când cobori o bordură.

Ţinuta de drum este sportivă, dar confortul este pe primul plan.
Direcţia anunţă acest lucru imediat pe viraje, unde demultiplicarea
lungă şi un feeling soft taie puţin din elanul pornit de sunetul
motorului şi uşurinţa cu care maşina câştigă viteză.

Maşina nu este deloc rigidă dar ruliul este minim. La
limită maşina va subvira uşor, dar supravirarea apare aproape
imediat şi trebuie corectată cu grijă pentru că totuşi puterea
motorului este foarte mare. Echilibrul dintre confort şi
sportivitate este aproape ideal iar creşterea în dinamism faţă de
vechiul CLK este foarte evidentă.

La plăcările în forţă de pe loc, ESP-ul se chinuie să ajute maşina
să piardă cât mai puţină tracţiune dar puterea mare este greu de
înfrânat. Nu ştiu cine va reuşi vreodată să obţină acele 5,3
secunde până la 100. Ca o nebunie totală, ESP-ul poate fi decuplat
complet şi electronica îţi permite să te joci de-a muscle-car-ul…
Da, E500 poate să facă şi burnout-uri.

Dacă nu te interesează astfel de lucruri, te liniştesc, Mercedes nu
a uitat să constuiască maşini rafinate. E500 Cabrio este foarte
silenţios dacă rulezi în regim de croazieră şi nu accelerezi peste
3.000 rpm. Suspensiile sunt şi ele silenţioase iar cu soft-top-ul
ridicat ai jura că te afli în coupe. Nici vorbă de zgomot ca în MX5
unde după ce capotezi maşina şi pleci la drum zici că ai înnebunit
şi că nu ai pliat bine soft-top-ul. E zgomot ca atunci când eşti
decapotat…

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide