Prim contact cu noua Dacia Sandero Stepway – cea mai arătoasă Dacia!

Autor: Oraan Mărculescu 14 dec. 2012 Test in premiera

 

Spre deosebire de modelele Logan şi Sandero avute în testul de presă din Spania, care erau echipate cu micul turbo pe benzină TCe, pe Sandero Stepway am avut dCi-ul de 1,5 litri şi 90 CP.

Un motor diesel care consider că i se potriveşte foarte bine crossoverului românesc, deoarece are un comportament în aceeaşi notă cu ceea ce exprimă Sandero Stepway. Adică forţă, echilibru şi un stil foarte confortabil de condus.

Cuplul motor maxim, de 220 Nm, este obţinut pe hârtie la doar 1.750 rpm, în realitate zvâcul dieselului simţindu-se pe la 2.000 rpm. Iar când spun zvâc mă refer la faptul că, dacă accelerezi prea tare, indicatorul ESP-ului va clipi de câteva ori, semn că puntea motoare este puţin copleşită la demarajele bruşte.

Per ansamblu, cutia cu 5 trepte exploatează foarte bine resursele motorului, chiar şi în depăşirile rapide, unde treptele lungi nu afectează iremediabil răspunsul la apăsarea acceleraţiei. Însă adevăratul atu al dCi-ului este nivelul foarte scăzut de zgomot, confortul acustic fiind foarte bun la viteze medii.

La viteze mai mari, de peste 90-100 km/h, turbulenţele aerodinamice îşi spun cuvântul din cauza înălţimii mai mari a lui Sandero Stepway, precum şi a accesoriilor exterioare, în special barele de amarare de pe acoperiş. Cu toate acestea, voiajurile lungi nu se arată deranjante.

Suspensia lui Sandero Stepway este moale, iar pe şosea mişcările caroseriei sunt clar mai ample decât în cazul unui Sandero normal. Însă, la fel ca la Logan sau Sandero, nici în acest caz nu am avut parte de vreo senzaţie de nesiguranţă. Ruliul este vizibil mai mare, dar ESP-ul îşi face conştiincios datoria, aşa încât Sandero Stepway promite călătorii fără  griji.

Să nu uităm, totuşi, că vorbim de un crossover. Ceea ce înseamnă că Sandero Stepway se pretează la ieşiri în afara asfaltului. Nu am intrat pe trasee offroad, dar am ieşit de pe asfalt pe unele porţiuni mai delicate, peste care Sandero Stepway a trecut rapid şi confortabil. În locurile respective aş fi redus clar viteza şi aş fi fost mult mai atent cu alte SUV-uri, chiar şi compacte sau de clasă mai mare.

Sunt curios cât de capabil este Sandero în condiţii mai dure, deşi sunt oarecum mirat că va rămâne strict cu tracţiune faţă. Deşi tunelul central mi se pare suficient de voluminos pentru a permite montarea unui sistem de tracţiune integrală, fie şi mai simplist decât la Duster, oficialii au negat existenţa unei versiuni 4×4 în viitor.

Prin urmare, Sandero Stepway va rămâne doar cu avantajul unei distanţe la sol mari, care să-i permită să depăşească obstacole mai serioase, dar nu va avea sens să te aventurezi în zone noroioase ori prea dificile. Aşa încât Sandero Stepway rămâne la nivelul unui crossover destul de capabil, dar nu trebuie confundat cu un SUV.

Dacia Sandero Stepway cu acest dCi de 90 CP se dovedeşte un all-rounder reuşit, recomandabil în special în zonele cu drumuri mai proaste, dar şi pentru cei care au un stil de viaţă mai alert şi sunt fani ai maşinilor cu un look de aventurier.

Să vedem cât de bun este preţul lui Sandero Stepway pentru ceea ce oferă – pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide