Primul test cu noul BMW Seria 5 Touring

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test in premiera

Partea
frontală, la fel cu cea de pe berlina în 4 uşi, te gratulează cu
aceeaşi „figură” agresivă, care dă extrem de bine
în oglinda retrovizoare şi care aproape că te obligă să te dai la o
parte când o vezi.

Privită din anumite unghiuri, grila cu cei doi rinichi BMW pare
a se înclina spre faţă, iar maşina pare un atlet gata să ia
startul,
ceea ce scoate în evidenţă şi mai mult
caracterul sportiv, dar şi
carismatic
al lui BMW Seria 5 Touring.

Vizual, cele două linii de design trasate pe lateral dau
impresia că maşina este mult mai joasa, iar liniile fluide ale
plafonului, care coboară uşor pe partea din spate, reduc enorm din
masivitatea break-ului.

Privit din spate, dacă ne uităm la stopuri, s-a păstrat o formă
similară cu a sedanului, doar că sunt integrate doar două
linii de LED-uri,
şi nu trei. Diferenţa aproape că e
insignifiantă, mai ales că este păstrată eleganţa. De remarcat că
noul 5 Touring a scăpat de masivitatea aceea de dric a generaţiilor
precedente, acum având o siluetă sportivă şi dinamică.

Ca şi modelul pe care îl înlocuieşte noul BMW Seria 5
Touring oferă deschiderea separată a lunetei hayonului, necesar
pentru un acces rapid în portbagaj sau pentru încărcarea cu obiecte
relativ mici. Mai mult, acum deschiderea lunetei se poate
face doar pin apăsarea unui singur buton
de pe
telecomandă.

Interiorul breakului Seria 5 este preluat de pe modelul sedan,
cu planşa de bord îndreptată la un unghi de aproximativ 7 grade
către şofer, poziţia joasă la volan şi un design care accentueaza
în mod clar cele două caracteristici: confort şi
sportivitate.

Toate butoanele sunt aranjate ergonomic şi în aşa fel încât să
ofere o lizibilitate şi o acţionare optimă, iar spaţiile de
depozitare sunt atât pe portiere, cât şi pe tunelul median, în timp
ce materialele sunt de înaltă calitate şi au
combinaţii de culori atractive.

Portbagajul lui BMW Seria 5 Touring F11 oferă un volum de
560 litri, cu 60 litri mai mult decât precedentul E61, iar, dacă
bancheta este rabatată, ajungem la o capacitate totală de 1.670
litri.

Oficialii BMW ne-au demonstrat cum se pot transporta foarte uşor
două mountain-bike-uri, aşezate normal, fără roţile din faţă, dar
şi introducerea cu uşurinţă a unei maşini de spălat (machetă în
scara 1:1).

Bancheta se poate fracţiona 40:20:40, o
propunere unică în segmentul breakurile de clasă mare premium,
astfel încât să se poată introduce obiecte mai lungi, dar care să
nu deranjeze pasagerii din spate. Mai pot adăuga faptul că o
persoană de 1,85 metri are destul spaţiu în spate, atât pentru
picioare, cât şi pentru cap.

Pagini: 1 2 3

Citește și...


Comentarii
Inchide