Renault Megane GT Line – Veriga lipsă

La prima vedere doar un Megane ceva mai colorat şi accesorizat. După două, trei viraje începi să te întrebi ce fel de Megane este acest GT Line.

Renault Megane GT Line – Veriga lipsă Renault Megane GT Line – Veriga lipsă

Apoi am început să descopăr detalii care sporeau gradul de nedumerire. Volanul de la Megane RS, actuala generaţie, pedalier sport, ceasuri analogice... mesajul transmis de acest Megane GT Line este unul destul de clar şi care nu poate fi confundat sau înţeles greşit - Sportivitate. Mult mai târziu când am ajuns acasă am început să caut informaţii legate de această serie GT Line. Este bine de ştiut că acest, hai să îi spunem, nivel de echipare este diponibil atât pe coupe cât şi pe Sport Tourer şi Coupe-Cabriolet. Adevărata surpriză, şi una extrem de plăcută, este reprezentată de faptul că seria este dezvoltată de departamentul Renault Sport. Ca şi în cazul lui Clio GT care împrumută la nivelul şasiului elemente de la Clio RS, cam la fel stau lucrurile şi în cazul lui Megane GT Line.

De la Renault am aflat că sub caroserie se află şasiul de la generaţia anterioară Megane RS. Să îi spunem un fel de informaţie din interior, pentru că în comunicatul de presă oficial se menţionează doar faptul că au fost operate modificări la suspensie pentru o ţinută de drum mai bună. Şi nu ai nevoie de prea mult timp în spatele volanului pentru a înţelege că acest Megane este cu totul altceva. În primul rând suspensia este evident mai fermă, poate un anumit grad din confort este sacrificat pentru a creşte rigoarea ţinutei de drum. Garda la sol este redusă cu 12 mm. Puntea faţă este mult mai incisivă, mai directă pe înscrierea în viraje.

Megane, în versiunea "civilă", este un model cu o ţinută de drum peste media clasei, dar în cazul lui GT Line lucrurile sunt serios îmbunătăţite. Direcţia este precisă, cu un grad de asistare ceva mai redus ceea ce contribuie la un sentiment plăcut de implicare la volan, plus că livrează feedback corect. Aşadar avem un model care din punct de vedere a ţinutei de drum şi a gradului de satisfacţie oferit la volan bucură enorm. Acum să vedem cu ce asociem acest şasiu extrem de apetisant. În cazul GT Line se poate opta doar pentru gama de propulsoare din oferta Renault, adică puteţi alege şi un 1.5 dCi. Noi am avut sub capotă 1.4 TCe, un propulsor extrem de simpatic şi viu. Livrează 130 CP la 5.500 rpm şi un cuplu motor de 190 Nm la 2.250 rpm. Ţinând cont de potenţialul şasiului prima tentaţie este de a considera modelul submotorizat. Se poate merge şi pe acest drum, dar este unul fals pentru că seria GT Line nu vrea să rivalizeze cu RS-ul. Aşadar este un Megane cu o ţinută de drum mult îmbunătăţită. În Europa există şi Megane GT care propune un propulsor de 2 litri turbo care dezvoltă 180 CP şi 300Nm sau 2.0 dCi de 160 CP.

Propulsorul 1.4 TCe solicită o minimă perioadă de acomodare, şi asta pentru că până în 2.000 rpm turbina nu intră în acţiune, aşadar avem răspunsul unui motor aspirat. După acest prag lucrurile intră în normal, chiar cu un plus de vigoare. Prea mult nu putem cere acestui propulsor şi asta pentru că are de luptat cu o masă de aproximativ 1.400 kg. Inginerii de la Renault au mai lucrat şi la timoneria cutiei de viteze cu şase trepte. O cursă precisă, o timonerie plăcută, şi s-a evaporat pe undeva tendinţa de a agaţă, cel puţin la rece, în treptele inferioare. În mediul urban, în cazul unui condus ceva mai sportiv este de aşteptat un consum de 10-11 litri. La drum lung şi unstil relaxat se poate ajunge la o autonomie de peste 800 km.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.