SEAT Exeo ST 1.8T

Autor: Andrei Cosmin Iordache 05 mart. 2010 Test in premiera

Exeo de Ingolstadt Un
fan al mărcii Seat poate va fi uşor contrariat de interiorul
noului Exeo. Nu va regăsi atmosfera iberică, ci
mai degrabă una germană. Planşa de bord este un cocktail de
elemente preluate de la vechiul A4, de la A4 cabrio şi de la
actuala generaţie a limuzinei germane. Ceasurile sunt de la vechiul
A4, displayul central este de la noul model. Gurile de
ventilaţie sunt de la A4 Cabrio
.

Consola centrală este preluată tot de la vechea generaţie A4. Până aici nimic anormal dacă luăm
în calcul eforturile de a reduce costurile de producţie şi a putea
oferi un produs la un preţ de achiziţie la un preţ bun. Poate
deranjează faptul că unele butoane de pe consola centrală sunt de
generaţie veche, iar acest lucru se vede şi se simte.

Dar este şi o parte bună, butoanele de pe consola centrală sunt
ceva mai generos dimensionate, fapt ce conduce pe undeva la o
ergonomie mai bună, la un acces mai facil al comenzilor gestionate
de ele. Volan de Audi la care a fost redesenat centrul pe care
tronează sigla Seat. Oricum un volan frumos cu o bună priza.
Poziţia la volan este uşor înaltă, poate singurul
minus real al habitaclului.

Calitate buna a fabricatieiÎn
rest scaunele bucură prin confortul oferit şi prin susţinerea
laterală bună oferită. Totuşi se poate găsi o poziţie bună la volan
graţie ajustării coloanei de direcţie atât în profunzime cât şi pe
înălţime. Timoneria cutiei este foarte bună, cu o cursă precisă dar
cu o mică încăpăţânare de a accepta prima treaptă la rece.

Spaţiu bun şi pe bancheta din spate şi un portbagaj
generos de 442 litri foarte bine structurat şi cu un acces
lejer
. Chiar dacă „miroase” a Audi, interiorul este extrem
de agreabil, un loc plăcut unde să te afli indiferent că vorbim de
utilizare cotidiană sau voiaje lungi.

Un Seat veritabilLa
acest model mă pot raporta în două moduri. Dacă cineva încearcă
să-mi povestească de noul Seat Exeo, despre efortul depus de
iberici pentru a veni pe piaţă cu un produs competitiv, devin
extrem de volatil, sunt pe punctul de a exploda. În schimb dacă
noul Seat Exeo îmi este prezentat cu sinceritate, că este un Audi
A4 atunci sunt gata să îmbrăţişez modelul.

Pentru a fi mai corect trebuie să menţionez că noul Exeo este
construit pe platforma B7a grupului VAG(PL 46 pentru a fi
mai exact)
, şi are extrem de multe repere în comun cu
Audi A4 generaţia B7. Interiorul este un
coktail între elementele de finisare de la generaţiile B6
şi B7 şi elemente preluate de la Audi A4 Cabriolet
. O dată
cu acest model Seat înregistrează şi o mică premieră.

Denumirea modelului nu mai vine de la un oraş spaniol,
EXEO derivă din latină, exire – a depăşi limitele
convenţionalului.
Dacă cineva îmi prezintă noul Exeo aşa,
adică făcând apel la sinceritate, atunci nu pot decât să apreciez
acest produs pentru că oferă enorm de multe satisfacţii. Privit din
lateral modelul aproape crează confuzie.

Mai putin Seat din spatePrincipalele
evoluţii stilistice se regăsesc la partea frontală şi spate acolo
unde sunt menite a alinia modelul la imaginea de marcă Seat. Privit
din faţă sau spate modelul este un Seat, nu poate fi confundat. Au
fost redesenate şi oglinzile laterale, în comparaţie cu cele de la
Audi acestea au o suprafaţă mai mare şi oferă o vizibilitate mult
mai bună.

Caroseria în schimb are multe în comun cu generaţia anterioară
Audi A4 Avant. Dacă în partea frontală putem
vorbi de o redesenare amplă a elementelor, în spate este vorba doar
despre redesenarea stopurilor. În lateral micile evazări ale
aripilor aduc aminte de vechiul RS4, este o tuşă plăcută, adaugă un
strop de agresivitate, puţin aer de rebeliune acestui model cu
valenţe familiale.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide