Dupa 102 ani, Skoda si-a incordat muschii si, dupa ce a lansat Roomster, a scos-o din laboratoare si pe noua Fabia. O fi bine, o fi rau?

Skoda Fabia Skoda Fabia
Daca as avea tupeul maxim, adica acel curaj care nu are nici o treaba cu ratiunea, si mi-as propune, in citeva clipe de inconstienta, sa devin putred de bogat, as devaliza o banca, daca s-ar putea din Est, si as fugi repede intr-unul dintre cele mai sudice locuri din Europa, o zona splendida (semanind al naibii de bine cu jungla tropicala, unde mari smecheri ai drogurilor isi fac veacul sub protectia bastinasilor), cu localnici discreti si m-as retrage pentru totdeauna.

Cam asa arata si locul unde s-au intilnit tehnologia germana, spiritul slav si scenografia portugheza.

Cei de la Skoda au tras aer in piept si, dupa succesul Octaviei, s-au gindit ca au ramas cu ceva bani pentru a o scoate pe piata si pe noua Fabia, dupa ce, in prealabil, au facut un tur de pista cu Roomster.

Venit, vazut, condus, sintetizat. Ne-am dat seama ca Fabia este o silueta decenta pentru ceea ce vrea sa fie. Apartinand clasei mici si avand forme ciudat de asemanatoare celor ale lui Roomster (impart, totusi, aceeasi platforma, nu ?), Fabia este o masina facuta nu sa socheze, ci sa convinga un public fara mari pretentii. Sta bine pe sosea chiar daca pare usor subviratorie in curbe, iar propulsorul de 1,9 litri pe motorina mi se pare ca face cam mult “scandal”. Aceasta motorizare este cea mai puternica in momentul de fata, dar nu te pune in dificultate nici un moment cu ai sai 105 CP si 240 Nm. Consumul, in schimb, va fi pe placul multora, 1.9TDI “papind” doar 4,9 litri la 100 km. Foarte important pentru familisti, s-a inregistrat o crestere a volumului portbagajului, care masoara, in standard, 300 de litri, cu posibilitatea de a fi extins la 1.163 de litri.

As fi vazut masina usor mai lata la cit e de lunga. In rest, un interior discret, sobru, teuton, cu mult plastic, care insa nu deranjeaza. Scaunele din fata sunt confortabile, iar pe bancheta din spate doua persoane pot sta lejer. Exista patru nivele de echipare: classic, sport, ambiente si elegance. Nivelul standard este burdusit cu ABS, EBC si airbag-uri pentru pasagerii din fata.

Plansa de bord e lizibila si destul de intuitiva. Fabia este o masina cu atitudine, rafinament si eleganta, repet, pentru ceea ce vrea sa fie. Este tipul de masina pe care mi-as cumpara-o daca as avea o firma de curierat rapid, mai stiu eu ce servicii de catering sau, de ce nu, daca mi-as propune sa devalizez banci, chiar daca cuplul nu i-ar permite sa ma faca repede nevazut. In plus, Fabia se poate pierde usor in cadru, neavind un sex-appeal iesit din comun. Pentru un oras ca Bucurestiul, insa, unde si o bicicleta face eforturi sa inainteze, are sansa de a da din coate si de a reusi sa-si faca treaba bine.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.