Test de prim contact: noul Mercedes-Benz Clasa A

Autor: Adrian Mihălţianu 05 iul. 2012 Test in premiera

Noul-venit în segmentul compact premium are toate ingredientele unei maşini reuşite. Are un design provocator pentru un Mercedes, are un şasiu care poate fi comandat după gustul fiecăruia, dar mai ales are o ţinută de drum şi un interior gândite pentru dinamism. Ceva absolut nou pentru micul A al germanilor!

Spatele arată absolut fenomenal

L-am testat în cele două versiuni de vârf, dar în trei echipări diferite: A200 CDI cu şasiu Sport, A250 cu şasiu Comfort şi A250 cu şasiu Sport, care include un pachet AMG. Acesta din urmă a fost supus la chinuri pe un circuit amenajat pe aeroportul din Portoroz, tot acolo unde am testat şi sistemul de prevenire a coliziunilor aflat în standard pe toate nivelurile de echipare (COLLISION PREVENTION ASSIST, strigă germanii la noi).

Faţa generează încă destule controverse

Vă pot spune că, dinamic vorbind, noul Clasa A se comportă excepţional de bine în oricare dintre aceste motorizări, dar că dacă optaţi pentru şasiul Comfort, va trebui să vă domoliţi avântul sportiv în curbe, în schimb veţi beneficia de o călătorie foarte confortabilă. Dimpotrivă, dacă veţi opta pentru şasiul Sport, maşina va fi ca pe şine în viraje, însă veţi resimţi cam orice denivelare a drumului, din cauza atât a fermităţii suspensiilor, cât şi a roţilor pe 18 inci. Sunt, aşadar, mari diferenţe de comportament între cele două echipări.

Dacă vrei sport, alege Sport!

Cu alte cuvinte, trebuie să ştii exact ce vrei încă dinainte de a alege maşina. Pentru împătimiţii care nu mai sunt în stare să aştepte o versiune AMG reală, există o veste bună: pachetul Sport include dotări AMG, dintre care cele mai vizibile sunt etrierele roşii care îţi zâmbesc din spatele jantelor cromate. Cu cei 211 cai putere dezvoltaţi de A250, chiar eşti bine de tot în zona sportivităţii…

Aerodinamica maşinii este foarte bună, ceea ce face ca pe autostradă evoluţia la viteze mari şi foarte mari să fie sport chiar şi pe versiunea confortabilă, în timp ce direcţia îţi permite în ambele cazuri să faci manevre agile cu maşina în virajele strânse, iar echilibrul maşinii pe cele două punţi te face să rămâi pe traiectoria dorită fără a întâlni în mod deranjant fenomenul subvirării.

Pe circuit am putut duce la limită un A250 Sport, care a rezistat cu brio unui slalom efectuat la peste 120 km/h, la frânările şi schimbările bruşte de direcţie şi la abordarea extrem de tare a virajelor – toate sunt semne că atacul noului A-Klasse asupra BMW Seria 1 şi Audi A3 are şanse de izbândă chiar şi pe această parte, a dinamicii. Aici însă gusturile fiecăruia îşi vor spune cuvântul: Mercedes rămâne, chiar şi cu şasiul sport, în zona confortului, ceea ce impune totuşi anumite limitări. Noul model nu mai are însă nicio legătură cu precedentul, chestiile pe care le poţi face la volanul său fiind mult în tărâmul sportivităţii.

Linia laterală este mai echilibrată decât a concurenţilor

Confortul interior este, şi el, de zile mari. Acum, noi am testat versiunile cu echipări bogate, însă încă de la prima echipare ai în standard toate elementele normale într-o maşină premium. Sfatul este să optaţi totuşi măcar pentru o dotare medie, asta dacă nu vă îmbie maşina îmbrăcată aproape complet în piele pentru 2.300 de euro – inclusiv bordul va fi acoperit de piele moale şi plăcută la atingere! Plasticele, atâtea câte sunt, au o textură moale şi o îmbinare de calitate, acelaşi lucru fiind valabil şi pentru inserţia de pe bord pe versiunile Sport. Nu mai amintesc de gurile de ventilaţie cromate, pe care le puteţi admira în galeria foto!

Interior la superlativ, indiferent de echipare

Există, evident, minusurile inerente filosofiei Mercedes, care cere acomodare: ştergătoarele se acţionează de pe băţul semnalizatoarelor, pilotul automat are băţul poziţionat acolo unde ar fi trebuit să existe cel al semnalizatoarelor, iar cutia de viteze automată este acţionată dintr-o manetă aflată în dreapta volanului. Scaunele electrice au comenzile pe panourile de uşi, iar frâna de mână electrică se află jos, în stânga volanului. În plus, orice element ai încerca să modifici la maşină, de la schimbarea melodiei până la căutarea prin albumele audio, necesită mai multe acţionări ale joystickului de pe consola centrală, căci ecranul color de pe bord nu este tactil. Dacă tot am lăudat plasticele, merită menţionat că unele dintre ele, aflate pe consola centrală şi în spate, nu sunt la acelaşi nivel calitativ ca cele de pe bord. Ah, şi să nu uit: nu care cumva să puneţi mâna pe textilele de pe pavilion… Îh!

Comenzile sunt pe dos, dar treptat te obişnuieşti...

În fine, ai locuri de stocare generoase pentru o tânără familie, aşa că A-Klasse poate fi folosită cu uşurinţă şi cu acest scop. Pentru doritori, există şi un pavilion vitrat culisabil, care dă lumină interiorului.

La un preţ de pornire de circa 24.680 de euro cu TVA inclus, sau la un preţ de circa 28.000 de euro pentru o echipare medie, noul Clasa A intră periculos de mult în zona maşinilor de volum! Periculos pentru concurenţă, nu pentru el…

Per total însă, noul Clasa A este nu doar o foarte plăcută surpriză, ci şi o afacere foarte bună. Doar gândiţi-vă la valoarea de revânzare a unei astfel de maşini şi la fiabilitatea pentru care sunt în continuare renumite!

A de la ATAC!

Este capabil totuşi noul Clasa A să îi şi bată pe concurenţii A3 şi Seria 1, sau pe noii pretendenţi care bat la uşa segmentului?

Vom da răspunsul mai spre toamnă, când vom reveni cu un test pe larg, în numărul ProMotor din septembrie. Notaţi-vă în agendă încă de pe acum!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide