Test în premieră cu BMW 335i Coupe facelift

Autor: Dan Vache 03 sept. 2010 Test in premiera

Dacă
te duci la un showroom BMW şi întrebi de accesoriile
Performance
, vânzătorul o să se schimbe la faţă. Pentru că
dacă eşti un client interesant şi interesat care chiar va cumpăra
aşa ceva, preţul maşinii pe care ţi-o va vinde va creşte
considerabil.
Dacă vânzătorul nu este pregătit în ceea ce
priveşte acest subiect, vei trăi clipe de coşmar ca în primul
magazin de tuning din România, când cei de acolo căutau prin 15
cataloage până să îţi dea un preţ de spoiler. Nu te speria, trebuie
doar să te duci la service, după ce ai comandat
maşina la vânzătorul tău. Toate accesoriile Performance se pot
comanda oricând şi pentru o maşină existentă sau pentru una
proaspăt comandată de la service, deoarece ele au statut de piese
originale de schimb.

BMW Performance înseamnă cel mai performant tuning de
fabrică
pe care ţi-l poate oferi un constructor auto chiar
în showroom-ul companiei. Uitaţi pachetele M, Individual, AMG,
quattro sau S. Doar Brabus poate echivala Performance cu menţiunea
că într-un showroom Mercedes-Benz obişnuit nu îţi poţi comanda
produsele tunerului de casă.

Disponibile
pentru Seria 1 şi Seria 3,
accesoriile Performance îţi
permit să îţi comanzi orice pentru maşina ta, începând cu
stickere pentru caroserie şi terminând cu
sisteme complet schimbate de evacuare sau
suspensie. Există programe de tuning şi pentru
motor, desigur şi accesorii precum diverse modele de jante pe care
de exemplu nu le mai poţi găsi nicăieri în lume.
Performance înseamnă tuning exclusivist, cu gust,
accesorii create de designeri BMW plus o garanţie a calităţii pe
care nu o poate garanta niciun magazin de tuning. Şi mai mult, după
ce comanzi o maşină, dacă o accesorizezi cu echipamentele
Performance, acestea vin separat de maşină şi sunt montate la
dealerul autorizat, fiind comandate, după cum am mai spus la
service. Toate componentele au garanţie de doi ani
iar dacă comanzi piesele odată cu maşina, după ce montezi toate
piesele originale, evident vor rămâne ale tale şi le poţi
valorifica aşa cum doreşti.

Maşina de test pe care o vedeţi aici era echipată cu foarte
multe accesorii Performance, care au fost montate la Automobile
Bavaria contra unui preţ de manoperă de doar 547
euro
. Doar atât? Vor spune unii. Da, doar, pentru că
preţul tuturor acestor accesorii este de 15.686
euro.
Ce primeşti pentru 15.686 euro de la BMW
Performance? Iată.

Jante
din aliaj uşor
, cu diametrul de 19 inch şi
anvelope 225/35 R19Y pentru faţă şi 255/30 R19Y
pentru spate. Anvelopele runflat sunt Bridgestone Potenza
RFT.
Designul este original BMW Performance şi ascunde un
lucru foarte important – aceste jante sunt cu un kilogram mai
uşoare decât unele comparabile din oferta standard. Un
kilogram contează la manevrabilitate,
efect asupra
suspensiei plus că aceste dimensiuni sunt maximul aprobat de BMW
pentru Seria 3 Coupe, adică nu distrugi suspensiile şi direcţia cu
jantele tale uriaşe. Recomand această opţională celor care au
foarte mare grijă cu maşina personală. 335i Coupe arată maginific
pe aceste roţi dar talonul are lăţimea a două
degete
iar buza jantelor este uşor ieşită peste marginea
anvelopei. Dacă nu ai grijă, vei zgâria jantele imediat. Ţinuta de
drum este afectată la confort, dar foarte puţin.

BMW Performance Suspension – vine cu arcuri mai
scurte, vopsite în culoarea galbenă. Această suspensie face
maşina ceva mai rigidă şi o coboară cu 25 mm faţă
de un
model standard, şi cu 10 mm faţă de unul echipat cu pachetul M. O
maşină mai joasă înseamnă o maşină mult mai arătoasă, dar o maşină
care se parchează mai greu. 335 echipat cu suspensia aceasta
înseamnă un 335 care nu poate urca nici o bordură, deci, parcările
în acest stil nu vor mai exista în viaţa ta. Atenţie şi la
denivelări! Ţinuta de drum este îmbunătăţită deoarece suspensia
este ceva mai tare şi elimină din ruliu. Maşina nu devine ca un
lemn pentru ocupanţi dacă optezi pentru suspensia aceasta, dar
este puţin mai lipsită de confort decât una cu suspensie
sport M.

Evacuare
Performance
– din oţel inoxidabil cu două ieşiri finale
foarte generoase cu diametru de 80 mm, cromate.
Aceasta este o opţională Performance pe care o recomand din toată
inima şi din tot creierul meu care a fost invadat de un
sunet magnific. Sună fantastic în maşină şi
completează perfect sunetul clasic de şase cilindri în linie cu o
turbină care şuieră neîncetat. Dacă vei cobori
geamurile, lucrurile se schimbă radical. Evacuarea Performance face
335 să sune ca o maşină de curse. Sunetul este diferit de
cel al lui M3,
dar diferit în sensul că face un 335 să
sune mai tare decât un M3. Da, mai tare. Dacă vă întrebaţi care
este cel mai tare sunet de şase cilindri în linie din lume, acesta
este răspunsul, de la BMW Performance.

Credeaţi că asta este totul? Nu, distracţia abia a început.
Maşina a mai fost echipată cu o aplicaţie din carbon pe
spoilerul faţă,
un eleron (construit tot
din carbon) mic dar deloc discret pe capacul portbagajului,
oglinzi retrovizoare din carbon plus accesorii
pentru interior. Praguri cu inscripţia BMW Performance iluminată,
inserţii din carbon pentru tot interiorul,
volan sport cu diametrul de 368 mm şi
scaune sport Recaro îmbrăcate în Alcantara şi
încălzite.
Este corect, scaune Recaro super-sport cu
încălzire, o dotare mai puţin obişnuită dar probabil folositoare
când te dai de-a latul iarna prin Islanda. Altfel însă, aceste
scaune sunt cu aproximativ trei kilograme mai uşoare fiecare decât
un scaun obişnuit. Pentru ca maşina ta să fie mai uşoară când te
dai iarna de-a latul în Islanda.

Facelift-ul
operat asupra lui Seria 3 Coupe
a fost mai degraba un
motiv de nervi pentru posesorii modelului precedent. De fapt, de
fiecare dată când se lansează un facelift, oamenii cu maşina fără
el, înnebunesc puţin. Oare modificările sunt atât de vizibile? Cât
o să scadă preţul maşinii mele după facelift? Şi multe alte
întrebări de genul.

Din fericire pentru posesorii vechiului Seria 3 Coupe, noul
model, lansat sub titulatura de facelift vine cu modificări puţine,
vizibile doar din apropierea maşinii. Farurile, spoilerele şi
pragurile au fost modificate uşor. Farurile şi-au schimbat
forma
şi de acum poţi să îi comanzi o maşină cu
angel eyes cu led-uri, cu lumină albă. În spate
stopurile şi-au păstrat forma dar interiorul lor este nou, lumina
fiind pusă în evidenţă sub forma a două benzi, soluţie de design
adoptată de toate modelele mărcii.

Modificările aduse spoilerelor au mărit uşor dimensiunile
maşinii: consola faţă este acum mai lungă cu 29 de
milimetri
iar cea spate cu trei. Mici modificări de design
au fost aduse şi capotei motorului dar şi grilei faţă, acum mai
mare. Sunt disponibile culori noi dar şi patru modele noi
de jante.

Interiorul nu a primit modificări estetice mari, doar la nivel
de materiale şi finisaje – inserţii pentru bord, uşi şi
volan.
Selectorul cutiei de viteze cu dublu-ambreiaj şi
şapte trepte este nou, fiind preluat de la Seria 5.
Botezată Sports Automatic, această transmisie este
complet nouă şi oferită în premieră pentru Seria 3. În sfârşit BMW
renunţă la butoanele stupide de pe volan pentru schimbarea
treptelor şi oferă opţional pentru această nouă transmisie padele
stânga-dreapta pentru „minus” respectiv „plus”.

Din punctul de vedere al motorizărilor, ceea ce ne
interesează direct legat de acest test este noul motor de vârf al
gamei, cel ce echipează 335i. De la TwinTurbo, acest motor a
devenit TwinPower Turbo, adică celebrul şase în
linie supra-alimentat cu bi-turbo a devenit doar supra-alimentat cu
turbo. Pe lângă acest sistem turbo nou cu conducte separate pentru
cele două perechi a câte trei cilindri, noul motor este echipat cu
distribuţie variabilă a supapelor Valvetronic şi sistem de injecţie
High Precision Injection. Puterea motorului este aceeaşi,
306 CP iar cuplul motor maxim este de 400 Nm.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide