Test în premieră naţională cu a şaptea generaţie VW Passat

Autor: Constantin Ciobanu 23 oct. 2010 Test in premiera

Noul Passat porneşte la drum cu 10 motorizări.

1.4 TSI, 122 CP la 5.000 rpm, 200 Nm între
1.500-4.000 rpm, 0-100 km/h în 10,3 secunde, viteză maximă 203
km/h, consum mediu declarat de 6,3 litri, emisii 145 grame.

1.4 TSI BlueMotion, 122 CP la 5.000 rpm, 200 Nm
între 1.500-4.000 rpm, 0-100 km/h în 10,3 secunde, viteză maximă
205 km/h, consum mediu declarat de 5,9 litri, emisii 138 grame.

1.4 TSI EcoFuel – gaz natural, 150 CP la 5.500
rpm, 220 Nm între 1.500-4.500 rpm, 0-100 km/h în 9,8 secunde,
viteză maximă 214 km/h, consum mediu declarat de 4,3 litri, emisii
117 grame. Un derivat al acestei versiuni denumită
MultiFuel care poate utiliza şi un amestec de
benzină şi etanol, până la 85% oferă 160 CP.

1.8 TSI, 160 CP între 5.000-6.200 rpm, 250 Nm
între 1.500-4.200 rpm, 0-100 km/h în 8,5 secunde, viteză maximă 220
km/h, consum mediu declarat de 6,9 litri, emisii 160 grame.

2.0 TSI, 211 CP la 5.300 rpm, 280 Nm între
1.700-5.000 rpm, 0-100 km/h în 7,6 secunde, viteză maximă 238 km/h,
consum mediu declarat de 7,2 litri, emisii 169 grame.

V6 4Motion, 300 CP la 6,600 rpm, 350 Nm la
2.400 rpm, 0-100 km/h în 5,5 secunde, viteză maximă 250 km/h,
consum mediu declarat de 9,3 litri, emisii 215 grame.

1.6 TDI CR BlueMotion, 105 CP la 4,400 rpm, 250
Nm între 1.500-2,500 rpm, 0-100 km/h în 12,5 secunde, viteză maximă
193 km/h, consum mediu declarat de 4,2 litri, emisii 116 grame.

2,0 TDI CR BlueMotion, 140 CP la 4,200 rpm, 320
Nm între 1.750-2,500 rpm, 0-100 km/h în 9,8 secunde, viteză maximă
211 km/h, consum mediu declarat de 4,6 litri, emisii 135 grame.

2,0 TDI CR BlueMotion, 170 CP la 4,200 rpm, 350
Nm între 1.750-2,500 rpm, 0-100 km/h în 8,5 secunde, viteză maximă
220 km/h, consum mediu declarat de 5,6 litri, emisii 147
grame.

Emoţie nu pentru că subiectul, în cazul de faţă, noul
Passat
ar avea puteri magice sau hipnotice, ci pentru că este
vorba de un model care s-a vândut de-a lungul timpului în
peste 15 milioane unităţi.
Este prin urmare un model
certificat de încrederea a peste 15 milioane de oameni…suficiente
voturi cât să poţi „improviza” o dictatură într-o ţară din America
de Sud. Cei de la VW ne-au spus că avem în faţă a şaptea generaţie
a modelului, prima fiind lansată în 1973.

Evoluţia stilistică o găsesc inspirată, chiar dacă sunt extrem
de multe voci care acuză lipsa de imaginaţie a designerilor VW şi
aplicarea temei Golf VI la toată gama. Nu poţi condamna o marcă
pentru faptul că doreşte a avea o gamă de modele unitară la nivelul
designului, o identitate de marcă coerentă la nivelul designului
pentru întreaga gamă .
Designul noului model este inspirat de Phaeton
. Cu
noua linie s-a dorit amplificarea senzaţiei de dinamică dar în
acelaşi timp şi o prezenţă mai impunătoare pe drum.
Noul Passat
doreşte să îşi consolideze poziţia în segment dar
în acelaşi timp se doreşte o alternativă şi pentru cei care ar
cocheta cu ideea achiziţionării unui model din segmentul
superior.

Faptul că designul noului
Passat este inspirat de Phaeton
comunică un mesaj destul de
clar, se doreşte un model care aspiră la următoarea treaptă
socială. Aici ar trebui deja să inventăm grade de comparaţie pentru
segmentul premium, toată lumea este într-un fel sau altul premium,
dar un segment premium definit în funcţie de nevoile şi
posibilităţile fiecărui constructor, şi de ce nu de locul asumat în
piaţă. Privit din faţă şi din spate modelul este nou, în schimb
privit din lateral pare acealaşi Passat. Şi parcă încep să apară
semne de întrebare vis-a-vis de noutatea acestei generaţii B7. Unii
pot privi acest nou model, conform declaraţiilor oficiale, ca fiind
un facelift mai amplu.

Semne de întrebare care devin isterice ca intensitate o dată ce
urci în maşină. Parcă acelaşi interior cu mici retuşuri. Şi în Golf
VI trăieşti o senzaţie de deja vu, dar acolo este evident că este
vorba de ceva nou. În Passat trăieşti o senzaţie ciudată de prezent
şi nu de nou şi viitor. Nu reproşez conservatorismul designului
interior, dar este totuşi uşor ciudat să vorbeşti de un model nou
doar la exterior. Sunt mici detalii noi care pot trece uşor cu
vederea. Pe consola centrală în partea superioară este dispus un
ceas analogic, exact ca la Phaeton. Sub acesta se găseşte displayul
sistemului infotainment – audio, navigaţie – acelaşi ca la vechea
generaţie. Apropo de display-uri, cel amplasat între ceasurile de
bord este acum color,
în genul celor de la noul Touareg şi Phaeton
.

A evoluat subtil designul tunelului median unde este poziţionat
şi levierul cutiei de viteze. Levierul a câştigat în ergonomie atât
prin o uşoară repoziţioanre cât şi prin design. De asemenea comanda
frânei de staţionare este în partea stângă a levierului cutiei de
viteze şi nu în stânga volanului. Practic pe tunelul media se
găsesc grupate marea majoritate a comenzilor pentru sistemele de
asistare electronică. Scaunele au fost redesenate şi pot fi
comandate opţional de la nivelul Comfortline cu funcţia de
ventilaţie
. Cine doreşte poate comanda şi scaune cu
funcţie de masaj. Noul Passat se mai laudă în versiunea
sedan cu un volum al portabagajului de 565 litri, iar în versiunea
Estate de la 603 litri până la 1.731 litri
. O noutate
simpatică este funcţia Easy Open a capacului
portbagajului sau hayonului.

Dacă aveţi ceva voluminos în braţe sau multe sacoşe, trebuie
doar să aveţi cheia în buzunar, când sunteţi în spatele maşinii
este suficient să ridicaţi uşor piciorul sub spoilerul spate şi
portbagajul se deschide. Un detaliu practic. În schimb Passat-ul
impresionează prin cocktail-ul de sisteme electronice disponibile
în funcţie de nivelul de echipare în dotare de serie sau opţională
pentru asistarea şoferului în timpul condusului. O premieră
pentru acest segment este detectarea stării de oboseală a
şoferului.

Maşina din momentul pornirii monitorizează în permanenţă
reacţiile şoferului. În momentul în care sesizează o abatere de la
media reacţiilor – impulsurile asupra coloanei de direcţie şi a
pedalierului – declanşează un semnal acustic de averizare de 5
secunde asociat cu un mesaj pe displayul central al tabloului de
bord în care este recomandată o pauză. Dacă în 15 minute şoferul nu
opreşte, procedura este repetată.

Adaptive Cruise Control Plus Front Assist şi Funcţia de
frânare de urgenţă în mediul urban
. Pot conduce la
evitarea unei coliziuni în trafic urban când maşina din faţă
frânează brusc iar şoferul din Passat nu este atent, iar în cazul
în care maşina este echipată cu o cutie DSG poate menţine o
distanţă prestabilită faţă de vehiculul din faţă şi chiar oprin
dacă situaţia o impune. Sistemul poate fi în orice clipă dezactivat
de intervenţia şoferului prin frânare sau accelerare. Mai puteţi
echipa Passatul cu sisteme care recunosc semnele de circulaţie,
care te avertizează la parăsirea benzii de rulare, avertizare că un
vehicul se aflat în unghiul mort. Toate motorizările diesel
sunt echipate standard cu funcţia start/ stop, chiar şi pe cutiile
automate
.

Versiunile cu motorizări de top – 2.0 TSI/ 211 CP şi 2.0
TDI/ 170 CP dispun de diferenţialul electronic XDS
.
Acestea ar fi în linii mari noutăţile de pe a şaptea generaţie
Passat.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide