Premiera  Test în premieră: Nissan Juke

Cea mai nouă creaţie Nissan este cea mai tare “jucărie” pe care ţi-ai putea să o cumperi acum. Juke este dovada că, cel puţin în lumea SUV-urilor, mărimea contează atâta timp cât este mică.

Test în premieră: Nissan Juke Test în premieră: Nissan Juke

Nebunia lui Nissan continuă. După poziţionarea lui Qashqai drept concurent direct pentru modelele de clasă compactă, Nissan loveşte din nou. Acesta este Juke, un nou competitor în segmentul B, după cum declară constructorul nipon. Având în vedere că Qashqai a fost totuşi un super-succes care a adus vânzări de peste 600.000 de unităţi, Juke poate să facă acest lucru în clasa mică, unde clienţii îl pot alege în locul unui Clio, 207, Ibiza, Fabia, Polo sau C3. Foarte important, din cei peste 600.000 de clienţi de Qashqai, peste 80% sunt clienţi noi pentru Nissan, clienţi care au văzut în Qashqai o alternativă reală la Golf, Astra, Megane sau Bravo. Foarte important este şi faptul că mai mult de trei sferturi din Qashqai-urile vândute în lume sunt doar tracţiune faţă, deci există clienţi care apreciază arhitectura de SUV şi nu au nevoie de 4x4.


Deşi cifrele mă contrazic categoric, personal consider că poziţionarea lui Qashqai drept model compact, nu SUV compact este în acelaşi timp, o mare nebunie, incorectă dar totuşi curajoasă şi sfidătoare în cel mai pozitiv sens al cuvântului. Totuşi, gândiţi-vă cum ar fi ca VW să spună că Tiguan este noul Golf. Sau ca Renault să renunţe la Megane pentru Koleos. Hilar. Repet, cifrele arată că strategia lui Nissan a funcţionat şi astfel, există toate premizele ca oamenii să fie impresionaţi de ideea de a avea un mini-SUV în loc de un 207, dar totuşi acesta nu este un SUV, deci nu cumpără un SUV de fapt, dar totuşi maşina arată ca unul…


După cum spuneam, nebunie totală. Juke este mai mic ca Qashqai, dimensiunile sale încadrând-ul între un Clio şi un Megane. Deşi este mai mic decât SUV-ul Dacia eu spun că dacă ai 18.000 de euro pentru un SUV nu vei greşi dacă în loc de Duster vei cumpăra un Juke. Ba chiar vei cumpăra o maşină care arată absolut fantastic, are un interior SF şi se conduce cum nu se va conduce un Duster decât peste alte două generaţii.


Juke poate fi Joker-ul lui Nissan deoarece este un model neconvenţional, curajos, practic, are motorizări economice şi un preţ pe care dacă îl plăteşti primeşti mai multă maşină decât dacă cumperi un Clio. În plus, reţeta de marketing pentru poziţionarea pe piaţă a lui Juke este sfidătoare şi asta s-ar putea să atragă foarte mulţi clienţi din clasa mică sau cea compactă, dacă sunt oameni care văd maşina asta ca pe un SUV mic dar suficient.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.