Test în premieră: Opel Astra Sports Tourer

Autor: Andrei Nan 15 nov. 2010 Test in premiera

Încă de la lansare, Astra Sports Tourer va fi
disponibilă cu cinci motoare pe benzină, două aspirate şi trei
supra-alimentate cu turbo
. Toate vor fi disponibile şi în
România, când maşina va fi lansată spre comercializare, adică la
sfârşitul acestui an.

1.4 şi 1.6 sunt cele două motoare aspirate cu 100 respectiv 115 CP.
Vechiul meu motor 1.8 de 125 CP pe care l-am condus doi ani pe
primul GTC din istoria Opel a fost omorât demult şi, după ce am
condus noul 1.4 de 140 CP, sunt foarte fericit că Opel a luat
această decizie. Cele mai vândute versiuni ale lui Sports Tourer
vor fi motoarele pe benzină de 1.4 Turbo de 120 sau 140 CP. Cuplul
este acelaşi – 200 Nm, şi, sincer, mai bine cumpăraţi mai multe
opţionale decât 20 CP în plus. 1.4 Turbo 140 CP este un motor
potrivit pentru Sports Tourer dar atât. Chiar dacă este
supra-alimentat, în sarcină el se comportă ca un motor aspirat.
Este nevoie să treci peste 3.000 rpm pentru a scoate ceva din
acceleraţii şi cuplul nu prea se face simţit acolo unde ar trebui,
sub 2.000 rpm.

Cutia cu şase trepte este precisă, este oferită
standard dar este etajată lung şi, de aceea, maşina este leneşă şi
lipsită de orice fel de „Sports”. Mai bine îi spuneau doar Tourer.
Suspensia cu amortizoare adaptive, controlate electronic, FlexRide,
va fi opţională pentru anumite echipări şi standard pentru cei care
optează pentru un Sport. Pe modul Tour, maşina este plăcută dar
suspensia spate semi-independentă cu toate inovaţiile Opel tot nu
este la fel de confortabilă precum o configuraţie de suspensie
independentă. Amortizarea este uşor zgomotoasă datorită
amortizoarelor controlate electronic şi jantelor de 17 inci, deci
dacă vreţi confort cât mai mare renunţaţi la FlexRide şi luaţi
jante de 16 inci.

Ţinuta de drum este corectă pentru un model break, modul
Sport face experienţa condusului ceva mai interesantă
, dar
faptul că direcţia se întăreşte, suspensia îţi rupe spatele,
acceleraţia răspunde mai prompt şi ceasurile se luminează roşii, nu
acoperă lipsa de putere a motorului. O cutie etajată mai scurt sau
motorul 1.6 de 180 CP îi vor satisface mai bine pe cei care caută
în primul rând Sports şi abia după aceea Tourer.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide