Test în premieră: Opel Astra Sports Tourer

Autor: Andrei Nan 15 nov. 2010 Test in premiera

Când un puşti de 18 ani împlineşte 25, vrea o familie şi are
norocul să se uite o femeie la el, se maturizează, adică devine
matur. Deci are nevoie de un „matourer” şi, sincer, nu există în
momentul de faţă break mai frumos decât Sports Tourer-ul Astra de
la Opel.

Noul break compact al lui Opel are de partea sa
atu-urile unui design imbatabil, foarte echilibrat, compact şi pur
şi simplu frumos, un portbagaj care deşi nu este cel mai mare este
modulabil, foarte simplu şi practic de utilizat de către oricine,
şi o listă de motorizări super-completă cu nouă propulsoare, din
care sigur poţi să îţi găseşti un motor potrivit nevoilor tale şi/
sau ale familiei. Nu ştiu pe cine interesează, în România, faptul
că Astra Sports Tourer are posibilitatea de a fi echipat cu volan
încălzit dar, cu siguranţă mulţi sunt interesaţi de cum arată
maşina, cât de performantă este şi cât costă.

Nu are rost să cheltuieşti pentru propulsorul diesel de doi litri;
fie cumpără un 1.7 CDTi de 125 CP, fie aşteaptă diesel-ul nou de
1.3 litri. Dacă ai nevoie de putere şi performanţe, cumpără un 1.6
Turbo de 180 CP, care poate fi echipat şi cu transmisie automată în
şase rapoarte, după părerea mea esenţială la traficul atât de
aglomerat al oraşelor din zilele noastre.

Preţurile pentru România momentan nu sunt disponibile, dar
vor fi comunicate cât de curând
şi informaţiile
preliminare anunţă faptul că noul Sports Tourer nu va fi o maşină
scumpă, ci dimpotrivă. Opel are succes cu Astra datorită designului
şi preţurilor bune, deci Sports Tourer urmează aceeaşi reţetă. Dacă
aceasta va fi reţeta succesului, doar preţurile vor decide.

În 1953, Opel a construit primul break veritabil din
Germania
, urmărind nevoia clienţilor care voiau o singură
maşină, capabilă să îi ajute în timpul jobului şi, în acelaşi timp,
perfectă pentru timpul liber, petrecut cu familia numeroasă. În
1958, Opel Record Olympia a fost comercializat de către 20% dintre
clienţii de Record, mărind interesul companiei din Russelheim spre
construcţia de break-uri.

Odată cu prima generaţie de Kadett, Opel a fixat numele break-ului
său în „Caravan”, o versiune care a atras 25% din numărul total de
clienţi ai modelului. Acesta a fost primul model compact break şi
este urmaşul modelului despre care voi vorbi în cele ce
urmează.

Istoria break-urilor Opel a continuat în 1968 cu
Commodore Voyage (denumire superbă, păcat că nu este folosită şi
astăzi), iar în 1970, Opel a lansat primul station wagon de
lifestle, Ascona Voyage.
Vechea generaţie de Astra a fost prima de Sports Tourer, aşa cum a
decis Opel că trebuie să se numească noua linie de compacte break a
mărcii. Vechea generaţie de Astra, lansată în 2004, era poziţionată
ca fiind cel mai dinamic model compact din lume, de unde şi formele
sport, denumirile modelelor în trei uşi şi break şi modul de
promovare a modelului.

Noua generaţie de Astra, lansată în urmă cu mai puţin de un an,
este poziţionată şi mai sus pe scara dinamică a modelelor compacte,
are un design complet schimbat, dictat de o nouă filosofie de marcă
şi o poziţionare premium. Se pare că noua imagine funcţionează,
deoarece Opel a strâns 230.000 de comenzi deja, în
condiţiile în care este disponibilă doar versiunea hatch în cinci
uşi. Opel pariază că, în primul an în care vor fi disponibile
hatch-ul, noul GTC şi Sports Tourer, va vinde 500.000 de maşini.
Din aceste 500.000 de unităţi, Opel vrea să acopere 25% din comenzi
cu noul Sports Tourer.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide