Test în România cu Toyota Auris HSD

Autor: Dan Vache 07 oct. 2010 Test in premiera

Noul Toyota Auris Hybrid Synergy Drive poate fi achizţionat în
România la un preţ de 24.200 euro, cu TVA inclus.
În schimbul acestei sume, vei beneficia de cruise control,
sistem de asistenţă la pornirea în rampă (HAC),
sistem de control al stabilităţii (VSC), radio CD şi MP3 cu 6 boxe,
sistem Smart Entry şi Push Start, oglindă
interioară electrocromatică cu display pentru camera de luat
vederi, volan multifuncţional îmbrăcat în piele perforată şi jante
din aliaj de 15”.

Dacă luăm în calcul ceea ce oferă în echiparea standard şi
faptul că dispune de tehnologie hibridă, Toyota Auris HSD chiar îşi
merită preţul. Cei care vor respecta modul de condus ecologic vor
economisi mai mulţi bani de combustibil, dar se vor bucura şi de un
condus rafinat, silenţios şi mai ales „curat”.

Versiune: Toyota Auris HSD, 1.8 litri
VVT-i
Motor: L4, Euro 5, 1.798 cmc, 100 CP, 142 Nm/
4.000 rpm
Performanţe: 0-100 km/h – 11,4 sec., viteză maximă
180 km/h.
Consum mediu: 3,8 litri/100 km, consum mediu în
test: 5,4 litri/100 km, emisii CO2: 89 g/km
Preţ: 24.200 euro cu TVA

Toyota
Auris Hybrid
este primul model hibrid din
segmentul C
şi al doilea din gama Toyota, după Prius, care
foloseşte aceeaşi tehnologie Hybrid Sinergy Drive. Sistemul
utilizează atât un motor electric, cât şi un motor termic, ce sunt
folosite simultan sau separat.

Constructorul japonez are în plan ca, până în anul 2020, toate
modelele sale să beneficieze de acest sistem, Auris HSD
fiind primul pas în acest proces de extindere.

Dar acum să vedem cum putem recunoaşte noul model japonez hibrid
atunci când va trece pe lângă noi. La exterior, Auris HSD nu este
cu mult diferit faţă de modelul cu motor termic. Câteva mici
schimbări la spoilerele spate şi faţă, acesta din urmă având acum
integrate lumini de drum cu tehnologie LED, un
difuzor sub grilă (care a scăzut coeficientul aerodinamic la 0,28)
şi bineînţeles siglele „HYBRID” lipite pe lateralele maşinii şi pe
portbagaj.

Nu sunt prea multe modificări încât să fie recunoscut de la
prima vedere.

În interior, primul lucru care îţi spune că eşti într-un
Auris HSD este un „mini-schimbător” de viteze din răşină
sintetică,
sau, mai bine zis, schimbătorul lui Prius în
miniatură. După ce te-ai aşezat la volan, observi indicatoarele
Optitron cu lumină albastră, iar pe consola centrală sunt aliniate
trei butoane reprezentând trei moduri de conducere: EV, ECO
şi Power.

Primul mod te ajută să rulezi folosind numai motorul
electric
, dar numai pe o distanţă de 2 km şi cu o viteză
maximă de 50 km/h. ECO nu face altceva decât să combine propulsorul
pe benzină cu cel electric, oferind un consum de
combustibil redus.

Cel de-al treilea mod, Power, a fost creat pentru
performanţe,
graţie celor 136 CP,
generaţi de cele două propulsoare. Iar, pentru ca toate acestea să
poată fi folosite în mod corect şi ecologic, nu trebuie decât să
fie respectat indicatorul sistemului hibrid sau „noul turometru”,
care va ajuta la optimizarea consumului de
carburant.

Cum? Simplu. Trebuie doar să te supui indicaţiilor
„turometrului” care dispune de patru zone: cea de
încărcare,
ce indică recuperarea energiei şi încărcarea
bateriei în timpul frânării, zona Eco-Drive, care
indică nivelul consumului de carburant prin controlarea folosirii
pedalei de acceleraţie, zona Hybrid Eco, aceasta
indicând reducerea consumului de benzină la un nivel extrem de
coborât prin apăsarea uşoară pe acceleraţie şi zona
Power,
care indică un consum maxim de carburant.

Specific modeului hibrid este şi tapiţeria
Kaze
, de culoare gri închis cu accente albastre, ce se
asortează cu lumina indicatorelor din bord. În spate, chiar
deasupra numărului de înmatriculare, cei de la Toyota au amplasat
o cameră video pentru mersul înapoi, care
proiectează imaginea pe oglinda interioară retrovizoare. Aceasta se
va activa automat în momentul în care maneta schimbătorulului este
adusă în marşarier.

Datorită bateriei sistemului hibrid, portbagajul modelului Auris
HSD a fost redus cu 75 de litri, capacitatea sa totală
fiind acum de 279 litri.
Deşi masa totală a crescut de la
1.260 kg la 1.455 kg, performanţele lui Auris HSD nu au scăzut
foarte mult faţă de modelul cu motor diesel, acesta fiind doar cu
aproximativ o secundă mai lent.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide