TEST în România cu Volkswagen Tiguan

Autor: Constantin Ciobanu 24 oct. 2007 Test in premiera

O altă funcţie interesantă a sistemului de navigaţie este crearea de trasee. În condiţiile în care evadaţi într-un spaţiu neinclus pe hărţile lui, puteţi marca traseul, care va fi memorat. În acelaşi timp, Tiguan poate fi comandat cu opţiunea Park Assist – un sistem care la ora actuală poate fi achiziţionat doar pentru limuzine de minimum două ori mai scumpe. Adică maşina poate efectua o parcare laterală sau cu spatele acolo unde a identificat, prin intermediul radarului de perimetru, că are loc.

Sistemul preia controlul direcţiei, iar şoferul trebuie doar să aibă grijă să nu depăşească 7 km/h şi să oprească la finalul realizării manevrei. Se mai găseşte în dotarea maşinii HDC-ul, care asistă la coborîrea pantelor cu spatele şi la plecarea în rampă – sistem care este decuplabil. Spaţiu pe bancheta din spate există din belşug, doar volumul portbagajului lăsînd puţin de dorit. Poziţia la volan este corectă, uşor înaltă, tipică pentru un astfel de model.

 

Versiunea Track&Field dispune de o funcţie specială, numită Off-Road, care poate fi selectată de la un buton amplasat la baza consolei centrale. În acest caz, propulsorul este limitat electronic la 2.800 rpm, iar cutiile automate au rapoarte preselectate, împiedicînd astfel urcările de treaptă. Sistemul electric de direcţie dispune de un dispozitiv care, în cazul rulării în offroad, împiedică transmiterea în volan a şocurilor provenite de la trenul faţă, concomitent cu menţinerea trasei impuse de şofer. Impresionantă este rigiditatea şasiului şi a caroseriei.

În poligonul special amenajat pentru testarea abilităţilor offroad ale Tiguan-ului, nu am sesizat nici un zgomot venit dinspre caroserie, în condiţiile în care au existat momente cînd pe sol erau doar două roţi. Impresionant este unghiul maxim de înclinare laterală pe care îl poate suporta modelul german, acesta ajungînd pînă la 51 de grade. Noi am experimentat doar 28 de grade şi nu a fost comod.

Tiguan vine cu o ofertă interesantă, ba chiar surprinzător de matură pentru un model complet nou. Cu siguranţă că va încreţi frunţile unora pe la concurenţă, dar mai sînt şi lucruri perfectibile. Comercializarea în România va debuta în primele luni ale anului 2008, iar preţul promite a fi unul competitiv în segment. Tiguan este candidatul perfect la titlul de cadou ideal pentru domnişoarele autohtone, dar obligatoriu cu opţiunea Park Assist, altfel cu asigurare full Casco.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide