TEST în România: Mercedes-Benz GLA 45 AMG. Mr. Boombastic

Atunci când au creat noul GLA, cei de la Mercedes-Benz au vrut să îmbine eleganţa clasei A cu garda la sol şi poziţia mai înaltă la volan a unui SUV, tocmai pentru a aduce tot ce-i mai bun din lumea urbană şi off-road. Dar când testezi un GLA 45 AMG nu te poţi împiedica să te întrebi: de ce ţi-ai lua maşina asta?!

TEST în România: Mercedes-Benz GLA 45 AMG. Mr. Boombastic TEST în România: Mercedes-Benz GLA 45 AMG. Mr. Boombastic

Deşi sunt controversate, deşi toată lumea care le vede ridică încurcată din sprânceană şi coboară circumspect colţul gurii, deşi nu au nici un sens nici pe hârtie, nici pe orice logică vreţi voi, crossoverele se vând în draci. Da, crossoverele sunt varianta europeană a iubirii americane faţă de camionetele alea uriaşe şi inutile, dar atât de bune pentru calmarea ego-ului propriu. Atâta doar că noi nu avem chiar atâta spaţiu la dispoziţie în Europa, ba chiar plătim mult mai scump benzina, aşa că am adoptat o cale de mijloc, dorindu-ne din ce în ce mai mult maşini care nu sunt la fel de bune pe şosea ca berlinele sau hatchback-urile, nici la fel de bune în off-road ca SUV-urile, dar care reuşesc să ne păcălească, cumva, să le iubim mai mult.

Salutare, muritorilor de rând! Spornosexual vă spune ceva? Google it!

Doream să testez un Mercedes-Benz GLA diesel cu motorizare medium-level şi transmisie automată, adică exact tipul de GLA pe care l-aş recomanda oricui, dar am primit la test o bestie înspăimântătoare cu aspect de golan dus la sală şi obsedat de sport. Doream să mă bucur de confortul suspensiilor moi ale GLA-ului standard, dar am primit suspensiile AMG şi un eleron pe spate care să apese şi mai tare maşina la viteze mari, nu cumva să fugă de fund încoace şi încolo atunci când o conduci ca un zevzec. Şi, în fine, îmi doream un GLA cu care să mă pot aventura pe drumurile pietruite de la poalele Pietrei Craiului, şi am primit roţi de 20 de inci şi jante care s-ar zgâria la cea mai firavă iarbă.

Pe scurt: de ce ţi-ai lua, totuşi, un GLA A45 AMG, când ai putea foarte simplu să optezi pentru originalul A45 AMG, sau, dimpotrivă, pentru un SUV cu adevărat capabil în offroad, încadrat cam în aceiaşi bani? Am ales mai jos 5 motive simplu de înţeles pentru oricine

1. Pentru că toată lumea se va uita la maşină ca la un OZN

Este principalul motiv, dacă aş fi răutăcios, aş zice chiar că e unicul motiv. Da, A45 AMG arată foarte bine, dar GLA 45 AMG îţi sare pur şi simplu în ochi şi începe să te lovească cu pumnii direct în pupile, până începi să te freci cu degetele şi să exclami a la Neo: WHOA! Păi whoa indeed, ar zice Morpheus. Chestia asta e fenomenală pentru oricine e pasionat cât de cât de maşini sport.

Nu poţi ignora un astfel de spate. Nu poţi!

De la eleronul genial, până la jante şi spoilerul frontal extrem de agresiv, această maşină respiră sportivitate prin toţi porii. Dacă vrei să atragi atenţia la bani relativ puţini (vorbesc de universul Mercedes-Benz, da?), atunci GLA 45 AMG este fix maşina care îţi trebuie. Pune-o alături de oricare dintre potenţialii concurenţi sport şi vei înţelege că designerii acestora par deja ca nişte bunici plictisitori, atât de şterse par creaţiile lor în comparaţie cu bestia asta. Deci nu uita, primul şi poate singurul motiv real pentru care ţi-ai lua un GLA 45 AMG este modul în care arată.

2. Pentru că evacuarea dublă sună ca mitraliera zeilor

Da, nu suntem în teritoriul lui Maserati sau Ferrari, dar nici nu trebuie. Nu te vei aştepta, de aceea, la foarte multă melodicitate din partea evacuării, în special dacă mergi în modul Comfort, în care maşina e la fel de silenţioasă precum un hatchback obişnuit. Însă odată cu comutarea în modul Sport, lucrurile iau o cu totul altă întorsătură.

2x2 = tunete şi fulgere. Nu mă întrebaţi dacă ies şi flăcări pe evacuare, dar aşa se aude! :)

Mârâitul motorului devine distinct, iar bolboroseala evacuării duble (dar cu patru duze) creşte extrem de rapid spre un răget aspru, urmat imediat ce ai luat piciorul de pe acceleraţie de bubuielile atât de satisfăcătoare de pe retrogradare. La volanul acestei maşini, vei deveni pur şi simplu un obsedat al mersului compus din acceleraţii şi decelerări rapide, iar padelele de pe volan îţi vor fi cel mai bun prieten în toată această nebunie de zgomote şi răgete, transmisia schimbând vitezele cu viteza unui fulger. A se consuma cu moderaţie, în afara orelor nopţii în oraşe, OK?

3. Pentru că are ţinuta de drum a unei reale sportive

Cel mai mare păcat al crossoverelor este faptul că nu sunt la fel de bune precum hatchback-urile pe asfalt, din cauza supraînălţării gardei la sol şi a maşinii în general. Nu şi aici. Pentru un purist, A45 AMG va fi, fără îndoială, alegerea mai bună, dar nici această caroserie nu îl va dezamăgi prin ceva.

Virajele sunt o plăcere cu acest GLA, garda la sol un pic mai ridicată nu face probleme. Iar ruliul NU există

Da, acceleraţia de la 0-100 km/h se face în 4.8 secunde în locul celor 4.6 secunde ale A45 AMG, însă este suficient de rapidă pentru a-ţi revărsa adrenalină în tot corpul. De ce? Pentru că inginerii germani au ştiut cum să regleze tot ceea ce ţine de senzorial (zgomotul de rulare, sunetul motorului, evacuarea) pentru a-ţi reda cum se cuvine senzaţia de viteză. În plus, pe viraje se înşurubează cu aplombul fratelui mai scund, iar manevrele la viteze mari sunt ajutate de eleronul supradimensionat de pe spate, astfel încât un şofer sportiv cu abilităţi normale nu va simţi diferenţe notabile între cele două maşini. Rigiditatea este la nivel înalt, fapt care îţi permite un control precis asupra a tot ceea ce face maşina. O bestie rămâne o bestie.

4. Pentru că e mai practic decât un A45 AMG

Sport, sport, dar să nu uităm motivul principal pentru care te-ai uita, de fapt, la un crossover: utilitatea. Portbagajul lui GLA are 481 de litri, cu 140 mai mult decât A45 AMG. Poziţia de condus este mai înaltă, chiar dacă scaunele sport o fac să fie mai coborâtă decât la un GLA normal.

În plus, arată aşa. Cum să nu înnebuneşti de plăcere instantaneu?!

În fine, garda la sol este puţin mai mare decât la A45 AMG, astfel încât maşina e mai uşor de utilizat în traficul urban de la noi, iar escaladatul bordurilor nu va fi o chestiune de viaţă şi de moarte. Per total, e o maşină mai uşor de folosit în traficul zilnic, deşi nu cu mult. Va trebui să fii atent în continuare la bordurile mari, la gropi, la capacele de canal sau la toate obstacolele care îţi pot transforma călătoria plăcută într-un coşmar, însă simplul fapt că stai puţin mai înălţat la volan te va ajuta să-ţi menajezi mai mult spatele. În plus, intrarea şi ieşirea din maşină se fac mai uşor.

5. Pentru că se va revinde mai bine decât un A45 AMG

Bine, aici puteţi sări pe mine, pentru că n-am de unde şti asta. Ba da, am. Moda crossoverelor abia a luat avânt, iar anii următori tot mai mulţi vor dori să cumpere în această zonă. Valabil şi pentru sportive. Tocmai de aceea, e de aşteptat ca peste 2-3 ani, când o revinzi, să fie mai mulţi cumpărători interesaţi de această formă de caroserie decât de hatchback-ul obişnuit.

Costă piperat, dar te bucură la suflet. Asta-i tot ce contează

În plus, faptul că maşina pare mai mare te va ajuta să amortizezi mai uşor diferenţa de circa 8.000 de euro pe care ai dat-o în plus la început pentru un GLA 45 AMG faţă de A 45 AMG. În orice caz, nu cred că vei pierde bani faţă de cealaltă alegere.

Bun, pe pagina următoare, câteva argumente pentru care NU ar trebui să-ţi cumperi un GLA 45 AMG; consideraţii despre cost şi concluzia!

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.