Cînd vorbim de break-urile de prestigiu, în primul rînd ne gîndim la Avant-urile lui Audi sau la V-urile lui Volvo. Sau invers?

Nu ştiu de ce, dar, atunci cînd spun break, mă gîndesc doar la caracterul util, cel mai bun exemplu fiind Logan MCV. Care a călcat cu succes pe urmele venerabilei Dacia Break, cu o carieră de trei decenii. Admirabil? Mai degrabă vax, dacă ne raportăm la Volvo, care, cel puţin în America, a ajuns să reprezinte esenţa siguranţei şi a stilului break.

Nici nu e de mirare, deoarece din 1953 încoace fiecare deceniu a fost marcat de cîte un break Volvo inovator – personal, am rămas marcat de 850 Estate al anilor ’90, cu muchiile sale drepte, stopurile verticale lungi şi stilul impozant. Model care, ulterior, a fost redenumit V70, conform noului nomenclator al suedezilor.

V70 este acum la a treia generaţie şi arată mult schimbat. În primul rînd, e mai fluid, semănînd foarte mult cu S80. De fapt, extrem de mult. Atît de mult, încît ai zice că împart aceeaşi platformă tehnică – no kidding, chiar aşa şi este: grupuri motopropulsoare, tren de rulare, interioare, chiar şi caroseria pînă la jumătate. Bun, domnilor de la Volvo, m-aţi băgat puţin în ceaţă. Conform politicii de codificare a modelelor, acest break nu ar fi trebuit botezat V90?

Răspunsul vine din partea centimetrilor: V70 are ampatamentul cu 20 mm mai mic comparativ cu S80! A, deci e clar, este un model inferior, mai ales că nu va beneficia nici de V8-ul pe benzină de pe S80 sau XC90. În plus, portbagajul este cu doar 150 de litri mai mare decît al lui V50, ceea ce ar justifica diferenţa de doar “+20” la indicativ.

Prin comparaţie, precedentul V70 arăta cam necizelat, cu detalii cam brute. Noul V70, însă, ne gratulează cu eleganţă şi stil din belşug. Doar la partea din spate designerii au dat copy-paste de la C30, stopurile şi hayonul nefiind prea unitare. Însă caracterul practic nu suportă critici, fapt întărit de lăţimea generoasă a hayonului. În practică, ar fi bine să optaţi pentru platforma mobilă a portbagajului, pentru că adîncimea pînă la spătarul banchetei duce la aplecări periculoase pentru femei, mai ales dacă poartă fustă.

În habitaclu, diferenţe faţă de S80 nu există decît la nivelul spaţiului pentru cap, dar şi acestea sînt aproape insesizabile. În rest, aceeaşi consolă subţire, aceleaşi butoane, aceleaşi scaune şi aceeaşi tapiţerie. Şi acelaşi volan, aceleaşi pedale şi acelaşi sistem Start/Stop – de la care porneşte vesel turbo-ul cu şase cilindri de 286 CP, varianta de top.

Motorizarea asta face casă foarte bună cu transmisia integrală AWD şi cutia automată cu şase trepte. Se pretează unui condus rapid-confortabil, nu rapid-sportiv, deşi există cîte trei moduri de reglaj separat pentru suspensie, tăria direcţiei şi managementul motorului. Motor a cărui rezonanţă te cam face să apeşi brusc pedala de acceleraţie, tonalitatea lui fiind, din timp în timp, acompaniată aproape imperceptibil de turbină.

În curbe, sistemele de control atenuează scrîşnetul pneurilor, caracterul subvirator fiind uşor sesizabil. Ciudat, deşi nişte setări minore ale trenului de rulare ar putea face din V70 T6 o maşină destul de agilă, tehnicienii Volvo nu au luat în considerare o variantă R. Deodamdată.

Cu gîndul la R, am dat bice şi variantei diesel celei mai potente, D5, care s-a dovedit, cum altfel, docilă, foarte bună pentru familiştii ce văd în V70 un break potrivit pentru vacanţe relaxante. Destul cu D5, înapoi pe T6!

Deşi în Europa Volvo mizează pe vînzări de 75.000 de unităţi anual, în Romănia importatorul se aşteaptă la cereri nesemnificative, astfel că noul V70 nu se va regăsi în oferta oficială. Principalul argument este chiar fratele “mai de la ţară” XC70, care, pentru un preţ sensibil mai mare, oferă o polivalenţă ridicată. Însă acesta nu are o variantă T6.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.