Premiera  Volvo XC60 - primul test

Aşa arată cel mai reuşit model Volvo ai ultimilor 10 ani. Deşi replica asta o să-mi aducă multe comentarii pe cap, o voi susţine sus şi tare cât de mult posibil pentru că tocmai am coborât din noul XC60.

Volvo XC60 - primul test Volvo XC60 - primul test

Trebuie să vă recunosc un lucru care cu siguranţă poate să mă influenţeze atunci când vorbesc despre un lucru suedez. Sunt dependent de ei. De suedezi. Mai precis, am devenit în momentul în care a venit timpul să părăsesc casa părintească şi să mă mut în singurătatea cea mai dulce a tinereţii petrecute într-o garsonieră numai a ta.

Dacă în acele clipe nu ar fi exista IKEA, eu şi acum mi-aş mai fi căutat lucruri de cumpărat prin casă. Mi se pare genial conceptul, dar cred că cel mai mult am fost atras de design.Suedezii sunt undeva acolo sus în cel mai frumos top al celor mai buni designeri din lume.

Aşa cum italienii sunt recunoscuţi pentru operele lor, aşa suedezii au ceva al lor care îi face să deseneze lucruri extrem de original atunci când credeai că nimic nu se mai poate face pentru ca respectivul obiect să arate bine.

Şi aşa ajungem la SUV-uri. Este plin de ele, şi doar câţiva constructori distraţi nu au acum unul în gamă. Pe XC90 îl ştie toată lumea dar marea bătălie se dă în segmentul compact. Aici se strâng cifrele de vânzări serioase şi aici au intrat de curând, în partea cât se poate de premium dominată de singurul model cu pedigree de lux – BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benu GLK şi ceva mai în urmă Land Rover Freelander II.

Şi, iată, Volvo XC60. În primul şi în primul rând, maşina asta este extrem de frumoasă. Nu se compară nici cu mini-Q7-le Q5 şi nici cu mini-GL-ML-ul GLK. Dacă acesta din urmă este extrem de reuşit pe partea pătrăţoasă a lucrurilor, Volvo XC60 este exemplu perfect pentru cum trebuie să arate un SUV cu forme rotunde.
Tehnic vorbind, XC60 nu este o noutate.

Avem de-a face cu aceeaşi platformă tehnică folosită pentru noile S80 şi XC70, doar că, atenţie, garda la sol este extrem de mare pentru un model din acest segment – 230 mm. Este ciudat pentru că Volvo poziţionează maşina ca fiind un SUV urban dar garda la sol este mai mare decât cea a unui Land Rover Discovery 3 – 185 mm faţă de 230.

Altfel, nimic spectaculos. Sistemul de tracţiune integrală foloseşte un diferenţial central Haldex de generaţia a patra iar motorizările sunt deja binecunoscute de la celelalte modele ale gamei Volvo. Sistemul de tracţiune integrală transmite aproximativ 80% din cuplu către faţă şi restul către spate putând să transfere până la 50% pe spate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.