VW Golf 6 Cabriolet – condus pe Litoral 2011, România!

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Test in premiera

Noul Golf Cabriolet este un urmaş demn de predecesorii săi. Este
foarte frumos, echilibrat din punctul de vedere al designului dar
şi al performanţelor. Interiorul ar fi putut fi schimbat ceva mai
mult deoarece o maşină care arată atât de bine la exterior, merita
aşa ceva. Doar o configuraţie mai atentă pentru interior te poate
scăpa de gri-ul VW care domină interiorul unei maşini menite să-ţi
coloreze viaţa. Golf Cabriolet nu este o maşină ieftină dar este
comparabil la preţ cu o Mazda MX5 care este mai puţin practică şi
mult mai mică. O versiune 1.2 TSI BlueMotion echipată mediu costă
25.000 de euro şi aceasta este soluţia ideală pentru cei care vor
un VW care să le aprindă spiritul şi să le bucure minţile. Este o
maşină corectă, rafinată, silenţioasă şi confortabilă.

Maşina perfectă există şi ea – 1.4 TSI 160 CP, DSG, dar preţul
acesteia este mult mai mare decât cel al unui 1.2 TSI. Cei care îşi
permit efortul să îl facă însă, va merita fiecare bănuţ. Cred că
noul Golf Cabriolet va deveni un clasic al vremurilor noastre şi
generaţiile ce vor urma vor trebui să continue legenda modelelor
decapotabile VW, designul şi reţeta lor clasică din 1979 dar vor
trebui să fie mai frumoase şi mai bune decât această nouă
generaţie. Sunt şanse mari ca odraslele noastre să-şi dorească
acest Cabriolet peste 30 de ani aşa cum şi noi suspinăm acum după
un clasic 1979.

Dacă istoria ar începe astăzi pentru modelele Cabriolet ale lui
Volkswagen, urmaşii acestui Golf decapotabil pe care îl vedeţi aici
ar avea mari probleme. Pentru că aceasta este una din cele mai
reuşite maşini construite vreodată la Wolfsburg. Şi asta deoarece
este un produs foarte bine echilibrat între „ce vor clienţii” şi
„cum trebuie să arate şi să se simtă un VW adevărat”.

În ultimii ani Volkswagen a crescut enorm. Maşinile sunt mult
mai bine construite la interior, versiunile economice consumă
extrem de puţin iar confortul este, mai mult ca niciodată, pe
primul plan. Vedeţi noul Touareg, dar şi noul Passat. Toţi aşteaptă
acum noul Golf dar până ce acesta va sosi, anul acesta înseamnă
pentru VW reînvierea unei legende a mărcii, modelul Cabriolet. Era
logic să ne aşteptăm ca acest nou cabrio să fie maşina despre care
să nu se mai spună că este doar un alt VW plictisitor care îşi face
treaba perfect dar este insipid şi lipsit de orice fel de
comunicare spirituală cu şoferul. Nu spun că noile Passat şi
Touareg au această problemă, dar nici nu pot spune că îmi vine să
mă urc într-una din ele şi să plec în înconjurul lumii. Passat şi
Touareg tot mai ai nevoie de ceva. Scânteia lui VW.

Aceasta este o sclipire pe care doar VW o are şi pe care o simt
toţi cei care privesc primul Beetle construit. Sau prima generaţie
de Golf. Sunt maşini cu o identitate aparte care nu pot fi
considerate plictisitoare nici dacă sunt negre cu interior negru.
Sau gri, absolut tot interiorul gri. Tipic VW. Nu, maşinile astea
două vorbesc cu tine. Îţi transmit stări şi ţi-e greu să le
rezişti. Dacă totuşi mai ai ceva voinţă în tine şi nu recunoşti că
vrei un Golf de primă generaţie în garaj, îţi prezint Golf
Cabriolet, o maşină-escroc sentimental care va şterge pe jos cu
mintea şi cu sentimentele tale. Pentru mine, chestia asta pătrată
şi decapotabilă lansată în 1979 este una din cele mai frumoase
maşini cu soft-top construite vreodată. Pentru că este clasică,
compactă, libertină şi tinerească. Pentru că este simplă, are
soft-top şi patru locuri. Pentru că emană scântei VW din toate
colţurile.

Prima generaţie de Golf a fost deci oferită şi ca model
Convertible pe toate pieţele unde era comercializat modelul. Mk2 nu
a fost oferit şi ca decapotabilă deci Mk1 a fost comercializat până
în 1993, cu singura menţiune că în anul 1985 maşina a fost
rebotezată cu numele pe care îl poartă şi astăzi – Cabriolet. Din
1993 şi până în 2002, Cabrioletul Golf a fost oferit în două
variante. Prima, comercializată între 1993 şi 1999 a fost bazată în
totalitate pe Golf 3, sau Mk3 cum ar spune specialiştii în VW. Din
1999 până la încetarea producţiei din 2002 a fost comercializat
acealşi Cabriolet Mk3 dar cu parte frontală şi volan preluate de la
Golf 4. Aceiaşi specialişti în VW glumesc pe seama acestui model şi
îi spun Mk3.5.După nouă ani de suferinţe alinate doar de un
coupe-cabrio lansat în timpul curentului stilistic cu acelaşi nume
– cabriolet cu hard-top a.k.a Eos, VW relansează Golf-ul
Cabriolet.

El este acum disponibil la vânzare în România cu trei motorizări
(un 1.2 TSI de 105 CP, un 1.4 TSI de 160 CP şi un diesel 1.6 TDI de
105 CP) dar anul viitor vor mai sosi 1.4 TSI 122 CP şi 2.0 TSI de
211 CP. Plus o versiune R. Adică Rea.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...



Comentarii
Inchide