Anduranţa Accord

Autor: Dan Vache 13 mai 2009 Teste anduranta

M-am obişnuit cu senzorii de parcare faţă/spate şi cu camera de luat vederi din spate, care fac din orice parcare, oricât de complicată, o joacă de copil. Am descoperit un gadget nou în computerul de bord. Un cronometru care se resetează la fiecare oprire a motorului. Am făcut o pasiune pentru cronometrarea diverselor distanţe pe care le parcurg. Am ajuns expert în a comunica timpul în care ajung la destinaţie.

De două luni de când folosesc Honda Accord zilnic, nu am avut nici o problemă tehnică. Doar două chestii minore disturbă fiabilitatea tipic japoneză. Prima este o problemă de soft şi implică citirea fişierelor MP3 de pe un stick USB. Din când în când, softul are o problemă şi refuză să mai citească muzica.

Pe display apare mesajul “Unsupported” şi trebuie să declupez stick-ul şi să îl conectez la loc pentru a convinge sistemul să îmi cânte din nou. A doua problemă e legată de zgomotul la rulare dat de anvelopele de iarnă. Honda noastră a fost dotată cu anvelope de iarnă Goodyear cu profile generoase. Pe asfalt curat fac însă un zgomot infernal, care acoperă de cele mai multe ori zgomotul motorului la turaţii joase. Abia aştept să trec pe anvelopele de vară. Acest lucru se va întâmpla probabil la începutul lunii aprilie.

Am avut ocazia să conduc Honda şi în afara oraşului. Am apreciat din nou confortul extraordinar pe care îl oferă pasagerilor acest automobil. Îmi place din ce în ce mai mult cutia automată. Chiar şi la drum lung, fără a o trece în modul manual, cutia se dovedeşte foarte intuitivă.

Electronica îţi citeşte poziţia pedalei de acceleraţie şi menţine treapta sau o schimbă. Nu am reuşit să o păcălesc până acum. Dacă vreau să depăşesc, nu schimbă treapta decât când acul atinge zona roşie, dar o face rapid, menţinând puterea maximă pentru a efectua o depăşire în viteză. Astfel, Accord-ul de doi litri se dovedeşte decent de iute, însă nu este o rachetă. Pentru performanţe maxime, trebuie optat pentru V6-le de 2,4 litri şi 200 CP.

Între timp, Honda Accord a fost testată de către EuroNCAP. Noul Accord a înregistrat cinci stele la impactul frontal, punctajul maxim care se poate obţine. Testele EuroNCAP confirmă faptul că Honda Accord rămâne unul dintre cele mai sigure automobile pentru pasageri.

O altă problemă cu care încă nu am reuşit să mă obişnuiesc este faptul că maşina se murdăreşte extrem de repede, fapt datorat culorii negre. Argintiul fostului meu Ford Focus era un dar divin în acest oraş plin de praf. Era cea mai antijeg culoare.

Pe negru însă se vede orice. După o spălare cu simţ de răspundere, Honda rezistă curată doar câteva ore. După aceea, aproape că se poate vedea cum se depune pe ea stratul de praf. Va trebui să mă obişnuiesc cu asta şi să spăl maşina mai des. Băieţii de la spălătoria mea preferată vor fi foarte bucuroşi!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide