Anduranta Citroen C5

Autor: Iulian Dnistran acum 11 ani Teste anduranta

Al
treilea, Ştefan, zis Ştef sau Ştefy, işi loveşte C4 Coupe-ul din
două în două săptămâni. Probabil că se crede un Transformers. Ţintă
a atacurilor mele directe datorită primei mele maşini – un Astra
GTC -, Ştef a râs cu lacrimi când m-a văzut cu maşina asta şi s-a
crucit când i-am spus că o voi ţine ceva timp ca maşină de
anduranţă.

El pariază că o voi trăda şi voi trece la Opel, chiar dacă, spune
el, pe lângă C4-ul lui, acest C5 este ca o „navă-mamă” pe lângă o
navă mică de patrulare trimisă în linia întâi să spioneze
inamicul.

Din păcate pentru el, Ştef se înşeală. C5 Exclusive 2.7 HDI este
noua maşină ProMotor pusă la dispoziţie de Citroen pe o perioadă
suficient de lungă ca să mă facă să nu îmi mai doresc decât
suspensii penumatice.

Preţul unei maşini similare cu cea din testul nostru de anduranţă
este de 32.500 de euro la bază, în echiparea Exclusive, echipare de
top pentru C5. Include, printre multe altele, suspensia pneumatică
cu amortizoarele controlate electronic, scaunele faţă reglabile
electric cu memorie, nouă airbaguri, radio-CD cu hard-disk de 10
giga, jante din aliaj uşor de 17 inci.


În plus la dotările de bază, maşina noastră este echipată cu
faruri bixenon, alarmă cu închidere centralizată, sistem de
nevigaţie, jante din aliaj uşor de 18 inci, senzori de parcare şi
tapiţerie din piele. Cu toate aceste opţionale, plus culoarea
metalizată Albastru Bourrasque, preţul ajunge la 38.080 euro.
Există însă discounturi mari, de peste 3.000 de euro, în general
pentru toată gama C5, deci nu trebuie să disperi atât de rău dacă
vrei maşina asta.

Rămân la ideea că suspensia Hydractive face din acest C5 cea mai
confortabilă limuzină de clasă medie din lume. În acelaşi timp, nu
mai există alt model de clasă medie care să ofere măcar opţional un
sistem de suspensie similar.

De obicei, suspensiile pneumatice sunt confortabile dar zgomotoase
pe denivelări, însă Citroen nu are această problemă. Suspensia sa
produce zgomote enervante în interior numai dacă uiţi activat modul
Sport al amortizoarelor atunci când intri pe drumul cu probleme.
Altfel, poţi rula liniştit cu un C5 cu Hydractive pe un drum pe
care o altă maşină comparabilă, cu suspensie standard, şi-ar scoate
din minţi ocupanţii.


Motorul de 2,7 litri, 208 CP şi 440 Nm mai este încă disponibil pe
C5, urmând ca din toamnă să fie înloluit de noua versiune de 3
litri, 240 CP şi 450 Nm.Cu motorul de 2,7 litri, C5 atinge 100 km/h
cu start de pe loc în 9,6 secunde şi o viteză maximă de 224
km/h.

Performanţele nu sunt remarcabile şi maşina nu inspiră sportivitate
în nici un moment. Confortul înseamnă că ai parte de ruliu chiar şi
pe modul Sport, dar este clar că maşina a fost construită pentru a
te deplasa cu ea pe distanţe lungi în linişte deplină, nu în haos
dinamic.

Sunt conştient că C5 2.7 Exclusive este o maşină scumpă, dar
atuurile sale pot justifica un procentaj foarte mare din suma
plătită. Aceasta este şi ideea testului nostru de anduranţă: de a
vedea dacă cel mai scump C5 îşi merită banii prin prisma
performanţelor.

Pentru moment, după primii 700 km parcurşi, consumul mediu
înregistrat este de 9 litri pentru 100 km şi totul funcţionează
fără probleme. C5 a început testul nostru la 2.800 km înregistraţi
deja pe kilometrajul de bord.

Citește și...


Comentarii
Inchide