Anduranta Citroen C5

Autor: Adrian Mihălţianu acum 11 ani Teste anduranta

Este
vorba despre Festivalul Internaţional George Enescu, ajuns la cea
de-a XIX-a ediţie, aflat sub înaltul patronaj al Preşedintelui
României şi organizat de Guvernul României prin Ministerul
Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional.

În perioada 30 august – 26 septembrie, toate limuzinele
importatorului Citroën, C5 sau C6, printre care şi 2.7 HDI-ul
ProMotor, au fost maşinile oficiale ale Festivalului, putând fi
văzute prin tot oraşul transportând VIP-uri sau artişti de renume
internaţional care au participat la eveniment.

Dacă despre C5 vom vorbi mai mult luna viitoare, este momentul să
vă prezint maşina care i-a luat locul în garajul ProMotor pe
perioada festivalului: Citroën C-Crosser 2.4i BVA (cutie de viteze
automată). Oh, da! Mare, benzină, cutie de viteze automată, extrem
de exclusivistă.

Nu râdeţi, C-Crosser 2.4 benzină este la fel de rar în România
precum va fi GT by Citroën în lume. Foarte. Şi asta deoarece, dacă
mergeţi acum la un showroom Citroën şi comandaţi o astfel de
maşină, termenul de livrare pentru ea va fi de aproximativ şase
luni. Să văd eu cine aşteaptă şase luni pentru un Citroën.


Oricum, cine îşi doreşte aşa ceva, are toate şansele să se sperie
de preţul de 32.714 euro, vizibil în listele de preţuri şi pe
site-ul ATS. Dacă mai adaugi câteva opţionale, acest C-Crosser
ajunge să coste cât un C5 2.7 HDI echipat complet.
Impresionant.

Pentru că toţi cei care îşi doresc un SUV Citroën optează pentru
diesel, versiunea 2.4, mai ales automată, est,e după cum am mai
spus, o raritate care se poate doar comanda. Însă există 20 de
norocoşi care, în luna august, au beneficiat de o ofertă specială
absolut magnifică. În stoc-ul de 20 de maşini, un C-Crosser 2.4 BVA
Exclusive a costat 18.990 euro cu TVA. Cu zero kilometri la bord şi
gata de livrare. Să mai spuneţi că problemele financiare globale nu
i-au făcut pe (unii) oameni fericiţi…

Personal, nu aş renunţa nicio secundă la un C5 2.7 HDI, în faţa
unui C-Crosser 2.4. Dar la 18.990 euro, aş fi făcut pasul fără să
clipesc. Niciun Mitsubishi Outlander nu a costat vreodată atât de
puţin. Deşi oferta Citroën mă contrazice. Pentru că, această
minunată maşină botezată C-Crossser este, mai ales în versiunea
2.4, un Outlander 100%. Mai devreme, în parcare, mi-a atras atenţia
un sticker de sub capotă – „Automobiles Citroën, bla, bla,
bla”.


Sigur că da. C-Crosser 2.4 BVA este Citroën, aşa cum eu bat
loviturile libere ca Claudiu Niculescu. Niciodată. Versiunea
diesel, da, cutia de viteze şi motorul sunt PSA, dar în cazul de
faţă, doar sigla de pe volan, farurile, stopurile şi spoilerele
sunt Citroën. În rest, numai voie bună Mitsubishi.

Până şi padelele de schimbare manuală a treptelor, din spatele
volanului, sunt Mitsubishi până în măduva aluminiului din care au
fost construite. Mai multe despre cât de plăcute sunt ele, cum
merge maşina, cât de eficient este sistemul 4×4 şi cum e să conduci
un Citroën cu motor de Mitsubishi – în ProMotor 66, pe piaţa de la
începutul lui noiembrie, într-un test comparativ exclusiv Koleos
2.4 vs. C-Crosser 2.4.

Până atunci, vă spun doar atât: în 2000 de km parcurşi la volanul
lui C-Crosser, am ieşit în off-road doar vreo 15 minute şi am mers
în modul 4×4 trei minute, doar pentru a-i demonstra unui prieten că
maşina poate şi aşa ceva. Sfatul meu este – dacă nu aveţi de
traversat ţara prin munţi -, cumpăraţi un C5!

Citește și...


Comentarii
Inchide