Anduranta Citroen C5

Împreună cu C5 am trecut prin multe şi am călătorit la propriu, pe cele mai înalte culmi din ţara asta. Pe perioada verii, maşina noastră a făcut parte din flota oficială a festivalului George Enescu. Cel mai enervant moment cu C5 s-a consumat când am făcut pană pe o zăpadă uriaşă...

Anduranta Citroen C5 Anduranta Citroen C5

Am ajuns în momentul pe care NU îl aşteptam. După aproape 12 luni de test de anduranţă, Citroën C5 trebuie să părăsească Garajul ProMotor. Cu un total de 15.538 kilometri, C5 a realizat în testul nostru o medie de aproximativ 1.000 km lunar, testul fiind început când la bordul maşinii fuseseră deja rulaţi 2.800 kilometri.

Consumul mediu afişat de computerul de bord după numărul de kilometri parcurşi de noi este de 11,2 litri pentru fiecare din cei 100 km parcurşi. Este o valoare bună pentru o maşină de gabaritul lui C5, echipată totuşi cu un motor V6, cu cilindree mare. Iată, în cele ce urmează, concluziile mele după testul de anduranţă cu Citroën C5 2.7 Hdi Exclusive în ceea ce priveşte costurile de exploatare şi comportamentul maşinii pe perioada şederii sale la ProMotor.


Costuri de exploatare
În medie, la un preţ mediu al litrului de motorină de 4 lei, rotunjind suma datorită diferenţelor de preţ şi a valorilor uşor diferite de litraj, de la o lună la alta, rezultă un cost lunar de 500 lei pentru combustibil. La acest cost mai trebuie adăugat un cost lunar de 150 de lei, bani pe care i-am folosit pentru a spăla maşina, interior/ exterior, în medie, o dată pe săptămână. În mod normal, o spălare completă costă 30 de lei şi lunar am fi avut un total de 120 lei, dar în perioada de vreme urâtă - aproape şase luni din testul nostru, am spălat maşina de mai multe ori decât în mod normal. De aici diferenţa de 30 de lei. Am inclus, de asemenea, în această sumă pentru spălătorie şi lichidul de parbriz, pe care l-am folosit din plin datorită climei deloc prietenoase.

Foarte multe cheltuieli neprevăzute cu C5 nu am avut. În afară de câteva vizite la vulcanizare, nimic important. Doar, desigur, anvelopa de iarnă Michelin, care a trebuit înlocuită după incidentul cu fierul buclucaş ascuns bine în zăpadă. Pusă la dispoziţie de Michelin România, noua anvelopă a avut totuşi un preţ estimativ de 400 euro, sumă care poate fi considerată o cheltuială neprevăzută importantă. Pentru că, dacă împărţim această sumă la perioada de exploatare a maşinii, rezultă o creştere a chetuileilor lunare cu aproximativ 150 de lei.

Trăgând linie, avem 500 lei pentru combustibil, 150 de lei anvelopa Michelin şi 150 de lei cosmetizarea maşinii, un total de 800 de lei lunar cheltuiţi pentru exploatarea lui C5.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.