Anduranta Ford Mondeo

Autor: Bogdan Alecu acum 11 ani Teste anduranta

Din totalul de 10.000 km, aproximativ 8.000 au fost parcurşi în afara oraşului şi, spre norocul lui Mondeo, peste 3.000 în afara României, cu motorină germană. Singura vizită în service până acum a fost cea ocazionată de verificarea de dinaintea drumului la Geneva şi, cel mai probabil, următoarea va fi prilejuită de revizia de la 15.000 km.

Iar în plus, la începutul lunii aprilie am schimbat roţile de iarnă cu cele sport de vară, „distracţie” care a costat 160 de lei. Suma a inclus montaj, echilibrat şi umflat cu azot patru roţi cu diametrul de 18 inci. Aici trebuie să vă dau un sfat: când vi se demontează roţile, staţi pe lângă maşină şi fiţi atenţi. Din neglijenţă, un mecanic a fost foarte aproape să zgârie maşina cu pistolul hidraulic. Nu a făcut-o pentru că eram lângă el.

Până să iau în anduranţă Mondeo, aveam impresia că maşina perfectă pentru România nu are cum să fie una de clasă medie, ci mai degrabă un SUV – dacă nu full-size, măcar compact. Dar Mondeo mi-a schimbat radical viziunea. Un SUV, indiferent de marcă şi caracteristici, costă mai mult şi consumă şi mai mult pentru a face… exact acelaşi lucru ca un autoturism obişnuit. Chiar şi iarna.

Dacă ai anvelope de iarnă, totul este OK şi cu Mondeo, nu ai nevoie de un Touareg, spre exemplu, nici măcar pe un drum plin de gropi. Singura diferenţă este că Mondeo cu pachetul sport nu poate escalada toate bordurile în căutare de locuri de parcare. Dar şi în România se va ajunge până la urmă ca maşinile să fie parcate numai în locuri special amenajate, nu pe spaţiile verzi.

Bunăoară, în vacanţa de Paşte am mers pe drumul dintre Braşov şi Miercurea Ciuc, care, acolo unde nu avea plombă la plombă la plombă, prezenta cratere făcute cel mai probabil în timpul celui de-al doilea război mondial (a căzut bomba şi aşa a rămas).

Maşina a amortizat cu brio gropile mai mici datorită anvelopelor late, în timp ce craterele le-am ocolit fără probleme rulând cu o viteză redusă pe porţiunile selenare. Cu Mondeo am reuşit, pe traseul Bucureşti-Miercurea Ciuc şi retur, un consum mai mult decât onorabil: 6,7 litri/100 km, în condiţiile în care am luat şi un radar în judeţul Braşov, cu 82 km/h în localitate (tot nu pricep de ce în satele de pe drumurile principale nu se pune o limită de viteză de 60, dacă nu chiar de 70 km/h).

Cu toate că maşina dispune de suspensie sport, aceasta nu mi se mai pare acum un dezavantaj nici măcar pe drumurile româneşti, mai ales că pe virajele de pe Valea Oltului maşina stă foarte bine; în ciuda dimensiunilor de navă-amiral, nu are instabilitatea tipică oricărui SUV şi nici consumul acestuia.

Bonus, Mondeo a ajutat la renovarea unei case. Dacă se rabatează o treime din canapea, se pot transporta şase pachete de parchet laminat plus altele două de folie protectoare, cu lungimea de 1,5 metri fiecare, în timp ce pe două treimi din canapea mai pot lua loc două persoane.

Citește și...


Comentarii
Inchide