Anduranta Ford Mondeo

Autor: Bogdan Alecu acum 11 ani Teste anduranta

În cazul lui Mondeo, avem de-a face nu cu orice versiune, ci cu cea de top, Titanium S, cu cel mai puternic diesel – 2,2 TDCi de 175 CP –, versiune care deja se îndepărtează de segmentul mediu şi se apropie de clasa mare, unde imaginea premium garantează succesul.

Întrebarea esenţială la care trebuie să răspundem acum este: Îşi merită această maşină banii? Există soluţii mai bune la aceeaşi sumă? Desigur, la ambele întrebări se poate răspunde corect doar după ce efectuăm multe măsurători şi cercetăm mai multe tabele – vezi comparativul realizat de ProMotor.

Cu siguranţă preţul de 25.830 de euro fără TVA nu este unul mic. Dar, dacă luăm în calcul "bestia" de sub capotă şi lista kilometrică de dotări, la care se adaugă kitul exterior „împrumutat” de la maşina lui James Bond din „Casino Royale”, acest preţ începe să ne atragă.

Designul, spaţiul interior, motorul cu imense resurse de putere, care mai consumă şi puţin, sunt principalele atuuri ale maşinii. Deşi de la lansarea lui Mondeo în 2007 şi până în prezent au apărut pe piaţă mai multe modele concurente, s-a dovedit că acestea nu au influenţat prea mult "jocurile" – potrivit statisticilor APIA, Mondeo este al doilea cel mai bine vândut model de clasă medie, după regele neîncoronat Passat. Nici Laguna, nici Mazda6, nici Opel Insignia sau Toyota Avensis nu au reuşit performanţa de a se menţine pe unul dintre primele două locuri.

Având în vedere că testul comparativ cu principalii concurenţi din segment a fost deja realizat de ProMotor (în premieră pentru presa de la noi), am realizat unul scurt cu Kuga, model care e cu doar 100 de euro mai ieftin, în condiţiile în care dispune de un motor diesel de „numai” 2,0 litri şi 136 CP.

Primul element – consumul. Datorită sistemului de tracţiune integrală şi aerodinamicii ceva mai mici, Kuga a înregistrat un consum similar cu al lui Mondeo pe acelaşi traseu Bucureşti-Sibiu, pe Valea Oltului: între 6,5 şi 6,8 litri/100 km.

În oraş, pe un drum mai „pursânge românesc” , Kuga câştigă fără probleme, explicaţia fiind garda la sol ceva mai mare. Dar, la un drum mai lung, care implică mai multe ore în spatele volanului, Mondeo iese învingător. Scaunele mari şi ergonomice, plus o bună poziţie la volan, plus spaţiul interior imens, la care se adaugă portbagajul de aproape 550 de litri fac din Mondeo un Expres adevărat. Pe de altă parte, Kuga este un SUV compact, iar portbagajul său are „numai” 360 de litri.

Ceea ce am apreciat cu adevărat la Kuga au fost gurile de ventilaţie perfect etanşe, în timp ce la Mondeo acestea se închid numai când le opreşti din sistemul de climatizare. La capitolul ţinută de drum, cele două se diferenţiază graţie caroseriei. Kuga este mai înalt şi mai rigid, Mondeo are suspensia sport care îl ajută pe viraje fără a afecta prea mult confortul pasagerilor. Cu toate că SUV-ul e ceva mai înalt şi mai scurt, Kuga nu prezintă un ruliu pronunţat pe viraje.

Ceea ce am apreciat atât la Mondeo, cât şi la Kuga au fost comenzile ergonomice, amplasate exact unde trebuie şi cum trebuie. Cel mai probabil, Ford are cel mai inteligent tempomat. Acţionarea sa este simplă, la îndemână şi concepută în aşa fel încât până şi cineva care nu a mai utilizat vreodată un cruise-control să se descurce „din prima”.

Citește și...


Comentarii
Inchide