Anduranta Ford Mondeo

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Teste anduranta

Ca
să „aprofundez” cât mai bine subiectul, scriu această relatare cu
mai puţin de 24 de ore înainte de predarea acestui număr. (Tudor
este iar supărat pe mine din această cauză, dar îi va trece.
Sper.)
Probabil cel mai „interesant” moment din această vară a fost să
cobor într-o frumoasă dimineaţă de sâmbătă în parcarea din spatele
blocului şi să găsesc maşina sprijinită pe partea dreaptă într-un
cric, iar cu partea stângă pe asfalt. Jantele de 18 inci fuseseră
furate de către (probabil) nişte fani Ford.

Aici aş vrea să mulţumesc în primul rând echipei de la Romcar, în
special Danei Bărbulescu şi lui Tibi, plus celor de la Motors
Assist, care au repus maşina pe roţi – noroc cu roţile de iarnă,
care încă o dată s-au dovedit extrem de utile.

Nu în ultimul rând (ştiu, seamănă cu Oscarurile, dar nu e cazul),
am apreciat profesionalismul celor de la Allianz Ţiriac Asigurări.
Am aflat în sfârşit de ce au tarife mai mari decât restul: pentru
că au şi servicii mai bune decât restul.

Spre exemplu maşina personală o am asigurată la BCR Asigurări,
care, în ambele ocazii când am apelat la poliţa Casco, a întârziat
plata (nu vă alarmaţi, este vorba de zgârieturi primite în
parcare). Şi, desigur, remarc aici rapiditatea celor de la Romcar
Motors, care au montat noile jante şi au reparat pragul stâng,
avariat de cricul Daewoo care a cedat greutăţii maşinii.

Am apreciat desigur şi ajutorul primit din partea Poliţiei,
instituţie care din păcate nu beneficiază de o susţinere
corespunzătoare din partea Parlamentului, cu legi corecte şi
europene.Partea bună este că acum maşina beneficiază de alarmă cu
sirenă şi de prezoane antifurt. În plus, o verific din 5 în 5
minute, ca să fiu sigur că nu mai „atentează” nimeni la jantele
ei.

Tot în această vară am atins un nou record de consum – 8 litri/100
km în traficul din Capitală, inclusiv la ore de vârf, şi 5,0 litri
extraurban. Desigur, abordând cel mai economic stil de condus şi cu
climatizarea oprită – aceasta „contribuie” în medie la consum cu 1
litru la 100 km şi 0,5 litri pe oră când maşina staţionează cu
motorul pornit.


Dar Mondeo, cu toate că are un consum scăzut raportat la greutate
şi dimensiuni, nu este construit pentru cei atenţi la fiecare litru
consumat, ci a fost proiectat ca un adevărat „devorator” de
kilometri.
A fost în excursie la Harghita Băi, lângă Miercurea Ciuc, unde a
ieşit şi pe un drum de macadam.

Desigur, această experienţă cu siguranţă nu o voi mai repeta,
deoarece jantele de 18 inci şi suspensia sport sunt proiectate doar
pentru asfalt. Important este însă până la urmă că s-a putut ieşi
de pe asfalt, fără „urmări” asupra maşinii.

În septembrie, Mondeo va reveni pe şoselele europene şi va fi
prezent la Frankfurt, cu ocazia Salonului Auto. Urmăriţi pe
promotor.ro raportul zilnic, legat de consum, de cheltuieli şi de
ce implică o astfel de călătorie.

Citește și...


Comentarii
Inchide