Anduranta Ford Mondeo

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 11 ani Teste anduranta

În
cei 20.000 km parcurşi, Mondeo a consumat aproximativ 1.400 de
litri de motorină, în valoare totală de 5.500 de lei. Din punct de
vedere financiar, cel mai „slab” punct al lui Mondeo este totodată
şi cel mai puternic argument al său – motorul de 2,2 litri. Cum
depăşeşte pragul psihologic de 2,0 litri, avem asigurare RCA mai
scumpă – în medie de aproximativ 1.300 de lei, în condiţiile în
care pentru 2,0 TDCi (140 CP) se plătesc între 612 şi 1.300 de
lei).

Dar, teoretic, cine plăteşte 25-30.000 de euro pentru un automobil,
de obicei nu se zgârceşte la câteva milioane de lei vechi. Un alt
element „financiar” pe care l-am putea critica este nivelul taxei
de poluare de 1.447 de euro, faţă de 908 euro în cazul celui de 2,0
TDCi. Totodată, maşina dispune de filtru de particule, care reduce
taxa de poluare cu 25%.

La acest aspect, trebuie însă luat în calcul un simplu element.
Dacă cel de 2,0 litri are 140 CP, puterea lui poate fi urcată cel
mult în 170 CP, cel de 2,2 TDCi poate urca de la 175 CP la 205 CP
printr-un simplu chip tuning.

Cu toate că nu recomand creşterea puterii prin chip tuning,
deoarece în multe cazuri reduce viaţa motorului, este frumos să
ştii că ai o rezervă de 40 CP, disponibilă „la nevoie”. Pe de altă
parte, cei 400 Nm sunt arhisuficienţi.


Motorul are o rezervă foarte bună de putere. Spre exemplu, pe
autobahn, la 130 km/h în treapta a şasea, atunci când se apăsa „la
podea” pedala, maşina accelera fără nicio problemă până la peste
180 km/h. Iar senzaţia oferită când se accelerează spre 180 km/h,
fără a simţi nicio secundă vreo lipsă de forţă, este un argument
solid în favoarea lui 2,2 TDCi.

Cel mai surprinzător element rămâne în continuare manevrabilitatea
în locurile strâmte şi pe străduţe. Când m-am urcat prima dată la
volanul lui Mondeo, credeam că va fi aproape imposibil de manevrat
în parcări subterane sau alte locuri înguste, dar, după câteva
„exerciţii”, nici nu simţi nevoia ca maşina să fie echipată cu
senzori de parcare. Spre exemplu, poate fi parcată lateral într-un
spaţiu care depăşeşte lungimea maşinii doar cu 50 de centimetri,
fără probleme, dar cu puţină îndemânare.

Singurul „incident” pe care l-a experimentat maşina în ultimul an a
fost furtul roţilor. Probabil a fost şi cea mai bună lecţie cu
privire la utilitatea unei alarme şi a unor prezoane anti-furt. În
plus, cu cât maşina iese mai mult în evidenţă cu atât ar trebui
parcată în zone cât mai bine iluminate. La începtul lunii decembrie
Mondeo se va echipa din nou cu roţile de iarnă. Cum se va acomoda,
citiţi în numărul viitor.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide