Anduranta Ford Mondeo

Autor: Bogdan Alecu acum 11 ani Teste anduranta

Mondeo
a optat şi în acest an pentru anvelope de iarnă Nokian W şi jante
din tablă de 16 inchi. Ce-i trept, nu arată la fel de bine precum
cele de 18 inchi din aliaj, dar sunt mult mai practice. Talonul mai
mare amortizează mult mai bine denivelările şi gropile, iar preţul
mult mai mic al jantelor de tablă se poate acoperi mai uşor în
cazul în care este nevoie.

Garda la sol şi profilul sport al spoilerului faţă nu au creat
probleme nici în timpul celor mai mari ninsori din Capitală.
Totuşi, trebuie subliniat că acestea au făcut ca manevrele de
parcare să fie mult mai „delicate”. Spre exemplu, nu puteam „să-mi
fac singur” un loc de parcare, ci trebuia să apelez la lopata
strategic amplasată în portbagaj.

Datorită mărimii, nici deszăpezirea maşnii nu a fost prea uşoară.
Cu cât maşina este mai mare, cu atât se curăţă mai greu. Spre
comparaţie, dacă după trei zile de ninsoare dura aproximativ 1 oră
deszăpezirea lui Mondeo plus curăţarea zăpezii din jurul maşinii,
la o Kia cee’d aceeaşi operaţiune a durat sub 45 de minute.

Cu toate că temperaturile au ajuns noaptea chiar şi la -20 de grade
Celsius, motorul diesel a pornit de fiecare dată „la cheie”. La
acest lucru a contribuit, teoretic, şi motorina „Alpin”, special
„proiectată” pentru a face faţă temperaturilor scăzute, dar şi
sistemul de încălzire a motorinei şi a motorului diesel.


Iarna consumul ar fi trebuit să înregistreze cel puţin o creştere
uşoară. Dar, per ansamblu, nu a fost aşa. Spre exemplu, în medie,
la valoarea consumului, între 0,5 şi 0,9l/100 km este reprezentat
de instalaţia de aer condiţionat. Dacă vara este aproape
obligatoriu ca aceasta să fie tot timpul pornită, iarna este
aproape inutilă. Aerul din habitaclu se menţine în standardele şi,
în plus, obţinem un consum mai mic.

Covoraşele din material texil reprezintă cea mai „delicată”
problemă pe care a avut-o maşina în ultimele două luni. Dacă cele
din material textil sunt mai elegante, cele din cauciuc se curăţă
mult mai uşor.
La capitolul cheltuieli, trebuie subliniat că, pe lângă faptul că
de la 1 ianuarie preţul motorinei a crescut, faptul că am optat
pentru motorină „Alpin” a contribuit şi la alte cheltuieli
suplimentare. În plus, şi lichidul de parbriz pentru iarnă este mai
scump. Dar, pentru că am optat pentru unul din segmentul superior,
acesta nu a îngheţat.

Citește și...


Comentarii
Inchide