Anduranta Honda Accord

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 11 ani Teste anduranta

Cei
de la Asko au fost mai mult decât amabili şi s-au ocupat ei de
încheierea formalităţilor cu societatea de asigurări. Într-un
final, parbrizul a sosit, a fost montat şi am primit
mult-aşteptatul telefon. La fel ca la predare, totul s-a petrecut
impecabil la Asko. Amabili şi transparenţi, cei de la Asko Honda
mi-au confirmat că, dacă vrei să faci treabă, se poate şi în
România.

Revenită de la service, Honda neagră a intrat direct în pâine.
Fotograful nostru a avut treabă în Moldova şi ea a sărit să îl
ajute. Mihai a parcurs peste o mie de kilometri pe traseul
Bucureşti – Iaşi – Suceava – Bucureşti, dar nu a făcut nici o poză!
Aşa că va trebui să mă credeţi pe cuvânt.

Accord-ul negru afişează acum 16.700 km la bord şi în continuare nu
avem de raportat nici o problemă tehnică. Singurele mici griji sunt
legate de o boxă a sistemului audio care nu mai merge cum trebuie,
şi de un uşor „fâşâit” al frânelor. Cred că plăcuţele se apropie de
finalul vieţii lor şi asta mai înseamnă un drum la service, pentru
încă o verificare. În continuare, volanul mi se pare uşor imprecis
şi acest lucru mi-a fost confirmat după ce am primit vizita unui
Accord identic, dar cu motor diesel.

Pentru câteva zile, am cedat Accord-ul negru pentru un Accord gri.
Sau mov-gri. Sau… Nu ştiu! O culoare mai deschisă decât negrul
nostru de zi cu zi. Şi la interior piele deschisă la culoare. Şi cu
toată lista de opţionale bifată! Inclusiv LKAS şi ACC.

Noutatea acestui model constă în asocierea cutiei automate în cinci
trepte cu motorul turbodiesel i-DTEC 2.2 de 150 CP. Mai
experimentasem acest motor la lansarea din Austria, pe un Accord
Tourer cu cutie manuală. Este un propulsor elastic, cu cuplu
suficient şi extrem de plăcut în exploatare. Intervalul 0-100 km/h
este parcurs în 9,7 secunde, iar consumul mediu este de 6,4
litri/100 km. În viaţa reală, e ceva mai mare, în jur de 8 l/100
km.


M-am distrat pe autostradă cu sistemele LKAS şi ACC. Al doilea
este un cruise control cu radar frontal amplasat în sigla Honda,
având rolul de a măsura constant distanţa faţă de automobilul din
faţă. Persoana de la volan poate alege între trei presetări de
distanţă. Odată activat şi odată setată viteza de croazieră,
sistemul păstrează automat distanţa despre care vorbeam.

Dacă maşina din faţă frânează, frânează şi Accord-ul, dacă
accelerează, Accord-ul revine la viteza prestabilită, schimbând şi
treapta în cutia automată, dacă e nevoie. Ba păstrează chiar şi
banda, prin intermediul sistemului LKAS, care o monitorizează cu
ajutorul unei camere de luat vederi şi aplică o corecţie automată
volanului dacă maşina îşi părăseşte traseul fără a semnaliza acest
lucru.

Zilele petrecute la volanul Accord-ului diesel mi-au confirmat însă
că Accord-ul negru are o mică problemă la direcţie. Volanul maşinii
diesel se acţionează ceva mai greu, dar este ferm şi comunică mult
mai bine. Luna viitoare, cred că mă întorc la service!

Citește și...


Comentarii
Inchide