Anduranta Hyundai i10

Autor: Alexandru Banu acum 10 ani Teste anduranta

Surprize,
surprize! Nici măcar Andreea Marin nu mi-ar fi putut face surpriza
pe care mi-a facut-o Hyundai. Am fost sunat şi mi s-a spus ca e
timpul sa revin la origini, acolo de unde am plecat, adica în i10.
Nu a fost chiar ceea ce-mi doream să aud. Speram că dau i20-ul pe
un coupe Genesis adus special din State pentru mine.

Cand mă obişnuisesm şi eu cu motorul de 1,4 litri şi 100 CP, a
trebuit să-mi aduc aminte de ăsta micu’ de 67 de cai. Am întrebat
„de ce?”. Mi s-a raspuns „las’ că vezi tu!”. Ameninţare sau o
surpriză? Asta lipsea, un turbo de pe i10.

Nu, din pacate nu a fost asta, a fost ceva şi mai interesant.
Pentru ei. Să vad cum merge ca nouă, dupa ce a trecut printr-o
revizie. Oricum o predasem pe la vreo 6.000 şi ceva, deci nu ştiu
cât de mult mai bine ar fi putut să meargă. De fapt, nu era decât o
schemă a importatorului pentru a observa dacă-mi dau seama de
raspunsul celor doua masini, de utilitatea lor, spaţiu, confort
etc.

Da, am mai spus-o. i10 are un demaraj superior. Maşina este făcuta
pentru distribuitori ţicniţi care iau faţa tuturor în weekend-uri
cand merg cu mândrele la pădure. Când calci acceleraţia parcă-ţi
calci pe nervi iubita în acele trei-cinci-şapte zile ale lunii.
Sare ca arsă, de parcă i-ai aprinde un fitil. Mi-am amintit cum mă
jucam cu luni în urmă prin oraş. Cum îi enervam pe toţi cu
obrăznicia acestei maşinute minune.

Nu ai spaţiu ca în i20, aşa cum într-un C Klasse nu ai loc precum
în E Klasse. Este absolut normal. E o diferenţă între clase şi se
simte. Nici materialele folosite sau finisajele nu pot fi puse cap
la cap. Însă opţiunile standard sunt aceleaşi, după cum am spus şi
în titlu, cele de bază.


La fel ca-n i20, am geamuri electrice, reglaj electric al
oglinzilor, aer condiţionat şi sistem de sunet fara mufă USB. Ăsta
e un minus numai dacă te zgârceşti la 10 lei cât dai pe un cablu cu
jack-uri pentru intrarea auxiliară. Efectul este acelaşi. Muzica ta
prin difuzoarele maşinii.

Poţi să-i strângi din economia de carburant. i10 consumă maximum 8
l/100 km, pe când i20 sare de 9,5. Ăsta a fost experimentul celor
de la Hyundai. Să vadă dacă simt lipsa unor lucruri din i20. Sincer
vă spun că în afară de spaţiu, prestanţă, un sunet mai bun şi
extraairbag-uri, nu-i duc dorul lui i20.

Este clar că i10 a fost făcut in mare parte pentru clienţii
„flotă”. Este mai simplu, nu aşa bine lucrat, dar mult mai tare în
oraş. i20 este o maşina completă în clasa ei. Poţi merge la drum
întins liniştit că nu te sulfă rafalele de vânt, scaunele sunt mai
confortabile, ceasurile de bord mai frumoase, totul pare lucrat şi
chiar este înfăptuit cu mai multă atenţie.

i10 are însă curajul nebun de se pune oricând cu un i20, chiar daca
va ajunge un pic mai tarziu. Şi încă o dată vă implor: Nu-l mai
confundaţi cu Matiz şi Spark. i10 este maşină!

Citește și...


Comentarii
Inchide