Anduranta Hyundai i10

Autor: Alexandru Banu acum 11 ani Teste anduranta

De
la +5 la -8 grade, de la -10 la -25, i10 a zăcut o buna parte din
ianuarie. Inert, pe acelaşi loc de parcare. Fiindcă mi-am încercat
norocul cu pneuri normale, nu de iarnă. Cum stau în Bucureşti, am
ajuns să regret decizia.

Cum stau în Sectorul 3, adormeam în fiecare seară cu Prigoană în
gând, în speranţa că-l voi vedea a doua zi deszăpezindu-mi maşina.
Nu am fost pe lista lui de priorităţi şi am ajuns să dau zilnic 2,5
lei pe metrou. Nu pentru că i10 nu ar fi putut să răzbată, nu
pentru ca nu aş fi putut urca în pasaje sau pentru ca nu aş fi
putut să-l poticnesc într-o gramadă de zapadă.

E mică maşina, e uşurică şi fâşneaţă. În cel mai rau caz aş fi
apelat la un brânci străin. Am refuzat să merg cu maşina pentru că
mi se pare civilizat să o fac atât timp cât chiar nu am avut nevoie
de ea pe marele îngheţ şi pe zăpadă. Am sperat că dau un exemplu.
Nu a ţinut.

Toţi prietenii m-au întrebat stupefiaţi, de parcă i-aş fi anunţat o
nenorocire: „Păi, cum? Mergi cu metroul?!?”. Da! Am mers cu metroul
şi atunci când am avut nevoie am ieşit din impas cu i10. Nu mi-am
pus problema că 68 de cai nu sunt suficienţi sau că rotile
obişnuite nu sfarmă zăpada.

Este drept ca sunt şi noi. Am ieşit de vreo două ori şi m-am
bucurat să vad că alături de Tico, Matiz, Fiesta, Mazda2 şi alte
piticănii am triumfat prin zloată, pe gheaţă şi prin troiene. Mai
cu un balans, mai cu un heirup, dar m-am deplasat fără probleme.
Nu-mi convine că e mai frig afară decât înauntrul maşinii, asta din
cauza unui strat subţire de tabla şi a uşilor anemice.

Aşteptam pur şi simplu afară râcâind parbrizul, să se încălzească
maşina. Am ţinut-o nemişcată 10 zile consecutiv şi am primit
ameninţări: „Las’ că vezi tu când te-o lăsa bateria. Las’ că vezi
tu când ţi-or îngheţa ştergătoarele şi soluţia pentru parbriz şi
aşa mai departe…”.


Ei, bine, dragi „prieteni”, maşina porneşte la sfert (posesorii de
Dacie ştiu ce înseamnă asta), ştergatoarele le-am lasat ridicate –
deci nu am avut probleme – iar lichidul de parbriz rămâne în starea
naturală de agregare şi la -25 de grade.

Şi după prima iarnă grea am contorizat 9.000 de km, aproape 1 an şi
jumătate de mers. La 40 de grade, la -25 de grade, pe zăpadă,
gheaţă şi asfalt încins. Am mers şi singur în maşină şi câte cinci.
Şi totuşi, nu ştiu de ce am impresia că din toate combinaţiile
astea doar eu am îmbătrânit…nu şi i10.

Şi dintre toţi, preţul tot întinereşte. Cel mai accesibil i10 costă
7.390 euro cu TVA, iar cel mai dotat – ca al meu – este cu 1.000 de
euro mai scump. Data viitoare vorbim din nou despre i20.

Citește și...


Comentarii
Inchide