Anduranta Hyundai i20

Autor: Alexandru Banu acum 10 ani Teste anduranta

De
obicei, bagi bani într-un business pentru a câştiga de 2-3 ori mai
mult. În final, te alegi cu vacanţe, case şi gadget-uri. Într-o
maşină bagi însă bani când o cumperi, când mergi cu ea, când stă în
parcare şi când ajungi în service.

Ştiţi vorba aceea, rău cu ea, dar mai rău fără ea. Eu nu sunt unul
care consideră maşina o cheltuială, câtă vreme Hyundai i20 nu-mi
cere prea multe. De la un consum absolut corect, până la revizii
care se pot compara cu preţurile de la Dacia.

Unde mai punem că plec din start cu avantaj de 7 ani garanţie sau
150.000 de km. Într-un comparativ pe care l-am făcut în emisiunea
ProMotor, i20 a câştigat o luptă la „sânge” cu Mazda 2. Un capitol
la care s-a detaşat fără dubii a fost cel al preţului de achiziţie,
incomparabil mai mic. 1.500 de euro diferenţă în favoarea mărcii
coreene între un i20 1.4 100CP GLS Style şi Mazda2 TE Plus cu 86 de
cai.
Am mai vorbit în emisiune despre suspensii, sistem de sunet,
antifonare şi interior, toate mai solide şi mai atractive decât
într-un 2-ar japonez.

Să revenim însă la costurile de întreţinere ale lui i20. În afară
de consumul de 9 litri/100 km pe intervalul orar 8:00-9:00 (mai rău
de-atât nu se poate), i20 este ieftin şi la revizii.
A trecut prima, la 8.500 de km, cu 1.000 peste cei specificaţi în
carte, şi am scăpat ieftin. Mă rog, eu am scapat de tot, fiindcă am
maşina în anduranţă, dar mă pun în locul unui client de i20 şi-mi
dau seama că i-ar rămâne bani de un concediu exotic după prima
revizie.

Astfel, s-au înlocuit filtrele de ulei şi de motor, s-a adăuat ulei
Mobil 1 10W40… şi atât! Doar atât! Plus revizia electrică şi cea
mecanică, în urma cărora nu s-a constatat vreo defecţiune.
Cost piese plus manoperă – 190 de lei. Adică aproape 50 de euro. Să
ne gândim la o exploatare de 12.000 de km/ an. Înseamnă că prinzi
prima revizie în anul I d.C. şi costul se împarte la 12 luni. 16
lei pe lună te costă întreţinerea unui Hyundai i20.

Să adaugam şi alte cheltuieli: lichid pentru spălarea parbrizului
înca 10 lei, benzină pentru 1.000 de km lunari (la 6,5 l/100 km
consum mediu) înca 286 de lei şi două spălări interior-exterior –
60 de lei (bacşis inclus).
În final, o sumă de aproximativ 370 de lei pentru folosirea unui
i20 complet într-o luna de zile. 90 de euro.
Poate că sună mult, dar numai pentru că nu aţi făcut niciodată un
asemenea calcul. Şi poate că doar Logan-ul iese mai bine, calculat
în acest mod. Însă să compari în momentul de faţă un Hyundai cu o
Dacie… este cum ai compara un Hyundai cu un Bentley.

Primeşti în schimb o doza importantă de căluţi putere, un regim de
şofat între foarte confortabil şi pe alocuri sportiv, loc suficient
şi garanţia unei fiabilităţi şi evoluţii confirmate de ani buni
încoace. Şi am auzit p’afară ca ix35 (noul Tucson) pune la pământ
tot ce e in segmentul lui. Producători auto din toate colţurile,
feriţi-vă de Hyundai!

Citește și...


Comentarii
Inchide