Anduranţă Mitsubishi Lancer Sportback

Un Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 benzină a fost maşina mea de zi cu zi timp de o luna. Nu eram fanul modelul hatchback Lancer, dar după acestă perioadă mi-am schimbat impresia.

Anduranţă Mitsubishi Lancer Sportback Anduranţă Mitsubishi Lancer Sportback

Mereu am fost de părere că Lancer sedan este un automobil care arată foarte bine. Când a apărut versiunea hatchback cerută de europeni nu mi-a plăcut linia aleasă de Mitsubishi pentru designul părţii spate. În timp ce concurenţa preferă liniile rotunde şi fluide, Mitsubishi a ales un spate angular cu linii drepte.
Experienţa de o lună avea să îmi schimbe părerea. În primul rând maşina încă întoarce multe capete pe stradă. Partea frontală agresivă şi imensul eleron este responsabilă în mare parte pentru gâturile întoarse dar am surprins lume uitându-se atent la partea din spate când maşina era parcată. Un prieten foarte bun mi-a spus că maşina arată ca un rechin din profil. Şi are dreptate. Profilul este unul din atuurile acestui automobil
Faţă de berlină, versiunea Sportback s-a dovedit mai practică în viaţa de zi cu zi. M-a ajutat să încarc obiecte destul de voluminoase în portbagaj datorită haionului cu deschidere amplă. În plus este extrem de practic sistemul de rabatare a banchetei. O simplă acţionare a manetelor din portbagaj şi spătarul banchetei cade pentru a putea încărca un pachet mai lung de la Ikea de exemplu. Pentru că Lancerul Sportback mi-a fost aproape în momentul când a trebuit să mă mut, m-a ajutat cu multe drumuri la Ikea. Foarte practic şi spaţiul de depozitare de sub podeaua portbagajului. Obiectele mai mici care se pot plimba prin portbagaj stau foarte bine acolo.


Al doilea element care mi-a plăcut este motorul. Este vorba de propulsorul pe benzină de 1,8 litri ce dezvoltă 140 CP. Este un motor elastic şi plăcut iar pe exemplarul nostru are chiar un sunet sportiv. Cutia manuală are cinci trepte. Este precisă la utilizare însă treptele sunt etajate lung. După câteva zile m-am obişnuit dar pentru acceleraţii este necesară un pic de răbdare pentru ca turometrul să ajungă în zona roşie.
Mi-am adus aminte că Mitsubishi nu face interioare complicate şi parcă e mult mai bine să nu ai un miliard de butoane. La Lancer comenzile sunt simple şi intuitive. Mi-aş fi dorit şi display-ul mare care însoţeşte de obicei sistemul audio Rockford Fosgate dar e bun şi cel mic şi monocrom. Sistemul audio este unul din atuurile acestei maşini. Este excelent şi am renunţat la radio în favoarea unui CD pe care l-am pus pe repeat!


Într-o lună de zile am făcut aproape 1.200 km şi am folosit maşina în special în oraş iar consumul s-a situat în jurul valorii de 10 litri pentru 100 km parcurşi. Cifra a variat în funcţie de condiţiile de trafic. Este un consum bun pentru cilindreea de 1,8 litri şi cei 140 CP. La drum lung consumul scade spre 8 litri pentru 100 km parcurşi. Totuşi, avem şi un motor mai nou în gama de motorizări pe benzină de 1,6 litri şi 117 CP pe care îl vom testa în curând şi suntem foarte curioşi să vedem cum se comportă. Iar amatori de diesel pot alege acum propulsorul Mitsubishi de 1,8 litri ce dezvoltă 150 CP şi care iniţial a fost lansat pe modelul ASX.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.